دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۱ خاصیت شگفت انگیز آرد گندم آلمانی برای سلامتی
4
زمان مطالعه: 5 دقیقه
11 خاصیت آرد spelt گندم منبع عالی فیبر، پروتئین، منگنز، فسفر، منیزیم، روی، آهن و چندین ویتامین B است که با یکدیگر همکاری می کنند تا بدن شما را از مواد مغذی غنی کنند.

گندم spelt یا گندم آلمانی نوعی گندم حاوی گلوتن است، بنابراین اگر از نان گندم معمولی به علت آلرژی های گلوتن اجتناب می کنید گندم نخورید صرف نظر از این، گندم spelt برای شما بسیار مفید است.

گندم spelt منبع عالی فیبر، پروتئین، منگنز، فسفر، منیزیم، روی، آهن و چندین ویتامین B است که با یکدیگر همکاری می کنند تا بدن شما را از مواد مغذی غنی کنند.در اینجا 10 مورد از خواص عالی گندم را برای شما بیان می کنیم ..

خواص گندم spelt شامل تولید گلبول قرمز، جلوگیری از میگرن، بهبود سلامت استخوان، تقویت سیستم ایمنی، کاهش کلسترول، تنظیم هورمون های غدد درون ریز، کنترل دیابت، کاهش وزن، و کاهش خطر سکته مغزی و بیماری قلبی است.

خواص آرد گندم Spelt


1.تولید سلول های قرمز خون

گلبول قرمز نیاز به طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی برای تولید، از جمله آهن و مس دارد که این مواد به وفور در این نوع گندم وجود دارد.. افرادی که مبتلا به کم خونی هستند باید نان گندم سبوس دار بخورند تا کم خونی را کاهش دهند.

.تعداد پایین گلبول های خون با خستگی، آرامش و خواب آلودگی ثابت همراه استو در این صورت پتانسیل حمل اکسیژن خون در این حالت پایین است..بسیار مهم است که در وعده غذایی خود این ماده غذایی را بگنجانید

2. باعث کاهش درد میگرن می شود

افرادی که مقدار منیزیم کمتری مصرف می کنند، در مقایسه با دیگران دردهای عصبی بیشتری دارند.میگرن هم جزئی از این بیماری هاست.اگر چه دلیلی مشخصی برای اینکه چرا منیزیم به کاهش میگرن کمک می کندوجود ندارد. به نظر می رسد که این امر به دلیل جلوگیری از انقباض عروق زیر پوست سر باشد.

3.برای سلامت استخوان مفید است

منبع غنی از کلسیم و فسفر است که هر دو برای استحکام استخوان ضروری هستند. اطمینان از مصرف غنی این مواد معدنی می تواند به جلوگیری از پوکی استخوان و یا اشباع کلسیم کمک کند زیرا بدن تلاش می کند که این مواد معدنی را از استخوان استخراج کند.کلسیم نیز در کاهش انقباض عضلانی نقش دارد و همراه با مصرف پتاسیم کافی می تواند از گرفتگی عضلانی جلوگیری کند.

4.جلوگیری از یبوست

گندم حاوی فیبر قابل قبولی است فیبر را می توان به عنوان یکی از مهم ترین تنظیم کننده های حرکت روده برشمرد. یبوست اغلب به علت مصرف کم آب و فیبر است.

رژیم های غذایی با فیبر بالا نیز به کاهش بار کالری ما کمک می کنند. همچنین می تواند به کاهش خطر دیگر اختلالات گوارشی مانند دیورتیکولیت یا بیماری های التهابی روده کمک کند.

5. سیستم ایمنی را تقویت می کند

آهن و مس موجود در آرد گندم برای کمک به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است

آنتي اكسيدانهایی به طور طبيعي در آرد گندم اسپیلت وجود دارند ميتوانند به کاهش اثرات استرس و راديكالهاي آزاد بر سيستم ايمني كمك كنند

خواص آرد

6.باعث کاهش کلسترول می شود

گندم باعث تولید آنزیم های گوارشی می شود. در نتیجه، کلسترول نیاز به استفاده بیشتری برای بدن پیدا می کند و در واقع چربی ها را آب می کند. این باعث کاهش سطوح LDL و تغییر به HDL شود.

7.تنظیم غدد درون ریز بدن

هورمون های غدد درون ریز متشکل از چندین نوع هستند، از جمله هورمون های جنسی که ویژگی های جنسی اولیه و ثانویه هر انسان را کنترل می کنند گندم منبع غنی بسیاری از ویتامین های B، از جمله نیاسین است که نقش مهمی در تولید هورمون های جنسی دارد.

افراد مبتلا به کمبود نیاسین احتمالا اختلال غدد درون ریز و اختلالات هورمون را تجربه می کنند.

8.مفید برای دیابتی

اسپلت حاوی قندهای طبیعی است فیبر و کربوهیدرات های پیچیده آن به طور قابل توجهی باعث کاهش سرعت گلوکز وارد خون می شود، باعث می شود که انرژی بیشتری مصرف شده و خطر ابتلا به مقاومت بیشتر انسولین کاهش یابد.

9. باعث کاهش وزن می شود

هنگام تلاش برای از دست دادن وزن، تقریبا قطعا نیاز به محدود کردن تعداد کالری مصرف شده در روز است. گرسنگی توسط هورمون های متعددی از جمله انسولین کنترل می شود که سطوح آن به آرامی در عرض چند ساعت کاهش می یابد و سپس به هورمون های دیگری که می خواهید غذا بخورید سیگنال می دهد. گندم اسپلت حاوی فیبرهایی است که این گرسنگی و سیگنال ها را به تعویق می اندازد...

10. کاهش خطر سکته مغزی و بیماری قلبی

مصرف اسپیلت می تواند خطر ابتلا به سکته مغزی و بیماری قلبی شما را کاهش دهد، به طوری که باعث کاهش کلسترول خون می شود. کلسترول می تواند خود را درون دیواره های رگ های خونی قرار دهد، و سپس قطر آن را کاهش می دهد جریان خون را سخت کند.

بدن اغلب اوقات این کار را خوب انجام می دهد، اما اگر یک لخته بتواند از این انسداد جلوگیری کند، ممکن است یک حمله قلبی یا سکته مغزی ایجاد شود. اگر چه گندم اسپلت انسداد را کاهش نمی دهند، ولی باعث کاهش روند آن می شود و به شما کمک می کند تا از بدتر شدن بیماری های عروقی محافظت کنید.

کسانی که نان کمتری می خورند می توانند از قرص مکمل جوانه گندم استفاده کرده و تمام این مشکلات را رفع کنند.

خواص آرد خواص آرد Spelt

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (4 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

رضا | ۳ سال پیش
سلام، سال نو مبارک! از کجا می‌توان تهیه کرد؟!
0
0

hits