دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص عجیب غریب خوردن خیار در صبح
27
زمان مطالعه: 5 دقیقه
مزایای خوردن خیار در صبح ؟خیار دارای مغذی و سالم است. خیارها برای مراقبت از پوست و غذا مناسب هستند. بدن خود را شاداب کنید با خوردن خیار در صبح

خواص خیار در صبح :

خیاراز آن جمله مواد غذایی است که علاقمندان بسیاری دارد و معمولا در سالاد ها و میان وعده ها و برای تزیین غذا و در کنار میوه مصرف می شود ولی شاید به این موضوع فکر نکرده باشید که خوردن آن در صبح چه خواصی دارد.پس این مقاله دلگرم را بخوانید.

جدول مواد مغذی موجود در خیار :

خصوصیتمقدار ماده مغذی
کربوهیدرات2g یا 1٪ DV
سدیم1 میلی گرم یا 2٪ DV
ویتامین A1%
ویتامین C2%
کلسیم1%
آهن1%
کلسترول 0mg یا 0٪ از DV
پروتئین ،قند ، چربی ، فیبر غذایی0 گرم یا 0 درصد از DV
کالری8 گرم

چرا باید صبحانه خیار بخوریم؟

1 - به منظور هیدراته شدن پوست بدن :

آب بدون شک یکی از مهم ترین عنصر موجود در بدن شماست.و نه تنهاباعث هیدراته شدن بدن می شود بلکه باعث هضم بهتر غذا نیز می شود. آیا می دانید که 95 درصد خیار از آب تشکیل شده است؟ با استفاده از خیار در صبح اطمینان حاصل می کنید که آب روزانه بدن تامین می شود.

2 - به منظور جلوگیری از رشد سرطان :

خیار به پیشگیری از سرطان کمک کرده و همچنین مانع از رشد تومورهای سرطانی می شود.در تحقیقاتی که در سال 2009 و 2010 انجام شد دانشمندان دریافتند که می توان از خیار برای درمان سرطان لوزالمعده استفاده کرد.همچنین خیار برای جلوگیری از باکتری های مضر نقش اساسی داشته و برای کاهش سرطان های مرتبط با استروژن مانند سرطان پرستات و تخمدان و پستان کمک کننده است.

3 - خیار دارای آنتی اکسیدان های ضروری می باشد :

آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که فرآیند اکسیداسیون را متوقف می کنند، که خود یک واکنش شیمیایی است که باعث تولید رادیکال های آزاد می شود.تجمع رادیکال های آزاد ممکن است منجر به چندین بیماری مزمن مانند سرطان، بیماری قلبی و عروقی و همچنین بیماری های ریوی شود. میوه ها و سبزیجات، که البته شامل خیار هستند، شناخته شده اند که حاوی آنتی اکسیدان های ضروری هستند.

دو آنتی اکسیدان اصلی که در خیار وجود دارد تانن ها و فلاونوئیدها هستند. در عین حال، دیگر انواع آنتی اکسیدان ها نیز در داخل خیار یافت می شوند ویتامین C، بتا کاروتن، کورستین، آپی ژنین، لووتیولین و همچنین کپسفل.

4 - مصرف خیار در صبح باعث کاهش وزن خفیف می شود :

راه های مختلفی در مورد چگونگی استفاده از خیارها در کاهش وزن وجود دارد. اول، آنها کالری کم دارند. داده های فوق نشان می دهد که خیار فقط 8 گرم کالری دارد. در همین حال، کل میوه خیار (300 گرم) می تواند کمتر از 45 کالری باشد.

دوم اینکه خیار حاوی مقدار زیادی از آب است که به هضم سریع و دفع بهتر غذا کمک کند.

5 - خیار به طور بالقوه قند خون را پایین می آورد :

آزمایش های متعددی بر روی حیوانات نیز نشان داده اند که خیار ممکن است در کاهش سطح قند خون و جلوگیری از عوارض دیابت کمک کند. یک آزمایش با تغذیه عصاره های پوست خیاردر موش انجام شد. پوست خیار بیشتر علائم مرتبط با دیابت را از بین می برد و سبب کاهش قند خون می شود.

خواص خارق العاده خیار در صبح

6 - سلامت استخوان با خیار بهبود پیدا می کند :

با توجه به آزمایشات پزشکی دانشگاه مریلند، مشخص می شود که ویتامین K موجود در خیار برای سلامت استخوان مفید است. ویتامین K برای ساختن استخوان و کاهش شکستگی های اسکلتی استفاده می شود. یک فنجان خیار، که تقریبا 100 گرم است، حاوی 19 درصد از مصرف روزانه ویتامین K است.

7 - گزینه مناسبی برای سلامت پوست است :

خیار اثر خنک کنندگی و تسکین دهندگی دارد و همچنین تورم و التهاب را کاهش می دهد.

8 - خیار برای سلامت قلب مفید است :

خیار حاوی پتاسیم است که همچنین می تواند سطح فشار خون را کاهش دهد و برای سلامت قلب بسیار مفید است.

9 - باعث جلوگیری از بوی بد دهان می شود :

با قرار دادن یک قطعه خیار بر روی سقف دهان، برای از بین بردن هر گونه باکتری ایجاد کننده بو اقدام کنید. نظریه های آیورودا نیز این را می گوید که خیارها گرمای بیش از حد از معده که یکی از دلایل ضعف بدنی است را از بین می برند. خیار همچنین باعث هضم سریع و پاک کردن روده می شود ، خیار همچنین هضم سالم را ترویج می کند.

همانند آنچه که در بالا گفته شد، وجود حجم بالای آب در خیارها، هضم رابهبود می بخشد. هیدراته بودن در محل می تواند انعطاف پذیری ، منظم بودن ضایعات و همچنین جلوگیری از یبوست را بهبود بخشد.

یک نوع خاص از فیبر موجود در خیار به نام پکتین ثابت می کند که فرکانس حرکت روده را افزایش می دهد. در یک مطالعه 80 نفر شرکت کنندگان از پکتین استفاده کردند. نتیجه این مطالعات نشان داد پکتین سرعت ماهیچه های روده را افزایش می دهد، در حالیکه باکتری های سالم در روده را به منظور بهبود هضم کلی، افزایش می دهد.

divider

بیشتر بخوانید :

خواص خوردن آب دوغ خیار در روز های گرم تابستان

فواید معجزه آسا آب خیار

با آب خیار جوان تر بمانید!

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (27 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits