دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص و فواید آب سیب(سبز و قرمز)
4
زمان مطالعه: 5 دقیقه
خاصیت شگفت انگیز آب سیب سبز/با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با خواص خوردن آب سیب آشنا شوید.ب سیب یکی از انواع آب میوه‏هاست که برای سلامتی بدن بسیار مفید است.

خاصیت شگفت انگیز آب سیب سبز

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با خواص خوردن آب سیب آشنا شوید.

فواید بی نظیر و معجزه آسا آب سیب

خواص آب سیب

آب سیب یکی از انواع آب میوه‏هاست که برای سلامتی بدن بسیار مفید است. دانشمندان معتقدند نوشیدن آب سیب نسبت به‌ ‌خود سیب، در حفظ ‌سلامتی موثرتر است.محققان‌ ‌دریافتند كه مواد شیمیایی موجود در آب سیب، فرد را در ‌برابر سكته، بیماری ‌های‌ ‌قلبی و سرطان مصون می‌كند.‌‌آب سیب همچنین مملو از آنتی‌‌ ‌اكسیدان‌هایی به‌نام "فنولیكس" ‌است. فنولیكس نقش مهمی در طعم و رنگ‌ دهی به آب سیب دارد، ولی محققان در ‌مورد مزایای عمده‌ سلامت بخشی آن تردید دارند.مطالعات قبلی حاكی از ‌وجود ارتباط بین فنولیكس و مصونیت در برابر‌ ‌چند بیماری عمده بود.‌ به گفته وی، آب سیب نسبت به خود سیب، فنولیكس‌‌ ‌بیشتری دارد.

جلوگیری از پیری زودرس

آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین A، ویتامین C، و فنول های موجود در آب سیب سبز پیری را به تاخیر می اندارد رادیکال های آزاد موجود در بدن باعث چین و چروک زود رس می شود خطوط ریز و لکه های سیاه بوجود می آورد. استفاده منظم از این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان می تواند با این رادیکال های آزاد مبارزه کند.

پاکسازی و مرطوب سازی پوست

آب سیب سبز برای بهبود سطح هیدراتاسیون پوست خوب است.

تغذیه پوست

پوست را از درون تغذیه و تقویت میکند.

سپر پوست

عدم تغذیه پوست را در معرض خطر اختلالات بیماری های مختلف پوست، از جمله اگزما و سرطان قرار میدهد . آب سیب سبز پوست را در برابر بیماریهای مختلف محافظت میکند.

جوش و آکنه

آکنه و جوش، هر دو بعلت التهاب پوست بوجود می آید. آب سیب سبز تازه شامل آنتی اکسیدان ها ی زیادی است که میتوانید با آب سیب خالص و رقیق نشده صورت را بشوئید.

درمان طبیعی برای حلقه های سیاه زیر چشم

دایره های عمیق قهوه ای همراه با پف کردگی دور چشم ها نشانه هایی از پیری پوست است. مصرف موضعی آب سیب تازه و نیز مصرف داخلی آن تاثیرات مطلبوبی دارد.

درمان شوره سر

آب سیب سبز به عنوان یک پادزهر مؤثر برای شوره سر استفاده می شود.

پاکسازی مو

خواص آب سیب

آب سیب سبز یک درمان طبیعی بالقوه برای تقویت گیسوان است. ریزش مو را کنترل میکند. به علاوه، استفاده منظم از این آب موها را تقویت کرده و بلند میکند.

سم زدا طبیعی

فیبر موجود در آب سبز کبد، کلیه و دستگاه گوارش را سم زدایی میکند. وجود فیبر نیز یبوست را درمان میکند. محتوای فیبر بالا در این آب نیز خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش میدهد.

میزان سوخت و ساز را افزایش می دهد

آب سیب حاوی مواد معدنی، از جمله مس، آهن، پتاسیم و منگنز است. همه این عناصر نقش مهمی در سلامتی دارند باعث افزایش متابولیسم بدن می شود.

برای کبد خوب است

علاوه بر سم زدای طبیعی دارای آنتی اکسیدان خوب است. این آنتی اکسیدان ها در واقع از بیماری کبد پیشگیری میکند. این، به نوبه خود، کارکرد کبد خود را انجام میدهد.

به کاهش وزن کمک میکند

این نوشیدنی سبز رنگ بعنوان یک میان وعده غذایی میتواند استفاده شود که به سوزاندن کالری کمک میکند.

پیشگیری از زوال عقل

آب سیب ا پیری مغز را به تعویق میاندارد، مشکلات حافظه در دوران سالمندی بخصوص آلزایمرپیشگیری میکند.

محافظت از سرطان پوست

این آب حاوی ویتامین C فراوان است ، که شاید، یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان های طبیعی است. می تواند از بیماریهای مختلف پوست پیشگیری کند.

پیشگیری از التهاب پوست

آب سیب سبز، همانطور که در بالا ذکر شد، حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است این آنتی اکسیدان ها در واقع از التهاب پیشگیری میکند.

برای ریه ها مفید است

مطالعات نشان می دهد که استفاده منظم از آب سیب سبز می تواند ۲۳% از آسم را کاهش دهد و افرادی که سیگار میکشنداز بیماری های انسدادی ریه حفظ شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

سرشار از ویتامین C است ، این نوشیدنی سبز رنگ برای تقویت سیستم ایمنی بدن از قبیل پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوانز مفید است

خواص ضد سرطانی دارد

این آب خواص ضد سرطانی قدرتمند دارد. اسیدهای فنلی و فلاونوئیدی از انواع مختلف سرطانها، به خصوص سرطان ریه ناشی از سیگار کشیدن پیشگیری میکند

تقویت چشم

آب سیب سبز منبع ویتامین های مختلف است. ویتامین A موجود در این آب دارای توان بالقوه برای تقویت و بهبود بینایی است.

سطح کلسترول را تحت کنترل نگه میدارد

سطح بالای کلسترول که پلاک عروق، باعث بیماری های مختلف قلبی و عروقی می شود. آب استخراج شده از سیب سبز است سطح کلسترول را کنترل کرده و قلب و عروق را سالم نگه می دارد.

برای قلب مفید است

آب سیب سبز حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها و پلی فنل و پتاسیم است. . همه این عناصر با هم قلب را تقویت میکند.

برای بیماران دیابتی مفید است

فیبر موجود در آب سیب برای بیماران دیابتی مفید است و سطح انسولین را کنترل میکند.

ویتامین کا

این آب سبز به عنوان یک منبع ویتامین K، عنصری است که زخمها را بهبود می دهد.

برای استخوان و دندان خوب است

آب سیب سبز سرشار از کلسیم، برای تقویت دندان و استخوان و سالم نگه داشتن آنها ضروری است. زنان، به خصوص، در دوران یائسگی ، باید این نوشیدنی را در رژیم غذایی خود برای جلوگیری از پوکی استخوان استفاده کنند.

برای دستگاه گوارش مفید است

آب این میوه سرشار از فیبر است ، تارتاریک موجود در این آب میوه مانع از ناراحتی-سوء هاضمه یعنی اسهال و یبوست می شود.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

گردآوری شده مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits