دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۲۲ خاصیت باورنکردنی انبه سبز
30
زمان مطالعه: 6 دقیقه
انبه سبز مانند نوع نارنجی دارای خواص فوق العاده است. ۲۲ خاصیت عجیب انبه سبز که عبارتند از : خواص ضد پیری ،برای بیماری های لثه ای بسیار مفید .....

انبه سبز هم مثل نوع نارنجی خواص بی نظیری داره. کلا انبه میوه معروف و پرخاصیتی در جهان محسوب میشه. درخت انبه در اکثر مناطق آسیا رشد می کنه.ولی خوب زادگاهش کشور هند هست.. ولی الان دیگه بسیاری از کشورهای اسیای جنوبی این میوه رو کشت می کنند.این میوه در هر نوع شرایط آب و هوایی بخصوص در فصل گرم به خوبی رشد می کند.

جدول ارزش غذایی انبه سبز:

خصوصیتمقدار ارزش غذایی
کالری201 کیلوگرم
چربی%2
چربی اشباع شده%2
چربی غیر اشباع%2
کلسترول0%
سدیم%0
پتاسیم16 %
کربوهیدرات%17
شکر%15
پروتئین%6
کلسیم%4
آهن%3
منیزیم%8
ویتامین A%73
پیرویدوکسین (ویتامین B6)20%
اسکوربیک اسید (ویتامین C)204%

divider

خواص انبه سبز :


1. خاصیت آنتی اکسیدانی انبه :

انبه ماده ضد اکسید کننده ای به نام zeaxanthin داره. این ماده کمک می کنه تا اثرات رادیکال های آزاد بدن رو کاهش بده و سلول هارو بازسازی می کنه.

2. خواص ضد پیری انبه :

با توجه به قابلیت ضد اکسیدانی این میوه ی خوشمزه، میشه ازش انتظار داشت که حدالامکان از پیری زودرس جلوگیری کنه .علاوه بر این، انبه سبز خاصیت تولید کلاژن رو داره.

3. انبه غنی از ویتامین C :

انبه هم مثل بسیاری از میوه های دیگه مانند توت فرنگی و کیوی،غنی از ویتامین C هست.. ویتامین C هم برای حفظ سلامتی و جلوگیری از عفونت بدن مفیده بنابراین با خوردن آن خودتون رو دربرابر بیماری های ویروسی بیمه کنید.

4. مفید برای بیماری های لثه :

ویتامین C درون میوه باعث میشه تا از بسیاری از بیماری های لثه جلوگیری کنید.این ویتامین کمک می کند تا از خونریزی جلوگیری کنید .

5. تقویت سیستم ایمنی بدن :

این خاصیت هم به دلیل وجود ویتامین C در انبه هست و باعث میشه سیستم ایمنی بدن و گلبول های سفید خونتون کارشون رو به خوبی انجام بدن.

6. جلوگیری از حالت تهوع در مادران باردار :

این میتونه خبر خوبی برای مادران باردار باشه که مصرف انبه سبز برای کاهش تهوع صبحگاهی موثره.طعم تلخ میوه به حالت تهوع کمک می کند.

7. کاهش وزن :

انبه سبز نیز دارای فیبر غذایی است. از این رو، به سوخت و ساز بدن کمک می کنه تا توانایی گوارش را افزایش بده. این میوه همچنین حاوی مقدار کمی قند است ولی این قند طبیعی سطح قند و چربی بدن را افزایش نخواهد داد.

8. درمان سوزش سر دل :

جویدن انبه سبز باعث کاهش اسیدیته دستگاه گوارش می شه.بنابراین برای جلوگیری از سوزش سر می تونه خیلی مفید باشه.

9. خواص ضد باکتریایی :

انبه سبز همچنین بعنوان یک عامل ضد باکتریایی عمل میکنه. بنابراین، مصرف انبه می تونه روده رو از وجود هر نوع باکتری مضری پاک کنه.

10. کمک به حفظ کبد سالم :

انبه سبز به کبد کمک می کنه تا با افزایش ترشحات صفرایی فعالیت آن رو بهتر کنه و سم زدایی بدن رو آسون تر کنه

خواص انبه سبز

11. حفظ فشار خون :

انبه سبز حاوی پتاسیم هست که برای حفظ فشار خون مناسبه.این خاصیت عالی برای خونرسانی و حفظ سلامت رگ ها بسیار عالیه و باعث تنظیم فشار خون میشه.

12. حفظ ضربان قلب :

پتاسیم همچنین به کنترل فشار خون کمک می کنه. علاوه بر این، پپتین و ویتامین C موجود در انبه سبز برای کاهش میزان کلسترول مفید خواهد بود.

13. مفید برای سلامت چشم:

انبه سبز حاوی مقادیر زیادی ویتامین A ست که به بهبود کارایی چشم کمک می کند.

14. مفید برای مو :

انبه سبز برای حفظ موهای سالم گزینه ای عالی محسوب میشه و باعث مرطوب نگه داشتن مو و تولید موی ابریشمی میشود.

15. برای سلامت پوست مفید است :

این هم به دلیل وجود مقادیر زیاد ویتامین C است و در واقع یک جایگزین خوب برای حفظ و شادابی پوست محسوب می شه. همچنین به کاهش اگزما و آکنه کمک میکنه.

16. بهبود عملکرد گوارش :

انبه سبز آنزیمی تولید می کنه که پروتئین رو تجزیه می کنه.از این رو برای بهبود سیستم گوارش و افزایش متابولیسم بدن بسیار مفید است.

17. جلوگیری از یبوست :

با توجه به خاصیت عالی آن در بهبود گوارش، انبه سبز به یبوست هم کمک می کنه. فیبرکمک میکنه تا گردش غذا در بدن و روده ها بهتر بشه.

18. جلوگیری از دیابت :

انبه سبز همچنین می تواند سطوح انسولین خون را عادی کند. این میوه یک شاخص گلیسمی پایین داره. بنابراین، برای حفظ قند خون و جلوگیری از دیابت، مفید است.

19. جلوگیری از آسم:

انبه حاوی بتا کاروتنه که برای کاهش اثرات آسم خیلی موثره. این میوه محتوای مشابه با پاپایا و هویج داره. از این رو، اگر خواص برگ های پاپایا و مزایای بهداشت برگ های هویج را ببینید، کاملا مطلب را متوجه می شید.

20. سلامت استخوان :

انبه سبز حاوی ویتامین و کلسیم است که به حفظ استخوان سالم کمک می کنه.. بنابراین، برای بهبود عملکرد استخوان نیز مناسبه.

انبه سبز را می توان در سالاد و غذاها استفاده کرد همچنین آب انبه را می تونید با شیر هم مخلوط کنید و یه معجون خوشمزه درست کنید.

نکاتی درباره انبه سبز:

برای افراد مبتلا به آلرژیک مصرف انبه سبز باعث اثرات بثورات و خارش می شه. همچنین برای کسایی که به انبه حساسیت دارن در اطراف لب ها خارش و تورم ایجاد کند. بنابراین، بهتره که قبل از مصرف انبه این نکات رو در نظر داشته باشید

توصیه می شه که افرادی که به طعم های ترش حساسیت دارند این میوه را مصرف نکنند . در بعضی از افراد مشکلات دندانی ایجاد می کنه. سطح اسیدیته داخل دندان می تواند به دلیل طعم ترش میوه آن افزایش یابد.

بیماران دیابتی :

در حالی که انبه سبز شاخص گلیسمی پایینی داره، برای بیماران دیابتی خیلی خوب نیست. بنابراین بیماران دیابتی باید میزان انبه مصرفی را کنترل کنند. انبه شیرین پر از مواد شیرین هست و طبیعتا قند داره . بیماران دیابتی سعی کنید زیاد انبه نخورید.

divider

بیشتر بخوانید :

انبه و خواص آن/ راجب انبه یا 'میوه عشق' بیشتر بدانید!

انبه میوه ای طلایی

دستور تهيه ترشي انبه خوشمزه

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (30 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits