دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص درمانی گیاه کارلا(خربزه تلخ)
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
خواص درمانی گیاه کارلا(خربزه تلخ):کارلا(Momordica) مؤثرترین گیاه در درمان دیابت/برای آشنایی با خواص میوه کارلا یا خربزه تلخ؛ ضد سلول‌های سرطانی با دلگرم همراه باشید.

کارلا(Momordica) مؤثرترین گیاه در درمان دیابت

برای آشنایی با خواص میوه کارلا یا خربزه تلخ؛ ضد سلول‌های سرطانی با دلگرم همراه باشید.


گیاه دارویی کارلا چیست و چه خواصی دارد؟

مقدمه ای در مورد کارلا

کارلا یکی از سبزیجات معروف آسیای جنوبی است و در آمازون، آفریقای شرقی، جزایر واقع در دریای کارائیب و جنوب امریکا به منظور تأمین غذا و دارو کشت می شود و از خانواده کدوئیان است. گیاهی یکساله و تک پایه و به ظاهر مثل خیار است با تعدادی زگیل که روی سطح میوه آن قرار دارد با وجود اینکه طعم آن تلخ است. از کدوهای مغزی محسوب می شود. علاوه بر آن سبزی متنوعی است و مصارف چند بعدی دارد. گیاهی است که از ریشه، ساقه، برگ، میوه و تخم آن استفاده غذایی و دارویی عدیده ای می شود. میوه ی کارلا از نظر تغذیه مشابه سایر کدوهاست. اما ویژگی استثنایی کارلا سرشاری آن از ویتامین ث می باشد و نوع دیگری از آن سرشار از ویتامین آ است.

ارزش دارویی کارلا برای تنظیم و کنترل دیابت و مبارزه با بیماری ها، موجب شده تا توجه دانشمندان سراسر جهان را به خود جلب نماید. اخیراً بذر یکی از ارقام کارلا از هندوستان وارد ایران شده و برای مصارف دارویی کشت شده است و می توان گفت تولید کارلا در مناطق گرمسیری ایران مثل سیستان و بلوچستان و هرمزگان و بوشهر امکان پذیر است. دیابت در ایران در حال رشد است و نوع دوم آن از رشد بیشتری برخوردار بوده که از مهم ترین علل این افزایش تغییر الگوهای زندگی و محیطی است. با توجه به تأیید منابع غنی و فراوان علمی، اعجازانگیز گیاه کارلا اثبات شده است و مهم ترین خاصیت آن درمان کننده دیابت است و کشور ما تاکنون از این گیاه دارویی ارزشمند محروم بوده است.

گیاه دارویی کارلا چیست و چه خواصی دارد؟

کارلا قاتل سلول‌های سرطانی

گیاه دارویی کارلا چیست و چه خواصی دارد؟

نتایج بررسی‌های متعدد نشان می‌دهند که کارلا حاوی ترکیبات فعالی است که با رسیدن گلوکز به سلول‌های سرطانی مقابله کرده و با ممانعت از جذب قند لازم، آن‌ها را گرسنه نگه می‌دارند.محققان دانشگاه سنت لوییس به این نتیجه رسیده‌اند که گوشت این میوه باعث تخریب سلول‌های سرطان سینه و ممانعت از متاستاز آن‌ها می‌شود.نتایج پژوهش دیگری که در مرکز مطالعات سرطان دانشگاه کلرادو انجام شده نشان می‌دهد که آب این میوه باعث کاهش پیشرفت تومورهای موجود در پانکراس می‌شود.محققان مشاهده کردند بعد از 72 ساعت از تعداد تومورهای موش‌هایی که آب کارلا دریافت کرده‌اند به میزان 90 تا 98 درصد کاسته شده است.

به عقیده‌ی محققان این میوه تأثیر زیادی در تخریب سلول‌های سرطانی دارد بدون این که عوارض جانبی شیمی درمانی را در پی‌داشته باشد.نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند که این میوه در تخریب سلول‌های سرطانی سینه، پانکراس، پروستات، کبد و کولون تأثیر دارد.این میوه همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن مبتلایان به سرطان می‌شود. محققان دریافته‌اند که این تأثیر کارلا ناشی از وجود لکتین (گلیکوپروتئین) است که به میزان زیادی در این میوه وجود دارد. کارلا به دلیل دارا بودن این ترکیب همچنین باعث کاهش تجمع گلوکز در خون شده و روی دیابت تأثیر می گذارد.

گیاه دارویی کارلا چیست و چه خواصی دارد؟

خواص دارویی کارلا

درمان کننده دیابت، کشنده باکتریها، ویروس ها، کشنده سلول های سرطانی، کشنده سلول های سرطان خون، پیشگیری از تومورها، کاهش دهنده ی قند خون، کاهش دهنده فشار خون، کاهش دهنده دمای بدن، کاهش دهنده ی کلسترول.

  • مردم هند از این میوه ها به منظور درمان محلی و سنتی دیابت ها استفاده می کنند.
  • در واقع این گیاه مخلوطی از فلاونوئیدها و آلکالوئیدها می باشد که سبب تولید انسولین بیشتر در لوزالمعده و نتیجتا سبب کنترل قند خون در بیماران دیابتی می گردد.

گیاه دارویی کارلا چیست و چه خواصی دارد؟

و مژده ی آخر اینکه

بیماران دیابتی از مصرف مواد قندی از قبیل قند، شکر، پولکی، کیک، شیرینی، شکلات، عسل، مربا، خرما، بستی و نوشابه باید پرهیز کنند.

بدلیل اینکه قند خون را بلافاصله به مقدار زیاد بالا می برند، اما اغلب بیماران هوس شدیدی نسبت به مصرف آنها پیدا می کنند... مصرف کارلا همراه مواد یاد شده، به آنها این امکان را می دهد تا در حد رفع میل خود بدون بوجود آمدن مشکلی بتوانند مقادیری از شیرینی را مصرف نمایند. این موضوع در هندوستان به صورت یک تجویز عمومی درآمده است.

گیاه دارویی کارلا چیست و چه خواصی دارد؟

دیگر خواص کارلا

* مقابله با بیماری مالاریا

* دارا بودن خواص ضدویروسی

* بهبود مشکلات گوارشی

* کمک به درمان دیابت

* کمک به کاهش وزن

* تخریب انگل‌های روده

* تسریع درمان جای سوختگی

گیاه دارویی کارلا چیست و چه خواصی دارد؟

توجه

توجه داشته باشید که مصرف آب کارلا برای خانم‌های باردار و شیرده توصیه نمی‌شود؛ چون حاوی ترکیباتی است که باعث انقباضات رحمی شده و این ترکیبات از طریق شیر مادر قابل انتقال هستند. اگر قصد مصرف این میوه را دارید بهتر است با یک متخصص مشورت کنید.

گیاه دارویی کارلا چیست و چه خواصی دارد؟

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

۴ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

یاسر | ۷ سال پیش
باسلام اینجانب در پی تحقیقات به عمل آمده دریافتم که کارلا بهترین درمان کننده قند خون می باشد اگر آدرس تولید کننده کارلا را دارید لطفا" برایم ایمیل نمایید چونکه اینجانب در درمان طب سنتی فعالیت دارم با تشکر
0
0
یوسفی | ۷ سال پیش
گیاه دارویی کارلا در دانشگاه سیستان و بلوچستان و در مرکز پژوهشی گیاهان دارویی و زینتی دانشگاه کشت و تولید می گردد.
0
0
پرستو | ۷ سال پیش
چقدر زیباست و جالب/ممنون از سایت خوب دلگرم
0
0
سیاوش | ۷ سال پیش
آیا در ایران هم میشه تهیه کرد؟
0
0

hits