دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید بی نظیر آب نیشکر برای درمان بسیاری از بیماری ها
6
زمان مطالعه: 6 دقیقه
خواص آب نیشکر :آب نیشکر برای کاهش سرعت فرآیند پیری، افزایش وزن، تنظیم میزان قند خون، تقویت سیستم ایمنی، کاهش استرس، حمایت از سلامت قلب و عروق، مبارزه با سنگ کلیه، حمایت از سلامت دندان و بهبود هضم است.

فواید آب نیشکر برای سلامتی

آب نیشکر برای کاهش سرعت فرآیند پیری، افزایش وزن، تنظیم میزان قند خون، تقویت سیستم ایمنی، کاهش استرس، حمایت از سلامت قلب و عروق، مبارزه با سنگ کلیه، حمایت از سلامت دندان و بهبود هضم است.

نیشکر یکی از بزرگترین محصولات تولید شده در جهان است. آب نیشکر می تواند یک نوشیدنی مغذی باشد که نه تنها تشنگی شما را خنثی می کند بلکه شما را احیا می کند.

divider

جدول ارزش غذایی نیشکر :

خصوصیتارزش مواد غذایی
در هر 100 گرم نیشکر
کالری269
سدیم58 میلی گرم
پتاسیم63 میلی گرم
کربوهیدرات73 گرم
شکر73 گرم
کلسیم1%
آهن19%
منیزیم2%
درصد بر اساس 2000 رژیم غذایی کالری

تهیه عصاره نیشکر در خانه

برای گرفتن عصاره نیشکر انتهای ساقه آن را فشار دهید .ابتدا ساقه آن را پوست کنده و سپس آن را فشار دهید.

خواص آب نیشکر

divider

1. نیشکر فاکتورهای ضد پیری دارد :

این عامل ضد اکسید کننده است که غنی از فلاونوئیدها و ترکیبات فنلی است. تمام این مواد می تواند به حفظ پوست شما کمک کند.نیشکر به عنوان روشن کننده برای پوست شما محسوب می شود، زیرا باعث می شود که بقیه بدن شما نیز سالم باشد. همچنین پوست را مرطوب می کند و به شما کمک می کند تا آن را نرم نگه دارید و هیدراته نگه دارید.

2. کاهش وزن :

آب نیشکر حاوی فیبر های محلول است. همچنین حاوی قندهای طبیعی است که در کاهش وزن کمک می کند. این ماده قلیایی است که به سوختن چربی ها در بدن کمک می کند که سطوح اسیدی دارد. علاوه برای تامین انرژی زیاد در سوختن کالری ها کمک می کند.

3. تنظیم مقادیر قند خون :

بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که آب گوجه فرنگی را به بیماران خود بدهند زیرا دارای شاخص گلیسمی کم است. این می تواند در جلوگیری از دیابت در هنگام استفاده از نوشابه های قلیایی کمک کند، زیرا حاوی قندهای طبیعی است که سطح قند خون را افزایش نمی دهند و به آرامی به بدن آزاد می شوند. افرادی که مبتلا به دیابت نوع دو میباشند قبل از افزودن آب نیشکر به رژیم خود باید با پزشک خود مشورت کنند.

4. سیستم ایمنی را تقویت می کند :

سیستم ایمنی بدن شما ممکن است مهمترین عملکرد بدن شما باشد زیرا آن را از دیگر سیستم ها و ارگان های محافظت می کند. شما باید مطمئن شوید که می توانید بسیاری از بیماری ها و حتی برخی از انواع سرطان را کنار بگذارد.نیشکر باعث افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن ما شده و به این ترتیب کمتر به بیماری دچار می شویم. همچنین با حذف سموم مضر در سم زدایی بدن کمک می کند.

5. استرس را از بین می برد

سلامت روان یک مسئله رو به رشد نسل ما است. بسیاری از مردم از فشار و اضطراب به دلیل دنیاییکه در آن زندگی می کنند رنج می برند. اگر بخواهید یک بدن سالم را داشته باشید مهم است که سطح استرس خود را حفظ کنید، زیرا ذهن آشفته سلامت جسمی شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

این می تواند با بر هم زدن سطح هورمون های شما کاهش استرس کمک کند.نیشکر همچنین در مدیریت چرخه خواب و مقابله با بی خوابی کمک می کند. با توجه به محتوای تریپتوفان و منیزیم، همراه با اسید آمینه خاص، سطوح تنش را مدیریت می کند.

آب نیشکر و خواص عصاره نیشکر

6. مفید برای سلامت قلب و عروق :

با توجه به محتوای پتاسیم آب نیشکر، می تواند باعث کاهش فشار خون در قلب شما شده و باعث کاهش تنش در عروق خونی و شریان ها شود. این کار با کاهش فشار خون انجام میشود. در نتیجه، آنها را از سکته مغزی و حملات قلبی همراه با آترواسکلروز در امان می دارد.

7. مفید برای سنگ کلیه :

آب نیشکر یک راه عالی برای جلوگیری از عفونت های مجاری ادراری است. این به شما کمک می کند که توابع کلی کلیه را به درستی به دلیل ماهیت دیورتیک آن حفظ کنید. به همین دلیل است که در درمان سنگهای کلیوی نیز مفید است.

8. مفید برای دندان ها :

عصاره ی نیشکر فقط از بروز پوسیدگی دندان جلوگیری نمی کند بلکه در از بین بردن نفس بدنی نیز کمک می کند. این آب غنی از مواد معدنی است که از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند که باعث بوجود آمدن بوی بد می شود. شربت عصاره نیشکر همچنین حاوی کلسیم و فسفر است که مینای دندان را تقویت می کند.

9. بهبود هضم :

PH نیشکر می تواند تعادل بدن را حفظ کند. این باعث می شود که مقدار آب بدن را تنظیم کند و هضم غذا را آسان کند.

10. تقویت انرژی بدن :

آب نیشکر یک روش بسیار موثر برای مقابله با کم آبی است. همچنین می توانید انرژی فوری را در بدن خود ایجاد کنید، در حالی که احساس خنکی می کنید. از آنجا که قند نان حاوی ساکارز به عنوان قندهای ساده است، بدن شما این قندها را به راحتی جذب می کند و به میزان کم شکر کمک می کند.

11. درمان بسیاری بیماری ها با نیشکر :

آب نیشکر یک معجزه جادویی است. با تقویت سیستم ایمنی از بیماری ها جلوگیری کنید. این می تواند به درمان دیسوری ، که یک حالت بسیار تحریک کننده بوده و باعث سوزش در اندام تناسلی در هنگام ادرار می شود کمک کند. با این حال، افرادی که این وضعیت را دارند، قبل از مصرف آب نیشکر، باید با دکتر خود مشورت کنند.

همچنین به شما کمک می کند تا با پروستاتیت و سنگ کلیه مبارزه کنید. هنگامی که آب مصرف می شود، می تواند به خلاص شدن از STD های مختلف کمک کند این نیز یک راه خوب برای مقابله با پروستات بزرگ همراه با نفریت، کیستیت، گونوره و حتی درمان اسیدیته بالا است.

عصاره نیشکر یک منبع محبوب انرژی در بسیاری از نقاط جهان است. و قیمت آن بسیار ارزان است. این یک راه عالی برای مقابله با گرمای تابستان بوده و مواد مغذی از دست رفته را در بدن تجدید می کند. علاوه بر تأثیر سطح قند خون به روش مثبت، باعث تضمیت سیستم ایمنی بدن می شود به طوری که در برابر ویروس ها و عفونت های متعدد محافظت می شود.

در بعضی افراد ممکن است با خوردن نیشکر حالت تهوع، سرگیجه، ناراحتی معده و بدتر شدن یک اختلال خونریزی ایجاد شود. علاوه بر این، اگر شما دیابت نوع II دارید، ممکن است برای شما زیاد مفید نباشدقبل از اضافه کردن این ماده غذایی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

divider

بیشتر بخوانید :

بچه ها در روز چقدر می‌توانند قند و شکر بخورند؟

خواص خارق العاده سیب شکری Sugar-Apple

4 مزیت بی نظیر شکر قهوه ای برای رژیم غذایی سالم و طبیعی

شکر قهوه ای - خواص بی نظیر قند و شکر قهوه ای

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.8 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits