دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۱ خاصیت طلایی سنجد تلخ
9
زمان مطالعه: 5 دقیقه
سنجد تلخ : خواص سنجد تلخ ، آیا میدانید سنجد تلخ داری خواص دارویی و درمانی فو العاده است با ما و 11 خاصیت جادویی سنجد تلخ همراه شوید

خواص سنجد تلخ شامل مبارزه با استرس اکسیداتیو، محفاظت از معده، کاهش التهاب، مبارزه با سلول های سرطانی، محافظت از کبد، کمک به کاهش دیابت، بهبود زخم، محافظت از مغز، تقویت ایمنی و مبارزه با باکتری، بهبود سلامت قلب و عروق ، و زیبایی پوست را می توان نام برد

سنجد نه تنها شامل امگا 3 و 6 است بلکه مقدار زیادی امگا 7 دارد که درمان بسیاری از بیماری هاست و خواصی مانند افزایش ایمنی و کند شدن روند پیری را می توان نام برد.این اهداف دارویی برای بیش از 12 قرن است که در چین استفاده می شده در حال حاضر سنجد تلخ در ارتفاعات هیمالیا و در دره های آن رشد می کند.این گیاه در دمای بالا رشد می کند و به همین دلیل است که آن را میوه مقدس می نامند.

خواص سنجد تلخ

ارزش تغذیه ای سنجد تلخ

این میوه شامل اسید آمینه بسیار بالا می باشد و برای ساخت پروتئین بسیار مفید است .با بیش از 60 ماده مغذی که 20 نوع از آن ماده معدنی می باشد.همچنین این میوه دارای ویتامین های ویتامین A، E، C، K، B1 و B2 است. مقدار زیادی اسیدهای چرب غنی از فولیک و سالم نیز در این میوه وجود دارد. سنجد تلخ حاوی ژانتوفیل، کاروتنوئیدها، فلاونوئیدها و فنول ها نیز می باشد.

خواص سنجد تلخ

خواص شگفت انگیز سنجد تلخ


1. مبارزه با استرس اکسیداتیو

یک تحقیق بر روی موش ها نشان داد که روغن سنجد از استرس اکسیداتیو ناشی از کروم جلوگیری میکند .سایر مواد شیمیایی موجود در عصاره برگ مشاهده شده است که روند تولید نسل رادیکال را کاهش داده و همچنین استرس را کاهش می دهد.

2. محافظت از معده

سنجد تلخ باعث کاهش آسیب زخم معده می شود.در مطالعه ای ثابت شد که افرادی که روزانه سنجد مصرف می کردند به طور قابل ملاحظه ای معده آنها تقویت شد...

3. کاهش التهاب

تحقیقات نشان داده است که برگهای سنجد تلخ بسیار ضد التهاب است وباعث کاهش التهاب در بیماران مبتلا به آرتروز می شود. در گروهی از موش ها با تزریق سنجد سبز کاهش التهاب در آنها مشاهده شد.سلولهای التهابی یک ترکیب شیمیایی به نام اکسید نیتریک را منتشر می کنند که موجب آسیب التهابی می شود.

4. با سلول های سرطانی مبارزه می کند

تحقیقات بر روی موش ها نشان داد که روغن سنجد در رشد تومورها در پوست ومعده موش نقش مهمی دارد.این تحقیقات بر روی 195 موش انجام شد که به کاهش رشد سلول های سرطانی انجامید ...

5. از کبد محافظت می کند

مطالعه ای بر روی 50 بیمار مبتلا به سیروز کبدی انجام شدو مشخص شد روغن سنجد تلخ شدت بیماری را در بیش از 30 بیمار کاهش می دهد و تقریبا 70٪ آنها در درمان بیماری های مرتبط با کبد مفید هستند.

6. کاهش دیابت

دانشمندان سنجد تلخ را به موش هایی که رژیم غذایی شیرین داشتند،دریافت کردند. این نتایج کاهش قابل توجه فشار خون بالا را نشان داد. همچنین مشاهده شد که سطح قند خون افزایش یافته و همچنین میزان چربی خون که محققان در تحقیقاتشان در حال بررسی بودند را کاهش داد.

خواص سنجد تلخ

7. زخم را بهبود می بخشد

اثربخشی روغن سنجد تلخ در بهبودی زخم بیماران سوختگی مشاهده شد.این روغن به صورت موضعی بر روی پوست اعمال شد.کسانی که این کار را کرده بودند شاهد رشد شگفت انگیز سلول های پوست بر روی زخم خود بودند.. روغن سنجد به منظور افزایش تولید پروتئین و کاهش سرعت زخم به سرعت در حال افزایش سرعت روند بهبود شکل گرفت.

این کار با افزایش تولید پروتئین و ترمیم فیبر در ماهیچه انجام می شود.

8. از مغز محافظت می کند

روغن سنجد تلخ نشان داد که بدن را از آسیب های ناشی از خوردن دارو حفظ می کندو برای محافظت مغز در برابر اکسیداتیو بسیار مفید است.

9. تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با باکتری ها

T-2 سمی است که سیستم ایمنی را از بین می برد. روغن سنجد تلخ اثرات سم را کاهش می دهد، بنابراین سیستم ایمنی بدن آنها تقویت می شود. سلولهای قاتل طبیعی بخشی از سیستم ایمنی بدن هستند و روغن سنجد تلخ باعث کاهش سمیت بدن می شود.

10. بهبود سلامت قلب

روغن سنجد تلخ به طور قابل توجهی مقاومت قلب در برابر استرس داشته و به همین دلیل می تواند از مشکلات ریه جلوگیری کند.

روغن سنجد تلخ دارای خواص آنتی اکسیدانی بالایی است که در جلوگیری از آسیب های قلبی در حین حفظ ساختار و ترکیب شیمیایی مناسب قلب بسیار مفید است. همچنین مشخص شده است که به طور قابل توجهی باعث کاهش لخته شدن گلبول های سفید در نتیجه کاهش احتمال قلب، سکته مغزی و سایر بیماری های قلبی را سبب می شود..

11. سلامت پوست را بهبود می بخشد

روغن سنجد تلخ باعث افزایش ضخامت پوست شده و به فرآیند بهبود پوست سرعت می بخشد. سنجد تلخ از خشکی پوست جلوگیری می کنند و باعث صاف شدن پوست شده و باعث کاهش روند پیری و درمان آفتاب سوختگی و تحریک پوست می شود....

زنان باردار و افراد مبتلا به آلرژی باید قبل از استفاده از سنجد تلخ یا پزشک متخصص مشورت کنند...

خواص سنجد تلخ

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (9 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits