دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
لیست فیلم های راه یافته به بخش رقابتی جشنواره کن
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
امروز اسامی فیلم های راه یافته به بخش مسابقه جشنواره کن اعلام شد که این اسامی به شرح زیر است: «برادران داردن» امسال با فیلم «دو روز و یک شب» در بخش مسابقه حضور خواهند داشت. «دیوید کراننبرگ»...

images.jpg

امروز اسامی فیلم های راه یافته به بخش مسابقه جشنواره کن اعلام شد که این اسامی به شرح زیر است:

«برادران داردن» امسال با فیلم «دو روز و یک شب» در بخش مسابقه حضور خواهند داشت.

«دیوید کراننبرگ» با فیلم «راه‌هایی به ستارگان» و «کن لوچ» با فیلم «تالار جیمی» در جشنواره فیلم کن امسال حضور دارند.

«اولیویر آسایاس» با «ابرهای سیلس ماریا» و «مایک لی» با فیلم «آقای ترنر»، «نوری بیگله جیلان» با فیلم «خواب زمستانی»، «آتوم اگویان» با فیلم «زندانی‌ها»، «خاویر دولان» با فیلم «مامی»، «برتنارد بونلو» با فیلم «سنت لورن» و «نائومی کاواسه» با فیلم «دو پنجره» از دیگر فیلمسازان حاضر در جشنواره کن هستند.

zzzz.jpg

«میشل هازاناویچس» با ساخته جدیدش با نام «جست‌وجو» یکی از نامزدهای جدی نخل طلا است.

فیلم‌های «شکارچی روباه» ساخته «بنت میلر»، «شگفتی‌ها» ساخته ««آلیس روهرواچر»، «داستان‌های وحشی» ساخته «دامیان ژیفروف» و «تیمبوتکو» ساخته «عبدالرحمن سیساکو» ازجمله فیلم‌های بخش رقابتی کن 2014 هستند.

در بخش خارج از مسابقه، قسمت دوم فیلم «چگونه اژدهایتان را آموزش دهید» ساخته دین دبلوی به همراه فیلم «گوی‌ لای» به کارگردانی سینماگر معروف آسیا «ژانگ ییمو» حضور دارند.

«خون ما» ساخته مکس چان، «اتومبیل های سنگی» ساخته رینالدو مارکوس گرین و «راسو» ساخته آنی سیلوراشتاین سه فیلمی هستند که از آمریکا به این بخش راه یافته اند. از فرانسه نیز «خانه خانه شیرین» ساخته یک گروه چهار نفره، «یک زندگی درخشان» ساخته مریل هارت و «پرندگان افسانه ای» ساخته لئا میسیوس در این بخش جای دارند.

در بخش فیلم کوتاه جشنواره فیلم کن؛ فیلم های «قدم مرد» به کارگردانی جیووانی آلویی از ایتالیا، «حکومت افتخار» ساخته ران هوانگ از چین، «فضای نادیدنی» ساخته دئا کولومبگاشویلی از گرجستان، «لیدی» ساخته سیمون مسا-سوتو محصول مشترک کلمبیا و بریتانیا، «آخرین» ساخته سرگی پیکالف از آذربایجان، «اعدام» ساخته پترا سوکس از مجارستان و رومانی، «آسیا» ساخته کلمنت ترهین-لالنی از فرانسه، «بله ما عاشقیم» ساخته هالوار ویتسو از نروژ و «هاپو-ان» ساخته یک گروه پنج نفره ژاپنی فیلم هایی هستند که به بخش رقابتی فیلم کوتاه جشنواره فیلم کن راه یافته‌اند.

در بخش سینه فونداسیتون که به فیلم های دانشجویی اختصاص یافته نیز 16 فیلم برای بخش رقابتی انتخاب شده اند که دو مورد از آنها فیلم انیمیشن هستند. این فیلم ها از میان 1631 شرکت کننده انتخاب شده اند.

عمر الظهیری با فیلم «پیامدهای ساخت توالت عمومی در کیلومتر 375» از مصر، چی کایاکاوا با «نیاگارا» از ژاپن، اینبار هورش با «دیدار» از رژیم صهیونیستی، استفن ایوانچیچ با «تابستان بی ماه» از صربستان، دیزی جیکوب با «تصویر بزرگتر» از بریتانیا، گیورگی مور کارپاتی با «پرووانسیا» از مجارستان، هوین-جو کون با «تنفس» از کره جنوبی، فولویو ریزولو با «خمیر ترش» از ایتالیا، و دو فیلم از سنگاپور شامل «خانه آخرین سفر» ساخته هان فنگیو و «اوه لوسی!» ساخته آتسوکو هیرایاناگی دیگر راه یافتگان به بخش دانشجویی این دوره از جشنوراه فیلم کن هستند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits