دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۳ خاصیت شگفت انگیز کیم چی غذای سنتی کره ای ها !
2
زمان مطالعه: 8 دقیقه
13 خاصیت کیم چی ، کیم چی سه غذای کره ای است ، کیم چی داری جدول ارزش غذایی فوق العاده است ، همین امر باعث شده در درمان بعضی بیماری ها مفید باشد

کیم چی یکی از قدیمی ترین غذاهای سنتی کره است که حدود 37 سال قبل از میلاد بوده است.. در حال حاضر، کیم چی یک غذای ملی در کره است و از پیشروترین غذاهای جهان است. چند دستور العمل متفاوت برای تهیه کیم چی وجود دارد، اما همه آنها سبزیجات و ادویه مشترک دارند مانند کلم ناپا، تربچه کره ای، خیار، گل سرخ، شیرینی قرمز، پودر فلفل قرمز و غیره.

کیم چی طی یک فرایند تخمیر در داخل کوزه های محکم مهر و موم که از چند روز تا چند ماه می گذرد به دست می آید. در طول این فرآیند، طعم، بافت و کیفیت تغذیه kimchi به طور قابل توجهی تغییر و بهبود می یابد.

خواص کیم چی ، غذای معروف کره ای

جدول مواد مغذی موجود در کیم چی

خصوصیتمیزان ارزش غذایی
کالری33.9
کربوهیدرات7 گرم
فیبر رژیمی0.8 گرم - 3٪ RDA
اسیدهای چرب امگا 25.6 میلی گرم
اسیدهای چرب امگا 6137 میلی گرم
پروتئین1.1 گرم - 2٪ RDA
ویتامین A805 IU - 16٪ RDA
ویتامین c 4.4 میلی گرم - 7٪ RDA
ویتامین E0.5 میلی گرم - 2٪ RDA
ویتامین K 7.5 میکروگرم - 9٪ RDA
تیامین3٪ RDA
ریبوفلاوینRDA 2٪
نیاسین0.6 میلی گرم - 3٪ RDA
ویتامین B6 0.1 میلی گرم - 5٪ RDA
فولاد29.5 میکروگرم - 7٪ RDA
اسید پانتوتنیک0.1 میلی گرم - 1٪ RDA
کولین2 میلی گرم
کلسیم22.2 میلی گرم - 2٪ RDA
آهن0.7 میلی گرم - 4٪ RDA
منیزیم12.4 میلی گرم - 3٪ RDA
فسفر20.1 میلی گرم - 2٪ RDA
پتاسیم84.2 میلی گرم - 2٪ RDA
سدیم781 میلی گرم - 33٪ RDA
روی0.2 میلی گرم - 1٪ RDA
مس0.1 میلی گرم - 3٪ RDA
منگنز0.2 میلی گرم - 9٪ RDA
سلنیوم1.4 میکروگرم - 2٪ RDA

خواص کیم چی ، غذای معروف کره ای

خواص بی نظیر کیم چی


1. کیم چی دارای پروبیوتیک هایی است که باعث تقویت گوارش می شود

کیم چی پروبیوتیک هایی دارد که باعث افزایش عملکرد روده می شود.پروبیوتیک ها مولکول های گلوکز موجود در سبزیجات را آزاد می کند.

با وجودی که باکتری های مختلف در طول فرایند تخمیر دخیل هستند، باکتری های پروبیوتیک همچنان بیشتر شایع هستند در حالیکه سایر گونه های باکتری به علت حضور کیمچی در سیر، زنجبیل و کل سیب زمینی سرخ شده است که از باکتری ها محافظت می کند.

دفع مجدد دستگاه گوارش با باکتری خوب از اختلالات گوارشی و ترویج حرکات منظم روده جلوگیری می کند.. کیمچی همچنین دارای فیبر غنی است که برای هضم صحیح و حرکت رو به جلوی غذا در طول روده موثر است. علاوه بر این، پروبیوتیک ها باکتری های مضر در معده را که سبب التهاب و سوء هاضمه می شوند را از بین می برند.

علاوه بر این، غذاهای تخمیر شده مانند کیمچی، یبوست، سندرم روده تحریک پذیر، زخم و سندرم روده تحریک پذیر را درمان می کنند.

2.کیم چی به افزایش ایمنی کمک می کند

پروبیوتیکها یک سیستم گوارش سالم را تقویت می کنند که به نوبه خود باعث جذب مواد مغذی بیشتری می شود که عملکرد مناسب بدن و پاسخ های بدن را تقویت می کند. علاوه بر پروبیوتیک ها، کیمچی حاوی سیر، فلفل قرمز و زنجبیل است .فلفل قرمز دارای خواص ضد سرطان زا و ضد باکتری است از سوی دیگر، سیر باعث کاهش التهاب می شود. در نهایت، زنجبیل باعث شل شدن عضلات روده شده و به بهبود زخم روده کمک می کند.

3.منبع عالی فیبر می باشد

کیم چی از گیاهان، ادویه جات، و بیشتر سبزیجات تشکیل شده است که دارای فیبر بالا هستند. افرادی که رژیم منظم آنها شامل غذاهای غنی از فیبر مانند سبزیجات هستند، مستعد ابتلا به دیابت، بیماری قلبی عروقی، فشار خون بالا، چاقی و مشکلات گوارشی هستند. غذاهای غنی از فیبر همچنین به شما کمک می کند که کمتر بخورید چون آب را جذب می کند.

4. کمک در مدیریت وزن

خوردن کیم چی یک راه مغذی و خوشمزه برای کاهش وزن است. بر اساس مطالعات انجام شده، مصرف غذاهای پروبیوتیک مانند کیمچی باعث کاهش میل غذا و تنظیم اشتها می شود. مطالعات نشان می دهد که یک اکوسیستم سالم میکروبی در داخل معده رویکرد جدید جامع در درمان چاقی است. کیمچی یک غذای کم چربی و کم کالری است اما دارای ویتامین، مواد معدنی و فیبر غذایی است.

5.کمک به کنترل دیابت

مطالعات نشان می دهد که کیمچی برای بیماران دیابتی مفید است. دیابتی ها به یک لیست طولانی از مواد غذایی حساس هستند. پروبیوتیک ها کمک می کنند فلور سالم را در روده بازگردانید و احتمال ابتلا به دیابت را کاهش دهید. پروبیوتیک ها نیز به کاهش سطح قند خون کمک می کنند..

11.بهبود کیفیت پوست

رنگ زرد و تیره نشان دهنده کمبود ویتامین آ است اما رژیم غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها به طور طبیعی و موثر، پیری پوست را کاهش می دهد. کیمچی غنی از ویتامین A است که باعث بهبود زخم و بازسازی پوست می شود. همانطور که قبلا ذکر شد، ویتامین A پوست سالم را ترویج می کند.

این در تشکیل سلول های پوست اپیتلیال و گلیکوپروتئین ها ضروری است که به سلول ها برای تشکیل بافت ها متصل می شود. علاوه بر این، ویتامین A از مبارزه با آکنه برخوردار است و به تولید کلاژن و الاستین کمک می کند تا پوست باقی بماند و صاف باشد.

6.سم زدایی بدن

بدن ما هر روز در معرض آلاینده ها، آسیب های UV، سموم و سایر مواد شیمیایی مضر است. مواد شیمیایی خطرناک را می توان از طریق بطری های آب، مواد غذایی کنسرو شده و غیره به دست آورد. خوشبختانه، کیمچی حاوی طیف وسیعی از آنتی اکسیدان ها است که به سم زدایی از سموم کمک می کند که ممکن است منجر به عدم تعادل هورمونی، اثرات منفی نورولوژیکی و غیره شود.

خواص کیم چی

7. غنی از ویتامین A

هر 100 گرم خام از کیمچی، 16 درصد از توصیه های غذایی را برای ویتامین A، یک آنتی اکسیدان قوی که نقش حیاتی برای حفظ دید تیز، عملکردهای عصبی طبیعی، پوست سالم و غیره ایفا می کند، فراهم می کند. به عنوان یک آنتی اکسیدان، ویتامین A از سیستم ایمنی حمایت می کند، از التهاب مبارزه می کند و رادیکال های آزاد را آزاد می کند که ممکن است دژنراسیون ماکولا ایجاد کند.

8. درمان اگزما

پروبیوتیک های موجود در کیمچی نه تنها سبب تقویت یکپارچگی روده، بلکه اثرات آن را بر روی پوست می افزاید. باکتری های خوب در کیمچی کمک می کنند تا التهاب را از بین ببرد.

9.کمک به جلوگیری از حملات آسمی

کیمچی دارای خواص ضد التهابی است که به جلوگیری از حملات آسم کمک می کند. آسم یک بیماری تنفسی است اما همچنین دارای ارتباط قوی با واکنش آلرژیک به مواد غذایی و آلرژن ها است.

10. کمک به جلوگیری از زخم

کیمچی حاوی باکتری های اسید لاکتیک است که دکستورین را تولید می کند که یک ترکیب ضد میکروبی است که رشد باکتری ها مانند H. pylori را مهار می کند که یک نوع باکتری است که با انواع مختلف زخم معده مرتبط است. از این رو، خوردن کیمچی موجب کاهش احتمال گسترش این باکتری ها می شود.

11.باعث شادابی پوست می شود

کمبود ویتامین آ باعث زردی و تیره شدن پوست می شود اما رژیم غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها به طور طبیعی و موثر، پیری پوست را کاهش می دهد. کیمچی غنی از ویتامین A است که باعث بهبود زخم و بازسازی پوست می شود. همانطور که قبلا ذکر شد، ویتامین A پوست سالم را ترویج می کند.

این در تشکیل سلول های پوست اپیتلیال و گلیکوپروتئین ها ضروری است که به سلول ها برای تشکیل بافت ها متصل می شود. علاوه بر این، ویتامین A از مبارزه با آکنه برخوردار است و به تولید کلاژن و الاستین کمک می کند تا پوست باقی بماند و صاف باشد.

12.مبارزه با سرطان

کیم چی حاوی آنتی اکسیدان های قوی، فنل ها و فلاونوئیدها هستند که بدن را در برابر اکسیداسیون محافظت می کند. سیر، کلم، تربچه، زنجبیل، فلفل و فلفل قرمز همه دارای مجموعه ای از آنتی اکسیدان ها هستند و دارای خواص ضد التهابی هستند که همه در جلوگیری از بیماری های مزمن مرتبط با استرس اکسیداتیو مفید هستند.

13.باعث افزایش سلامت قلب می شود

سیر، که در فهرست کیمچی قرار دارد، دارای آلسیسین و سلنیوم است. از یک سو، آليسین برای اثرات کاهش کلسترول آن قابل توجه است. از این رو، کاهش احتمال اختلالات قلبی را کاهش می دهد. به همین ترتیب، سلنیوم مانع از تشکیل رسوبات چربی در دیواره های شريانی و کاهش خطر آترواسکلروز می شود.

خواص کیم چی ، غذای معروف کره ای

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

محمد علی | ۴ سال پیش
ازخواص کمیجی روی دلگرم خیلی متشکرم وعیدقربان راتبریک میگویم.
0
0

hits