دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۱ خاصیت شگفت انگیز چای ارل گری
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
چای ارل گری یکی از محبوب ترین انواع چای در دنیای غرب، به ویژه در اروپا و جزایر بریتانیا است. خواص و فواید مصرف چای ارل گری شامل تقویت سطح انرژی ، هیدراته کردن بدن، افزایش وزن، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از سرما و آنفلوآنزا، افزایش پوست و افزایش...

چای ارل گری یکی از محبوب ترین انواع چای در دنیای غرب، به ویژه در اروپا و جزایر بریتانیا است. چای ارل گری از روی نام ارل چارلز گری نخست وزیر سابق بریتانیا نامگذاری شده است.

خواص چای ارل گری

اطلاعات تغذیه (در هر 100 گرم وزن معادل) :

خصوصیتارزش غذایی
پتاسیم1250 میلی گرم
ویتامین C8 میلی گرم
کلسیم515 میلی گرم
آهن19 میلی گرم

خواص چای ارل گری

خواص و فواید چای ارل گری :


1. سطح انرژی شما را افزایش می دهد

چای ارل گری مقدار متوسطی کافئین برای افزایش سطح انرژی شما در تمام طول روز دارد. این چای بر خلاف قهوه، باعث کم آبی و از دست رفتن مواد مغذی بدن شما نخواهد شد.

2. باعث هیدراته نگه داشتن بدن می شود

مصرف روزانه توصیه شده برای افراد بزرگسال از 8 عدد یا دو لیتر آب در روز شروع می شود. چای ارل گری یک جایگزین عالی برای آب است. این چای کالری و قند ندارد و جایگزین خوبی برای آب است.مهمتر از همه، چای ارل گری سرشار از آنتی اکسیدان های عالی برای بدن هستند. این چای همچنین دارای خواص دیورتیک خفیف است که سموم را ازبدن خارج می کند.

3. باعث کاهش وزن می شود

چای ارل گری یک جایگزین شگفت انگیز برای نوشیدنی های گازدار و یا نوشیدنی های شیرین است، به ویژه هنگامی که شما در رژیم غذایی کنترل شده با قند و کالری هستید. به همین ترتیب، عصاره مرکبات در چای ارل گری برای کاهش وزن ایده آل است زیرا توانایی تحریک متابولیسم را دارد. در نهایت حضور کافئین باعث تحریک چربی سوزی و جلوگیری از ذخیره سازی چربی می شود.

4. سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند

چای ارل گری سرشار از آنتی اکسیدان هایی که بدن کمک میکند تا عفونت را از بین ببرد تا بتوانید از بیماری های رایج جلوگیری کنید. به همین ترتیب، آنتی اکسیدان ها در چای ارل گری رادیکال های آزاد را از بین می برند و از استرس اکسیداتیو بدن جلوگیری میکنند.

5. چای ارل گری و درمان آنفولانزا

این چای می تواند در طول روزهای طولانی زمستان شما را گرم کند. ارل گری نوشیدنی زمستانی مخصوصا در اروپا است. از سوی دیگر، چای ارل گری نیز به طور سنتی برای جلوگیری از سرماخوردگی و شروع آنفولانزا مورد استفاده قرار می گیرد،. محتوای آنتی اکسیدانی این چای بدن شما را از بسیاری از بیماری ها دور نگه می دارد.

6. چای ارل گری برای پوست مفید است

رادیکال های آزاد باعث کاهش سلول های پوستی سالم و تسریع روند پیری زودرس پوست می شوند. مقدار قابل توجه آنتی اکسیدان ها در چای ارل گری می تواند به شما در برابر آسیب های پوستی کمک کند. از این رو، پوست را جوان تر و شاداب تر می کند.

علاوه بر این، برای افراد مبتلا به آکنه، اگزما، پسوریازیس، و آلرژی پوست مفید است. آنتی اکسیدان چای ارل گری باعث تسریع روند بهبود می شود. این چای به صورت موضعی به صورت سرد بر روی پوست اعمال شود . چای ارل گری همچنین دارای خواص ضد التهابی فراوانی است

چای ارل گری

7. بهبود هضم سریعتر

این چای به طور طبیعی توسط پزشکان سنتی برای درمان حالت تهوع استفاده می شد اما همچنین می تواند به عنوان پادزهر برای مشکلات دیگر معده نیز مفید باشد. این چای می تواند به کاهش التهاب روده کمک کند، که به نوبه خود باعث کاهش ریفلاکس اسید، التهاب، یبوست و گرفتگی معده می شود.

خواص آنتی اکسیدان ها و ضد باکتری های چای ارل گری همچنین می تواند از پیشگیری از عفونت های روده کمک کند.

8. استرس و اضطراب را از بین می برد

نارگیل برگاموت، ماده ضروری چای ارل گری است که طعم آن را متمایز می کند.. یک فنجان چای ارل گری می تواند به کاهش استرس، تغییرات خلقی و اضطراب کمک کند.

9.باعث بهبود سلامت قلب می شود

فاکتورهایی که می توانند باعث حمله قلبی شوند باعث ایجاد سکته مغزی می شوند. به همین ترتیب، هنگامی که لخته های خون در شریان های عروق کرونر یا به علت پلاک یا رسوبات چربی در دیواره های شريانی اتفاق می افتد، ممکن است یک حمله قلبی رخ دهد.

نوشیدن چای ارل گری به طور مرتب از این کار جلوگیری می کند. چای ارل گری در مطالعات متعددی مورد بررسی قرار گرفته است که سطح کلسترول بد یا LDL را کاهش می دهد در حالی که سطح کلسترول خوب یا HDL پس از چند هفته مصرف چای ارل گری بیشتر می شود.

10. کمک به جلوگیری از سرطان

چای ارل گری دارای آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. رادیکال های آزاد با پیشرفت سرطان ها و بیماری های قلبی عروقی همراه است. رادیکال های آزاد سبب آسیب رساندن به سلول های سالم می شوند و باعث می شوند که سلول های سرطانی جهش پیدا کنند؛ از این رو، آنتی اکسیدان ها برای جلوگیری از استرس اکسیداتیو در تمام قسمت های بدن بسیار مهم هستند.

آنتی اکسیدان ها، مانند فلاونوئیدهای موجود در چای ارل گری، به دنبال یافتن رادیکال های آزاد در بدن هستند و خطر بیماری های مزمن را کاهش می دهند. نوشیدن چای ارل گری به طور مرتب تضمین می کند که مقدار کافی این ترکیبات آنتی اکسیدانی را در رژیم غذایی خود به دست بیاورید تا خطر ابتلا به سرطان را به حداقل برسانید.

11. باعث سلامت دندان می شود

چای ارل گری به طور خاص غنی از کاتچین می باشد، کاتچین آنتی اکسیدانی است که در درمان و پیشگیری از عفونت های دهان موثر است.یک فنجان چای ارل گری باعث کاهش حفره ها با جلوگیری از تشکیل پلاک و مهار رشد باکتری ها می شود.

به همین ترتیب، چای ارل گری همچنین حاوی فلوراید است که از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. در نهایت، به لطف خواص ضد میکروبی آن باعث کشتن باکتری های موجود در دهان می شود.

خواص چای ارل گری

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

اشنا | ۵ سال پیش
لطفا درباره ی کم کردن چربی شکمی با تغذیه مطلب بنویسین
0
0

hits