دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
میوه جک فروت (Jackfruit) و خواص آن + عکس

خواص بی نظیر جک فروت

میوه جک فروت (Jackfruit) و خواص آن + عکس
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
فواید و خواص میوه ی جکفروت:جک‌ فروت (Jackfruit) میوه ی بومی هند و مالزی بوده و در مناطق گرمسیری و استوایی مانند تایلند، اندونزی و پرتغال کشت می شود. نام میوه جک‌ فروت از زبان مالایی (chakka) و پرتغالی مشتق شده است. در جنوب هند میوه جک‌ فروت را با...

با میوه ی جکفروت بیشتر آشنا شوید

جک‌فروت (به انگلیسی: Jackfruit) درختی است که بیشتر در مناطق جنوبی و جنوب شرقی آسیا و همچنین در قسمت شرقی آفریقا یافت می‌شود. میوه‌های آن سبزرنگ، آبدار و معطر و جزو بزرگترین میوه‌های جهان و بزرگ‌ترین میوه درختی با بیشینه وزن ۴۵ کیلوگرم، هستند. وزن معمول میوه‌های این درخت به بیش از ۱۸ کیلوگرم و درازای آن‌ها به بیش از ۶۰ سانتی‌متر می‌رسد.با دلگرم همراه باشید تا با خواص این میوه آشنا شوید.

جک فروت

جک فروت سرشار از پروتئین، پتاسیم و ویتامین ب است. یک نصف لیوان آن در حدود ۹۵ کالری انرژی دارد. میوه‌های آن به‌صورت پخته یا خام مصرف می‌شوند. دانه‌های آن نیز به صورت پخته در مناطق محلی خورده می‌شوند.در پایین آوردن فشار خون مفید است.برگ‌های درخت براق هستند و ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر طول دارند.درخت جک‌فروت در مناطق گرمسیری رشد می‌کند.کاهش فشار خون بالا، پیشگیری از سرطان، افزایش انرژی و درمان آسم از جمله فواید میوه ی جکفروت هستند.

فواید و خواص میوه ی جکفروت

جکفروت به دلیل خواص درمانی باور نکردنی آن میوه بسیار محبوب در سراسر جهان است. اگرچه این میوه عجیب غریب بنظر می رسد ولی در سلامتی معجزه می کند.این میوه شگفت انگیز در تایلند، هند، ویتنام، فیلیپین، سریلانکا و جامائیکا کشت می شود و به کل کشورها صادر می شود، مثبت ترین تاثیر را در سلامتی انسان دارد. طعم جکفروت یک ترکیبی از آناناس، موز و سیب است، و می تواند از 15 تا 40 کیلوگرم وزن داشته باشد.

خواص بی نظیر جک فروت

ویژگیهای میوه جک فروت

  • میوه‌ جک‌ فروت به‌ صورت پخته یا خام مصرف می شود
  • دانه‌ های جک‌ فروت به صورت پخته در مناطق محلی خورده می‌شود.
  • برگ‌های درخت جک فروت براق بوده و ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر طول دارند.
  • درخت جک‌ فروت در مناطق گرمسیری رشد می‌کند.
  • میوه‌ جک‌ فروت در برابر آفات و بیماری‌ها بسیار مقاوم است.
  • جک‌ فروت درجه حرارت بالا و خشکسالی نیز به حیات خود ادامه می‌دهد.

فواید این میوه شگفت انگیز:

  1. تقویت سیستم ایمنی بدن
  2. کاهش فشار خون بالا
  3. تقویت استخوان
  4. پیشگیر از سرطان
  5. بهبود هضم
  6. محافظت از چشم و پوست
  7. انرژی را افزایش می دهد
  8. بهبود آسم
  9. بهبود شمارش خون
  10. بهبود کار تیروئید است.

همچنین بخوانید:

خواص معجزه آسا کلخونگ

خواص و فواید ترب سیاه

فواید شیره توت سفید و سیاه

شرایط رشد جک فروت

جک فروت در شرایط مناسب به‌ راحتی رشد می‌کند. درخت جک فروت زمانی که بالغ شود، نیاز به مراقبت زیادی ندارد و به رشد خود ادامه می‌دهد. اما بین پنج تا هفت سال طول می‌کشد تا درخت میوه دهد ولی زمانی که کاملاً بالغ شد هرسال می‌تواند بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میوه بدهد. این گیاه در نواحی گرم و در خاک های به خوبی آبیاری شده بهتر رشد می نماید. این گیاه نمی تواند خشکی را تحمل کند و به آب فراوان به جز در فصول سرد، نیاز دارد. کشت این درخت امروزه در عرض های جغرافیایی پایین به ویژه جنوب شرقی آسیا، سواحل شمالی استرالیا، سواحل اقیانوس اطلس (برزیل) و مناطق استوایی رواج یافته است. در شرق آسیا میوه جک فروت محبوب ترین میوه بعد از انبه و موز محسوب می شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.8 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits