دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه جگروز غذای خوشمزه ی ایلام و استان لرستان

طرز تهیه جگروز غذای خوشمزه ی استان ایلام و لرستان

طرز تهیه جگروز غذای خوشمزه ی ایلام و استان لرستان
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این غذا شاید برایتان عجیب و ناشناخته باشد اما جگروز یکی از محبوب‌ترین غذاهای استان لرستان است که با نان و برنج سرو می‌شود. جگروز در واقع همان جگر است با پوششی از یک لایه چربی که به آن وز گفته می‌شود. مشابه همین غذا را در افریقای جنوبی هم طبخ می‌کنند.

دستور پخت جگروز

جگروز یکی از غذاهای استان ایلام و استان لرستان است، هم اکنون می توانید در ادامه این مطلب از دلگرم طرز تهیه جگروز را مشاهده کنید .

مواد لازم برای تهیه ی جگروز

  • جگر ۱کیلوگرم
  • وز به میزان لازم
  • گوجه فرنگی به میزان لازم
  • نمک به میزان لازم
  • لیموترش ۲ تا ۳ عدد

طرز تهیه جگروز

جگروز پرده‌های روی دیافراگم گوسفند است که بلافاصله بعد از ذبح دام آن را از شکم حیوان خالی می‌کنند و برای پخت جگروز به کار می‌برند. جالب است بدانید که وز دقیقاً در شکم گوسفند هم به دور جگر پیچیده شده است. وز چرب است و پیچیدن آن دور تکه‌های جگر طعم و عطر فوق العاده‌ای به آن می‌دهد. برای تهیه این غذا، جگر را برش بزنید بشویید و در آبکش بریزید تا آب آن برود. وز را هم با آب گرم بشویید و آن را روی بند پهن کنید سپس به تکه‌های کوچک برش دهید. حالا جگر را که به قطعات مناسب بریده اید با کمی نمک مزه دار کرده و وز را دور تکه‌های جگر بپیچانید. جگرها را به سیخ بکشید و کباب کنید. البته روش دیگر برای این کار، کباب کردن قبل از وز پیچیدن است.

 جگروز

همچنین بخوایند:

طرز تهیه کباب سیسیلی ساده و خوشمزه

طرز تهيه کباب چپلی(غذای خوشمزه افغانی)

کباب‌ ترش بوقلمون روی منقل


در این صورت جگرها را کباب کرده و بعد از نیم پز شدن از روی حرارت بردارید و وز را دور آن بپیچید و دوباره روی حرارت ببرید. وز کم کم آب می‌شود و جذب جگر شده و بعد از آماده شدن غذا دیگر به چشم نمی‌آید. در پایان پخت لیموترش‌ها را روی جگرها بچکانید. گوجه فرنگی‌ها را هم کباب کرده و سیخ‌ها را لای نان بپیچید و آن را گرم همراه با نان یا برنج سرو کنید. بهترین مخلفاتی که می‌توانید با این غذا سرو کنید، ریحان و فلفل و دوغ و لیمو ترش هستند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits