دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روغن لوندین چه مزایایی دارد؟

خواص بی نظیر روغن لوندین

روغن لوندین چه مزایایی دارد؟
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
روغن لوندین - فواید روغن لوندین :روغن لوندین با افزایش اعتماد به نفس و قدرت ذهنی روحیه را تقویت می کند. با دلگرم همراه باشید تا با خاصیت روغن لوندین بیشتر آشنا شوید.

فواید معجزه آسای روغن لوندین

نگاه اجمالی

  • روغن لوندین با افزایش اعتماد به نفس و قدرت ذهنی روحیه را تقویت می کند. این اسانس برای کسانی که در معرض افسردگی هستند و یا از هرگونه شکست در زندگی رنج می برند سودمند است
  • روغن لوندین درسلامتی و تندرستی عمومی بدن و تقویت ذهن موثر است

روغن لوندین چیست ؟

لوندین نوعی اسطوخودوس هیبریدی است و با اینکه پس از اسطوخودوس(لاوندر) در رده دوم قرار می گیرد اما شما یقینا می توانید آن را به عنوان یکی از روغن های ضروری برای درمان در نظر بگیرید، زیرا این گیاه مزایای واقعا استثنائی برای سلامت دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روغن ضروری مطالب زیر را بخوانید.

لوندین اولین بار در اواخر دهه 1920 کشت شد و اکنون در بسیاری از نقاط اروپا رشد یافته است. در جنوب فرانسه، لوندین به عنوان " lavande gross "معروف است و هر سال هزاران تن از این روغن در این کشور تولید می شود.

خواص روغن لوندین

روغن لوندین

کشت و تولید گیاه لوندین نسبت به اسطوخودوس( لاوندر ) آسان تر است، بنابراین جایگزین خوبی برای روغن اسطوخودوس(لاوندر) است. روغن لوندین به طور گسترده در صنعت عطرسازی و لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. روغن لوندین نسبت به اسطوخودوس بوی کافور بیشتری دارد و به رنگ زرد کم رنگ تا تقریبا خنثی است. این گیاه سلامت و تندرستی عمومی بدن را تامین می کند و همچنین ذهن شما را تقویت می کند.

مزایای روغن لوندین

کاربردهای روغن لوندین

روغن لوندین معمولا برای عطر و رایحه اضافی در صابون، لوسیون بدن، روغن های ماساژ و شمع ها استفاده می شود. اغلب در حمام ها استفاده می شود و به عنوان یک کیسه معطر در کمد لباس جاسازی می شود. اسانس لوندین در از بین بردن زخم ها و جوش ها می تواند موثر باشد. همچنین می تواند گردش خون را بهبود داده و بازسازی سلول را بهبود بخشد.

با توجه به میزان کافور زیاد در این روغن، روغن لوندین در تمیز کننده ها و پاک کننده ها مورد استفاده قرار می گیرد. در عین حال، گل های لوندین برای تهیه چای مورد استفاده قرار می گیرند که ممکن است به حذف رسوبات بلغم در ریه ها کمک کند و مشکلات تنفسی را کاهش دهد.

ترکیبات شیمیایی روغن لوندین

روغن لوندین از الکل هایی مانند -nهگزانول، -d-nاکتانول، گرانول، بورنئول والکل سزکویی ترپن، و نیز از انواع استر از جمله هگزیل استات،d-n- اکتیل استات و استرهای بیوتیریک تشکیل شده است.

لینالول حدود 43 تا 44 درصد روغن را تشکیل می دهد، در حالی که لینالیل استات 20 درصد آن را تشکیل می دهد. روغن لوندین از انواع مختلفی از آلدئیدها و کتون ها از جمله آمیل اتیل کتون، d-کافور، دیاستیل، هگزانال n-،اکتانال-n ، فورفورال و کومینالدئید تشکیل شده است. این اسانس همچنین دارای سینوئل، d-پینن و همچنین شامل ترکیب شمیایی سزکویی ترپن از جمله بیسابولن، فنول، اوژنول، لاکتون و کومارین است. قطره هایی حاوی اسید چرب آزاد نیز یافت می شود، مانند اسید استیک، بیوتیریک، کاپریل و اسید های غیر اشباع.

مزایای بی نظیر اسانس لوندین

مزایا و خواص درمانی روغن لوندین

روغن لوندین با افزایش اعتماد به نفس و قدرت ذهنی روحیه شما را تقویت می کند. این روغن برای کسانی که در معرض افسردگی هستند و یا از هرگونه شکست در زندگی رنج می برند سودمند است. این روغن ضروری نیز به عنوان یک منبع نیروبخش برای سیستم عصبی عمل می کند و در درمان اختلالات عصبی مانند سرگیجه و بیماری آلزایمر و پارکینسون موثر است.

برخی از مزایای سلامتی روغن لوندین عبارتند از:

  • زخم ها یا بریدگی ها را درمان می کند. روغن لوندین داراي خواص ضدعفونی کننده ای است که می تواند به جلوگیری از عفونت زخم ها کمک کند. حتی می تواند باعث بهبود زخم ها و بریدگی ها شود. با این حال، نباید از آن برای درمان سوختگی ها استفاده کنید.
  • درد و التهاب را کاهش می دهد. این روغن ضروری موجب کاهش درد عضلات و مفاصل ناشی از آنفولانزا، تب و یا آبله می شود.
  • سیستم تنفسی را تقویت می کند. این روغن بیماری های ریه مانند برونشیت و گرفتگی بینی را کاهش می دهد، زیرا در از بین بردن خلط از ریه ها موثر است.

تقطیر گیاه لوندین برای عصاره گیری

طرز تهیه روغن لوندین

روغن لوندین با تقطیر بخار ساقه و گل های گیاه لوندین تولید می شود. حدود 1 تا 8/1 کیلوگرم از این روغن ضروری از 100 کیلوگرم گیاه لوندین تولید می شود. روغن استخراج شده از لوندین دارای میزان استر کمتری نسبت به اسطوخودوس است.

گیاه لوندین ممکن است با استفاده از یک حلال فرار مانند بنزن تقطیر شود. روغن لوندینی که از این فرایند تولید می شود، شامل روغن های فرار، ترکیبات خوش بو و خوش طعم و غیر خوش طعم است که با بخار تقطیر نشده اند. این نوع روغن لوندین بوی مشابه اسطوخودوس دارد و زمانی که به صابون ها اضافه می شود، بوی آن ماندگارتر است.

روغن لوندین چه تاثیری دارد؟

روغن لوندین در بخار درمانی برای درمان سرماخوردگی و سرفه استفاده می شود. روغن لوندین را می توان با روغن های دیگر در وان حمام مخلوط کرده و برای کاهش درد عضلانی و پاکسازی ریه ها استفاده کرد. اضافه کردن دو تا سه قطره روغن لوندین به حرارت اجاق، اسپری یا وان حمام در کاهش افسردگی و ناراحتی مفید است.

روغن لوندین دافع حشرات بسیار قوی است –کافی است در لبه پنجره این روغن را بمالید تا مگس ها را از ورود به منزل دفع کنید.. شما می توانید با مالش آن بر روی مچ دست پشه ها را ازخود دورکنید. مخلوط دو قطره روغن لوندین و حدود 20 قطره روغن نارگیل برای بهبود سریع زخم ها بسیار موثر است. این روغن ضروری همچنین برای جوان سازی پوست مفید است. فقط سه تا چهار قطره را با 2 میلی لیتر روغن زیتون (حدود 40 قطره) مخلوط کنید تا مشکلات پوستی از جمله لکه ها و خشکی را برطرف سازید.

خواص بی نظیر روغن لوندین

آیا روغن لوندین امن و بی خطر است؟

روغن لوندین سالم و بی خطر است، زیرا سمی و حساسیت زا نیست.

با این حال، شما باید این روغن را با یک روغن حامل رقیق کنید تا از هرگونه واکنش نامطلوب روی پوست جلوگیری شود. توصیه می کنم مقداری از روغن را روی پوست تست کنید تا مطمئن شوید که هیچ حساسیتی به این روغن ندارید. مصرف خوراکی روغن لوندین توصیه نمی شود.

عوارض جانبی روغن لوندین

مصرف روغن لوندین در سوختگی ها توصیه نمی شود. اگر روغن لوندین به صورت رقیق شده مصرف شود، برای استعمال موضعی بی خطر است. توصیه می شود قبل از استفاده از این روغن با یک متخصص مشورت کنید، مخصوصا در زنان باردار یا افرادی که بیماری مزمن دارند، مصرف این روغن باید زیر نظر پزشک باشد.

کاربردهای روغن لوندین

روغن های ضروری دارای خواص گوناگونی در زمینه سلامت، بهداشت، زیبایی هستند و کاربردهای درمانی مختلفی دارند. اگر با خواص این روغن ها بیشتر آشنا شوید، بهتر از آن ها می توانید استفاده کنید.

ترجمه و گرد آوری
سهیلا مقصودی
بخش سلامت مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits