دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۲ خاصیت بی نظیر پشن فروت (میوه عشق و شور)
13
زمان مطالعه: 6 دقیقه
پشن فروت زرد یا بنفش تیره است و به نظر می رسد شبیه گریپ فروت است. خواص این میوه آنقدر بالاست که در سرتاسر جهان از آن استفاده می شود. 12 خاصیت آن

پشن فروت به طور کلی زرد یا بنفش تیره است و به نظر می رسد شبیه گریپ فروت است. خواص این میوه آنقدر بالاست که در سرتاسر جهان از آن استفاده می شود ، این میوه دانه های زیادی دارد و پر آب است

پشن فروت ها به راحتی در هر آب و هوایی گرم رشد می کنند، زیرا آنها در طول سال باقی می مانند. محبوبیت این میوه برای سالاد و دسر در بسیاری از دستور العمل های محبوب امروز استفاده می شود.

خواص بی نظیر پشن فروت (میوه عشق و شور) :

خواص بی نظیر پشن فروت (میوه عشق و شور) :


1.یک منبع عالی برای تغذیه است :

این میوه یک لیست بلند بالا از مواد مغذی برای بدن محسوب می شود این شامل ویتامین A و ویتامین C، آهن، پتاسیم، پروتئین، فلاونوئیدها، آنتی اکسیدان ها و فیبر برای ایمنی و سلامت بهتر است.

2. کمک به داشتن سیستم ایمنی سالم برای بدن :

این میوه عاشقانه از زمان های قدیم مورد استفاده قرار گرفته اند، زیرا ایمنی بدن ما را تقویت می کند. این میوه به ما کمک می کند تا از بسیاری از عفونت ها و ویروس ها برای یک زندگی سالم تر دور شویم. ویتامین C سلول های سفید خون و سیستم ایمنی بدن را برای محافظت بدن از باکتری ها تحریک می کند. این به شما کمک می کند تا از بسیاری از انواع سرطان ها و عفونت ها دور بمانید.

3. با سرطان مبارزه می کند :

علاوه بر حمایت از عملکردهای ایمنی بدن ما، پشن فروت نیز یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است و همچنین دارای ترکیبات ضد التهابی است که به کاهش فعالیت سرطان زا در بدن ما کمک می کند. آنتی اکسیدان ها در میوه از رادیکال های آزاد در بدن محافظت می کنند و از سیستم ما خارج می شوند. ثابت شده است که برای جلوگیری از انواع سرطان ها، به ویژه سرطان ریه بسیار مفید خواهد بود.

4.منبع غنی از ویتامین هاست :

اگر چه میوه عشق به عنوان یک منبع غنی از ویتامین C است، ویتامین A موجود در میوه همراه با بسیاری از فنول ها و فلاونوئیدها به عنوان عنصر مبارزه با سرطان عمل می کند. این ویتامین مزایای باور نکردنی برای چشم دارد.اگر سابقه خانوادگی بیماری های چشم دارید، پس از استفاده از پشن فروت در رژیم غذایی خود، از بسیاری از شرایط چشم مانند کابوس شب، آب مروارید و دژنراسیون ماکولا جلوگیری کنید.

همچنین توصیه می شود علائم پیری مانند چین و چروک را کاهش دهید. این میوه پوست را هیدراته می کند.

5.بهبود هضم غذا :

یکی دیگر از دلایل اصلی برای اضافه کردن پشن فروت در رژیم غذایی شما این است که منبع خوبی از فیبر است. از این رو، از مشکلات بسیاری که به علت هضم ضعیف ناشی می شود، جلوگیری کرده و باعث حرکات عالی روده می شود.

6. درمان اختلالات دستگاه گوارش :

این میوه به عنوان یک ملین کننده عالی عمل می کند. به همین دلیل است که در جلوگیری از سرطان کولون نیز مفید است. این باعث می شود که از یبوست و اسید پاشی و رسوب چربی در رگ ها جلوگیری کند.

پشن فروت چیست ؟ 12 مورد از خواص آن

7.کاهش کلسترول های بد خون :

این یک چالش برای حفظ سطح کلسترول خوب است. کلسترول بد نه تنها موجب نوسانات فشار خون می شود، بلکه باعث انسداد شریانها شده تا فشار را بر روی قلب شما افزایش یابد.
از آنجایی که، به طور طبیعی HDL را افزایش می دهد و LDL را کاهش می دهد از این رو، اگر شما می خواهید سطح کلسترول خود را کاهش دهید، راه سالم، اضافه کردن این میوه به رژیم غذاییتان است.

8. گردش خون را بهبود می بخشد :

محتوای غنی از مس و آهن در پشن فروت برای بدن انسان شگفت انگیز است. این تاثیر زیادی بر گردش خون و قلب دارد. مس و آهن نیز عناصر مهم برای تولید گلبول های قرمز خون هستند.

از آنجا که خوردن پشن فروت به طور مرتب باعث افزایش تعداد RBC شما می شود، رگ های خونی گسترش یافته و جریان آزاد خون اکسیژن را در سراسر بدن به وجود می آورد این میوه فعالیت متابولیک را در تمام سیستم های بدن ما تحریک می کند.

9. پشن فروت مفید برای سلامت استخوان :

همه ما می دانیم که پشن فروت منبع غنی از مواد معدنی مهم هستند. این شامل منیزیم، مس، آهن و فسفر است؛ همه آنها برای افزایش تراکم استخوان مهم می باشند. محتوای مواد معدنی همچنین باعث افزایش سلامتی استخوان می شود و ما را در برابر بسیاری از اختلالات استخوانی و بیماری ها محافظت می کند. از این رو، پشن فروت برای درمان التهاب و درد ناشی از مشکلات استخوانی و مفصلی نظیر پوکی استخوان اهمیت دارد.

10.درمان بسیاری از مشکلات تنفسی :

تحقیقات حاضر نشان می دهد که پشن فروت ها به عنوان یک عامل ارزشمند برای درمان بسیاری از اختلالات تنفسی و عفونت ها عمل می کند. عصاره ای که از پوست بنفش این میوه گرفته می شود حاوی ترکیب منحصر به فردی از بیوفلاونوئید است که دارای اثر آرام بخش و تقویت کننده است. بنابراین برای درمان بسیاری از بیماریهای تنفسی از جمله سرفه مداوم یا حمله آسمی، مفید می باشد.

11. درمان بی خوابی :

اکثر مردم نمی دانند که پشن فروت ها نیز برای افرادی که مشکل خواب دارند توصیه می شود. این به دلیل آن است که دارای بسیاری از عوامل آرام بخش است. پشن فروت ها همچنین دارای الکلوئیدهای دارویی است که به عنوان آرامبخش قدرتمند عمل می این ترکیب شناخته شده باعث کاهش بیخوابی، بی حوصلگی و کاهش اضطراب می شود. اگر شما با یک لیوان شیر گرم موافق نیستید، هر روز برای لذت بردن از یک خواب عالی میوه بخورید.

12.تقویت بدن :

یکی دیگر از خواص مفید آلکالوئید که در پشن فروت ها وجود دارد تاثیرات مثبت آن بر روی سیستم ایمنی بدن است. این یک تقویت کننده طبیعی برای بدن است به افرادی که کمی افسرده هستند توصیه می شودکه میوه های از قبیل پشن فروت بخورند.

نکته : اگرچه هیچ عوارض جانبی برای خوردن پشن فروت وجود ندارد اما افرادی که مبتلا به دیابت هستند بهتر است در وعده های کمتری بخورند.سعی کنید سطح قند خون خود را اندازه بگیرید و طبق دستور پزشک از این میوه مصرف کنید.

خواص بی نظیر پشن فروت (میوه عشق و شور) :

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (13 رای)  

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

MOHMMAD ALI kHAJEHno | ۳ سال پیش
ازشما روی خواص میوه عشق خیلی متشکرم.
0
1
MOHMMAD ALI kHAJEHno | ۳ سال پیش
ازشما برای خواص پشن فروت (میوه عشق) خیلی متشکرم.
0
2

hits