دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا چای سبز قاعده آور است
43
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چرخه قاعدگی عمدتا به قطبین هیپوفیز هیپوتالاموس در مغز و تخمدان در قسمت لگن وابسته است و چای سبز اثر خاصی بر چگونگی فعالیت آن ندارد.در واقع غذاها و نوشیدنی‌ها آن اثر مورد تصور مردم را بر پریود ندارد

تاثیر چای سبز بر قاعدگی

با مجله دلگرم همراه باشید تا با تاثیر چای سبز بر قاعدگی بیشتر آشنا شوید

رژیم غذایی پرکالری و مصرف چربی و قند زیاد از جمله عواملی به شمار می‌رود که در نامنظم بودن قاعدگی دخیل است و علاوه بر این، خطر گسترش تکینگی رحم هم وجود دارد که می‌تواند منجر به برهم خوردن نظم دوره قاعدگی و بعدها نیز ابتلا به سرطان شود

تاثیر چای سبز بر قاعدگی و پریود

یکی از نوشیدنی های مفید برای انسانها چای سبز است. یکی از تفاوت های متابولیسم بدن مردها و زنها با هم دوران قاعدگی در زنان میباشد. در دوران قاعدگی متابولیسم بدن از حالت نرمال خارج میشود. نوشیدن چای سبز درد دوران پریود را کاهش میدهد پس از مصرف آن غافل نشوید.

به گفته یک متخصص زنان و زایمان آنگونه که مردم فکر میکنند نوشیدنی ها و مواد غذایی تاثیر روی پریود نمیگذارد مثلا اگر خانمی وزنش به دلیل داشتن رژیم غذایی پرکالری زیاد شود غذای مصرف شده توسط او روی چرخه قاعدگی تاثیری نمیگذارد بلکه چاقی باعث اختلال در قاعدگی میشود.

خوردن زیاد چربی، قند و به طور کلی غذاهای پرچرب در نامنظم شدن قاعدگی میتوانند تاثیر بگذارند و مثلا نظمی که بین دو پریود هست را بر هم میزنند و احتمال ابتلا به سرطان افزایش میابد.

چای سبز در دوران قاعدگی

چای سبز نوعی چای است که از جوانه ها و گلبرگهای تازه گیاه چای به دست می آید.در فرآیند تولید این چای اکسایش بسیار کم صورت می پذیرد. چای سبز انواع مختلفی همچون چینی و ژاپنی دارد.چای سبز فواید زیادی دارد . چای سبز پیشگیری کننده از حمله قلبی و سرطان شناخته شده است و یک تونیک ( تقویت کننده ) بسیار مفید است.این چای دارای خاصیت ضد چربی (از هر نوع آن )و مقوی اعصاب بوده و قدری نیز خاصیت تب بری دارد.چای سبز باعث تقویت معده شده و ضمن دفع سموم بدن، نفخ معده را نیز برطرف می کند ،باعث تقویت حافظه شده و برای افراد افسرده یک داروی ضد افسردگی است.نوشیدن چای سبز باعث نشاط و سرزندگی می شود و استفاده از آن در دروان قاعدگی مفید است

خواص چای سبز در دوران قاعدگی

مواد مهم موجود در ترکیب چای سبز EGCG است که با غیر فعال کردن میتوکندری سلول های سرطانی،سبب از بین رفتن این سلول ها می شود.تحقیقات نشان می دهد که این ترکیب خواص بالقوه ای در نابودی سلول های سرطانی دیگر نیز دارد.به گزارش پنجمین سمپوزیم بین المللی در زمینه چای و سلامت

تاثیر چای سبز در دوران قاعدگی

یکی از نوشیدنی های مفید برای انسانها چای سبز است. یکی از تفاوت های متابولیسم بدن مردها و زنها با هم دوران قاعدگی در زنان میباشد. در دوران قاعدگی متابولیسم بدن از حالت نرمال خارج میشود. نوشیدن چای سبز درد دوران پریود را کاهش میدهد پس از مصرف آن غافل نشوید. چرخه قاعدگی عمدتا به قطبین هیپوفیز هیپوتالاموس در مغز و تخمدان در قسمت لگن وابسته است و چای سبز اثر خاصی بر چگونگی فعالیت آن ندارد.

در واقع غذاها و نوشیدنی‌ها آن اثر مورد تصور مردم را بر پریود ندارد؛ بدین معنا که فرضاً اگر زنی به دلیل پیروی از رژیم غذایی پرچرب دچار اضافه وزن شود، چاقی عاملی است که می‌تواند بر این چرخه اثرگذار باشد، نه غذایی که خورده. رژیم غذایی پرکالری و مصرف چربی و قند زیاد از جمله عواملی به شمار می‌رود که در نامنظم بودن قاعدگی دخیل است و علاوه بر این، خطر گسترش تکینگی رحم هم وجود دارد که می‌تواند منجر به برهم خوردن نظم دوره قاعدگی و بعدها نیز ابتلا به سرطان شود.

مضرات چای سبز در دوران قاعدگی

ه دلیل داشتن کافئین، جلوگیری از جذب مواد معدنی مخصوصا آهن می کند.

خانم های باردار، شیرده و افرادی که ناراحتی اعصاب دارند و آنهایی که ضربان قلبشان نامنظم است، بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنند.

مصرف این چای همچون چای سیاه به همراه غذا جذب روی، آهن و کلسیم را کاهش می دهد

زیاده روی در مصرف این چای می تواند باعث دفع زیاد آب از بدن و خشکی مدفوع و یبوست شود

مصرف بیش از حد کافئین که در چای سبز و بعضی از عصاره های آن وجود دارد در بعضی از افراد باعث علائمی مانند عصبانیت، بیخوابی و بیقراری می شود.

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (43 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits