دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص باباکو + عکس
3
زمان مطالعه: 7 دقیقه
باباکو - خواص باباکو : همه آنچه که باید در مورد میوه باباکو و خواص باباکو بدانید: Babaco، کوه پاپایا، نامهای کوچکی است که Babaco توسط آن شناخته می شود.

همه آنچه که باید در مورد میوه باباکو و خواص باباکو بدانید:

نام مشترک - Babaco، کوه پاپایا، نامهای کوچکی است که Babaco توسط آن شناخته می شود.به نظر می رسد که باباکو در جنوب غربی مرکزی اکوادور رشد کند و به نظر می رسد که ترکیبی از Carica stipulata و C. pubescens است. از قبل از ورود اروپایی ها در اکوادور کشت شده است. در دوره های اخیر، باباکو به زلاندنو نیز وارد و معرفی شد که در آن به صورت تجاری رشد می کند. این گیاه در اسرائیل و سایر نقاط خاورمیانه نیز به صورت تجاری در گلخانه ها رشد می کند. استیو اسپنگلر با معرفی babaco به جنوب کالیفرنیا در دهه 1970 معروف است.

این گیاه در آب و هوای نیمه گرمسیری سرد، بدون یخ زدگی رشد می کند. در کالیفرنیا در مناطق ساحلی جنوب جنوب کشور رشد می کند و با حفاظت از مناطق شمالی خلیج سانفرانسیسکو به شمال می رسد. با برخی از مراقبت های خاص، در مناطق گرمتر داخلی رشد می کند، اما دمای بالا و رطوبت پایین ممکن است منجر به افتادن میوه های آفتاب زده و نابالغ شود. باباکو بسیار بهتر از پاپایا در زمستان های سرد و مرطوب رشد می کند. این میوه دمای تا حدود 28 درجه فارنهایت را تحمل می کند، اگرچه ممکن است بیشتر برگ های خود را از دست بدهد. رشد babaco برای گلخانه ها مناسب است.

babaco یک درختچه کوچک و گیاهی است که در ارتفاع 6 پا رشد می کند و دارای تنه چوب نرم و مستطیلی است که با برگ معمولی پوشانده شده است. این گیاه به ندرت دارای شاخه است، اما شاخه ها اغلب در اطراف پایه ظاهر می شوند. ضخامت تنه با قدمت و نیروی گیاه همراه است.

خواص باباکو

برگهای گیاه باباکو

برگهای متوسط و بزرگ، دارای دندان و رگه های برجسته ای هستند و شکافهای طولانی توخالی دارندکه از تنه عبور می کنند. متوسط زندگی یک برگ 4 تا 6 ماه است. در طول ماه های زمستان سرد، برگ ها منقبض می شوند و به تدریج ریخته می شوند.

گل ها

گل ها بر روی تنه تازه در حال رشد در مرحله رشد درخت شکل می گیرند. معمولا تنه ای که ضخیم تر است، بیشتر گلدهی خواهد داشت. گلهایی که معمولا در انتهای یک ساقه بلند بلند آویزان هستند، از هر محور برگ ظاهر می شوند. گلها همه زن هستند.

میوه

میوه های دانه ریز ندارد .میوه های جوان بلافاصله بعد از گلدهی رشد می کنند و در ماه اکتبر-نوامبر به حداکثر رشد خود می رسند. در این نقطه میوه ها به حدود 12 اینچ طول و 8 اینچ عرض می رسند. آنها به طور واضح پنج طرفه هستند، در انتهای ساقه قرار دارند.با شروع بلوغ و زرد شدن میوه، اولین تکه هایی از طرف میوه شناخته می شود و به تدریج طی هفته های بعد در طول سطح کل میوه گسترش می یابد. میوه ها در حال رشد از میوه های پایین تر، معمولا سنگین تر، به کسانی که بالاتر از تنه است. بسیار آبداربوده و کمی اسیدی و کم قند است. عطر و طعم منحصر به فرد آن مانند توت فرنگی، آناناس و پاپایا است. پوست صاف و نازک این میوه نیز خوراکی است.

آبیاری

درخت این میوه در طول رشد آن ضروری است زیرا ریشه این درخت بسیار حساس می باشد.این درخت به طور منظم به کود نیتروژنی نیاز دارد.

هرس

برای به دست آوردن حداکثر کیفیت و اندازه میوه باید به تنه درخت اجازه رشد کافی داده شود. ساقه هایی که در اطراف پایه گیاه شکل می گیرند باید برداشته شود، در این زمان سال، ساقه به سرعت رشد می کند، اما جوانه های گل فعلا نه.

تکثیر

از آنجا که باباکوها بدون بذر هستند، باید به صورت غیرمتمرکز پخش شوند. برای قلمه باید از طریق برش کل تنه به صورت مورب در حدود 1 پا از زمین گرفته می شود. این کار باید بعد از باروری انجام شود،سپس قلمه ها در 1 روز در آب نگهداری می شوند و. سپس به صورت عمودی در یک محیط کم رطوبت مانند ماسه یا لوم شن و ماسه کاشته می شوند. با اولین نشانه ریشه و آغاز برگ های جدید، می توان آنها را در حدود 8 اینچ زیر سطح زمین کاشت. ظرف 15 ماه این گیاهان جدید تولید میوه می کنند.کنترل این درخت از آفات می تواند دشوار باشد زیرا اکثر مواد معدنی به برگ های باباکوی فیتوتوکسیک می باشند. حلزون قهوه ای می توانند به میوه آسیب برسانند و باید کنترل شوند. گیاهان برای گوزن ها جذاب هستند که اکثر برگ های سبز و میوه های جوان مصرف خواهند کرد.

خواص باباکو

برداشت:

میوه باباکو که به صورت تجاری رشد کرده است، زرد رنگ است. میوه های انتخاب شده در این مرحله به طور کامل از گیاه می رسد. در کاشت های خانگی میوه می تواند تا تقریبا به طور کامل زرد باقی بماند اما گاهی اوقات می تواند از درخت بیوفتد و کبود شود. هنگامی که به طور کامل رسیده است، میوه بهتر است تازه خورده شود. تمام میوه را می توان از پوست بیرون آورد. اضافه کردن قند کم باعث بهتر شدن طعم آن می شود. قطعات میوه نیز می تواند به سالاد میوه اضافه شود. مخلوط شکر و عسل با این میوه در مخلوط کن نوشیدنی اعجالب انگیزی را می سازد.با افزودن بستنی یا ماست تبدیل به یک شیرینی خوشمزه می شود.

یکی از جذاب ترین ویژگی های babaco کیفیت عالی آن است. حتی بدون نگهدار ی آن در یخچال ، طول عمر آن 4 هفته است. میوه هایی که آسیب دیده اند، مدت زیادی طول می کشد، زیرا قسمت آسیب دیده به بافت های سالم نمی رسد.نگهداری آن در دمای بالا باعث افزایش طول عمر میوه می شود. دمای ذخیره سازی به طور مطلق 40 درجه فارنهایت است.فشرده سازی و بهره وری گیاهان باباکو باعث می شود که نامزد خوبی برای تولید گلخانه باشد.

مواد مغذی در باباکو

باباکو بهترین خوراکی است. این حاوی سه برابر میزان پاپائین در پاپایا است و به عنوان منبع عالی ویتامین A و C محسوب می شود. بدن ما نیاز به ویتامین C دارد که عمدتا به بهبود زخم کمک می کند و همچنین برای حفظ لثه های سالم به خوردن میوه های اینچنینی نیاز داریم.

ویتامین های باباکو

Ascorbic acid

23-32 mg

ویتامین ب 1

0.02 - 0.03 mg

ریبوفلاوین

0.02 - 0.06 mg

نیاسین

0.5 - 1.1 mg

ویتامین آ

0.16-2.0 IU

ویتامین ث

23 mg

مواد معدنی (100 گرم babaco)

فسفر

7.7 - 17.1 mg

کلسیم

8 - 12.1 mg

سدیم

1.3 - 3.0 mg

پتاسیوم

132 - 220 mg

آهن

0.3 - 4.2 mg

منیزیم

6.0 - 15.4 mg

کربوهیدرات

4.6 - 6.0 g

لیپید (چربی)

0.02 - 0.3 g

پروتئین

0.7 - 1.3 g

آب

93 - 94 g

خواص باباکو

حقایقی درباره میوه باباکو

  1. ظرفیت یک درخت بالغ تقریبا بین 38 تا 100 عدد میوه در سال است.
  2. میوه ها تنها هنگامی که رنگ سبز خود را از دست می دهند و به رنگ زرد تمام می شوند برداشت می شود.
  3. باباکوها نیاز به آب و هوای بسیار گرم، مرطوب و زهکشی مناسب دارد. آنها باد قوی و شرایط گرم و خشک را تحمل نمی کنند.
  4. همه باباکوها ماده هستند و گرده افشانی نمی کنند، که بدین معنی است که تمام میوه ها بدون دانه هستند.
  5. گیاه باباكو متوسط عمر حدود هشت سال دارد.
  6. گیاه باباكو با سرمای شدید آسیب می بیند
  7. میوه های باباکو نرم هستند و می توانند به آسانی آسیب ببینند، بنابراین باید دقت کرد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits