دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
گزارشی از برگزیدگان اسکار 2016
3
زمان مطالعه: 10 دقیقه
گزارشی از برگزیدگان اسکار 2016-لیست کامل برندگان مراسم آکادمی اسکار 2016 -لیست کامل برندگان مراسم آکادمی اسکار 2016 -لیست کامل برندگان اسکار 2016 -فهرست برندگان اسکار 2016 اعلام شد

گزارشی از برگزیدگان اسکار 2016

گزارشی از برگزیدگان اسکار 2016

به نقل از بی بی سی، «اسپات لایت»، فیلمی درباره سرپوش گذاشتن کلیسا بر آزار و سوء استفاده جنسی از کودکان توسط 70 کشیش در بوستون، برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد.در مراسم هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار، فیلم های «مدمکس؛ جاده خشم» با شش اسکار و «برخاسته از گور» با سه اسکار،

از جمله اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اول برای لئوناردو دی کاپریو از دیگر برندگان بزرگ جوایز اسکار به شمار می آیند.لئوناردو دی کاپریو پس از شش بار نامزدی، سرانجام موفق به دریافت جایزه اسکار شد.موضوع فیلم «اسپات لایت» کار روزنامه نگاری منحصر به فردی است که در سال 2002 بنیان های کلیسای

کاتولیک را به لرزه درآورد. چهار خبرنگار روزنامه بوستون گلوب که نام گروه تحقیقی آنها اسپات لایت بود، مطلب مستندی را در مورد سرپوش گذاشتن کلیسا بر آزار و سوء استفاده جنسی از کودکان توسط 70 کشیش در منطقه بوستون تهیه و چاپ کردند.جایزه اسکار بهترین کارگردانی برای دومین سال پیاپی

به الخاندرو اینیاریتو برای «برخاسته از گور» رسید. او سال گذشته برای فیلم «بردمن» این جایزه را از آن خود کرده بود.بری لارسون و الیشیا ویکاندر به ترتیب برای بازی در فیلم های «اتاق» و «دختر دانمارکی» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش اصلی و مکمل شدند.جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل نیز به مارک رایلنس،

برای بازی در فیلم «پل جاسوسان» رسید.امسال پس از شش بار نامزدی، جایزه اسکار بهترین موسیقی متن به انیو موریکونه برای فیلم «هشت نفرت انگیز» رسید.به نقل از دویچه وله، «اسپات لایت» اسکار بهترین فیلم را از آن خود کرد. لئوناردو دی‌کاپریو هم پس از 6 بار ناکامی سرانجام به اسکار رسید. الخاندرو گنزالس ایناریتو اسکار بهترین کارگردانی و بری لارسون هم اسکار بهترین هنرپیشه زن را دریافت کرد.

• 88‌مین دوره از مراسم اسکار با معرفی بهترین فیلم به پایان رسید. لحظه اهدای آخرین جایزه اسکار امشب؛ اسکار بهترین فیلم: پل جاسوسان، بیگ شورت، برخاسته از گور، مریخی، مد مکس: جاده خشم، اسپات‌لایت، بروکلین و اتاق. اسکار می‌رسد بــــــــه: اسپات لایت

• نطق سخنرانی دی‌کاپریو بسیار طولانی‌تر از دیگران بود. البته استثنائا موسیقی هشدار برای کوتاه کردن سخنرانی برای وی به صدا درنیامد. لئوناردو دی‌کاپریو! طلسم را سرانجام شکست و برنده اسکار شد! رقبای وی: برایان کرانستون (ترامبو)، مت دیمون (مریخی)، مایکل فسبندر (استیو جابز)، ادی ردمین (دختر دانمارکی).

• اسکار بهترین هنرپیشه مرد نقش اصلی را جولیان مور اهدا می‌کند که سال گذشته برای "هنوز آلیس" اسکار بهترین هنرپیشه زن نقش اصلی را گرفت. حساس‌ترین لحظه مراسم اسکار 2016 که پاسخی برای سئوالی خواهد بود که میلیو‌ن‌ها نفر از خود پرسیده‌اند: آیا لئوناردو دی‌کاپریو بالاخره اسکار می‌گیرد؟ دی‌کاپریو تا به حال شش بار نامزد اسکار شده که همگی بی‌حاصل بوده‌اند.

• اسکار بهترین هنرپیشه زن نقش اصلی می‌رسد بـــــــــــه: بری لارسون (اتاق). نخستین اسکار این هنرپیشه با استعداد و خجالتی آمریکایی. حال دو شاخه بهترین هنرپیشه مرد و زن نقش اصلی باقی مانده‌اند. ادی ردمین برای اعلام برنده بهترین هنرپیشه زن به روی صحنه می‌آید. ردمین سال گذشته برای "تئوری همه‌چیز" برنده اسکار بهترین هنرپیشه مرد نقش اصلی شده بود.

• حال نوبت به اهدای اسکارهای "حساس" رسیده است. ابتدا اسکار بهترین کارگردانی! نامزدها: آدام مک‌کی (بیگ شورت)، لنی ابراهامسون (اتاق)، تام مک‌کارتی (اسپات لایت)، الخاندرو ایناریتو (برخاسته از گور) و جرج میلر (مد مکس: جاده خشم). و اسکار می‌رسد بـــــــــــــه: الخاندرو ایناریتو! چهارمین اسکار ایناریتو! او سال گذشته نیز جایزه اسکار بهترین کارگردانی را برای فیلم "برد من" دریافت کرده بود.

• الیویا وایلد و ساشا بارون کوهن دو نامزد دیگر دریافت اسکار بهترین فیلم سال را معرفی می‌کنند: "اتاق" و "بروکلین". معرفی این دو فیلم همراه با پخش کلیپ کوتاهی ازصحنه‌های آنهاست اسکار بهترین ترانه فیلم سال هم تعلق می‌گیرد به سم اسمیت و جیمی نیپز برای Writings on the Wall برای فیلم جیمز باند "اسپکتر".

گزارشی از برگزیدگان اسکار 2016

• لحظه اهدای اسکار بهترین موسیقی فیلم: برنده، انیو موریکونه برای فیلم (هشت نفرت‌انگیز) است؛ آهنگساز ۸۷ ساله ایتالیایی که دنیای سینما برخی از به یادماندترین موسیقی‌هایش را مدیون وی است. او در سال ۲۰۰۶ برنده جایزه افتخاری اسکار برای یک عمر فعالیت هنری شد. حاضران برای تشویق این آهنگساز ایتالیایی به پا خاستند. موریکونه نطق تشکرش را به زبان ایتالیایی قرائت می‌کند، البته همراه با ترجمه انگلیسی.

• جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به‌روی صحنه می‌آید و با استقبال گرم حاضران روبرو می‌شود. وی از همگان می‌خواهد تا مشارکتی فعالانه برای پایان دادن به خشونت جنسی علیه زنان و مردان داشته باشند. او سپس لیدی‌گاگا را فرا می‌خواند تا ترانه Til It Happens to You را اجرا کند. این ترانه برای فیلم مستند Hunting Ground است

•که موضوع آن به خشونت جنسی علیه دختران جوان آمریکایی در دانشگاه‌ و کالج باز می‌گردد. کم کم با نزدیک شدن به پایان مراسم، نوبت به اهدای جوایز اسکار در شاخه‌های "مهم‌تر" می‌رسد. اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان به فیلم Son of Saul (پسر شائول) ساخته لاسلو نمش از کشور مجارستان تعلق می‌گیرد.

• اسکار بهترین فیلم کوتاه اکشن توسط دو هنرپیشه خردسال فیلم "اتاق" و "جانوران بدون کشور" به بنجامین کلری و سرینا آرمیتج برای Strutterer (لکنت) اهدا می‌شود. به رسم سال‌های گذشته در 88 مین‌دوره‌ی مراسم اسکار نیز از درگذشتگان دنیای سینما در سال گذشته با پخش کلیپی کوتاه یاد می‌شود.

• ماه نوامبر سال 2015 در مراسمی جداگانه جنا رولندز، اسپایک لی و دبی رینولدز اسکار افتخاری را به پاس یک عمر فعالیت هنری دریافت کردند. پس از پخش کلیپی کوتاه از این مراسم، شریل بون ایزاک رئیس آکادمی اسکار به روی صحنه می‌آید. او از تمامی اعضای آکادمی می‌خواهد تا همگی برای ایجاد تغییر و تنوع در آکادمی تلاش کنند.• حال نوبت به اهدای اسکار بهترین مستند بلند است. آصف کاپادیا و جیمز گی‌ریس برای مستند ستایش‌شده "امی" (خواننده فقید بریتانیایی) این جایزه را از آن خود می‌کنند.

• اسکار بهترین مستند کوتاه به شرمین عبید چینوی می‌رسد برای مستند "دختری در رودخانه: بهای بخشش". این دومین اسکار این مستندساز پاکستانی است. پاتریشیا ارکت که سال گذشته برنده اسکار بهترین هنرپیشه زن نقش مکمل شده بود، اسکار بهترین هنرپیشه مرد

• نقش مکمل را به مارک رایلنس (پل جاسوسان) می‌دهد. رقبای رایلنس برای دریافت اسکار کریستین بیل، تام هاردی، مارک رافلو و سیلوستر استالونه بودند. ریس ویتراسپون و کیت وینسلت دو نامزد دیگر بهترین فیلم سال را معرفی می‌کنند: "پل جاسوسان" و "اسپات لایت". کلیپی کوتاه ازهردو فیلم‌ پخش می‌شود.

• کوین هارت، هنرپیشه سیاه‌پوست آمریکایی به روی صحنه می‌آید. بعد از شوخی و کنایه درباره نامزد نشدن هنرپیشگان سیاه‌پوست از "ویکند" دعوت می‌کند تا برای اجرای ترانه Earned IT به روی صحنه بیاید. ویکند که اتیوپی‌تبار است نامزد دریافت اسکار بهترین ترانه فیلم برای (پنجاه طیف خاکستری) شده است.


• "وودی" و "باز" دو شخصیت معروف انیمیشن "داستان اسباب بازی" سورپرایز بعدی هستند. آنها برنده بهترین انیمیشن سال را معرفی می‌کنند. و اسکار می‌رسد بـــــــــــــــه: "پشت و رو". انیمیشینی خلاقانه، خوش‌ساخت با داستانی بکر محصول کمپانی پیکسار. پیت داکتر و جوناس ریورا سازندگان این انیمیشن هستند.

• ابتکار خلاقانه اسکار امسال: شخصیت‌های کارتونی مینیون‌ برنده اسکار بهترین انیمیشن کوتاه را اعلام می‌کنند: "داستان خرس" کاری از گابریل اوسوریو و پاتو اسکالا از شیلی اسکار جلوه‌های تصویری نصیب اندرو وایت هرست، پل نوریس، مارک اردینگتون و سارا بنت می‌شود برای فیلم "فراماشینی" (اکس ماکینا)

• حال نوبت به اهدای اسکار بهترین میکس صداست. پاکت باز می‌شود و باز هم مد مکس! ششمین اسکاربرای این فیلم!باز هم "مد مکس: جاده خشم" اسکار بهترین تدوین صدا به مارک منجینی و دیوید وایت برای این فیلم می‌رسد. اسکار پنجم! اسکار بهترین تدوین فیلم هم نصیب مارگارت سیکسل می‌شود برای فیلم "مد مکس: جاده خشم" می‌شود. چهارمین جایزه این فیلم امشب.

گزارشی از برگزیدگان اسکار 2016

• ریچل مک‌آدامز و مایکل بی‌. جوردن، هنرپیشگان اسپات لایت و کرید برنده جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری را اعلام می‌کنند. برنده، امانوئل لوبزکی برای فیلم "برخاسته از گور" است که سال گذشته برای "برد من" و سال پیش از آن برای "جاذبه" همین جایزه را دریافت کرده بود. در این قسمت بنیسیو دل تورو و جنیفر گارنر دو نامزد دیگر شاخه بهترین فیلم را معرفی می‌کنند: "برخاسته از گور" و "مد مکس: جاده خشم". این دوفیلم به ترتیب با ۱۲ نامزدی و ۱۰ نامزدی رقبای اصلی یکدیگر در اسکار امسال هستند.

• حال نوبت به اهدای اسکار بهترین گریم و آرایش مو می‌رسد...باز هم "مد مکس: جاده خشم". لسلی واندروالت، الکا واردگا و دامیان مارتین برای دریافت جایزه‌شان به روی صحنه می‌آیند. به نظر می‌رسد فیلم "مد مکس: جاده خشم" جوایز امشب را یکی پس از دیگری به نام خود رقم می‌زند. تینا فی و استیو کارل اسکار بهترین طراحی تولید را اهدا می‌کنند. برنده این جایزه کالین گیبسون و لیزا تامپسون برای فیلم "مد مکس: جاده خشم".

• جایزه بهترین طراحی لباس را کیت بلانشت اهدا می‌کند. جنی بون برای فیلم "مد مکس: جاده خشم" دریافت می‌کند. این دومین جایزه اسکار وی به شمار می‌رود. این نخستین جایزه اسکار این هنرپیشه با استعداد سوئدی است. ویکاندر که به زبان انگلیسی تسلط کامل دارد، از کارگردان تام هوپر و ادی ردمین همبازی‌اش در "دختر دانمارکی" تشکر می‌کند. او همراه با پدر و مادرش به مراسم اسکار آمده است.

زندگی‌نامه

لئوناردو، در ۱۱ نوامبر ۱۹۷۴ در شهر لس‌آنجلس در ایالت کالیفورنیا متولد شد. پدرش جورج دی کاپریو نویسنده کتاب‌های کومیک و مادرش ارمهاین ایندربرکن و مادربزرگش هلنا ایندربرکن است. اجداد لئوناردو اهل ایتالیا و آلمان بودند و سه چهارم دی کاپریو در واقع آلمانی است. نام لئوناردو توسط مادر او و به خاطر نام لئوناردو داوینچی هنگامی که نقاشی این هنرمند را در ایتالیا مشاهده نمود بر او گذاشته شد. مادر و پدر لئو هنگامی که تنها یک سال داشت از یکدیگر طلاق گرفتند و لئوناردو همراه مادرش در محلهٔ فقیرنشینی با نام اکو پارک[۵] که موسوم به زاغه‌های هالیوود است زندگی کرد و بزرگ شد.


آغاز بازیگری

او بازیگری را در ۵ سالگی با بازی در سریال تلویزیونی رامپر روم آغاز کرد اما به علت رفتارش از پروژه اخراج شد و پس از آن تصمیم گرفت تا تحصیلاتش را به طور جدی آغاز کند و به مدرسه جان مارشال پیوست. در ابتدای دوران کارش مدیر آژانس و مدیر برنامه‌هایش به او گوش زد کردند که نام «لئوناردو» بیش از حد غیر انگلیسی و خارجی‌است و او باید نامش را به لنی ویلیامز تغییر دهد اما لئوناردو نپذیرفت و با بازی در فیلم زندگی این پسر در سال ۱۹۹۳ وارد سینما شد.آغاز کار لئوناردو در ۱۹۸۹ با بازی در نقش گری بکمن در سریال تلویزیونی بود در همین هنگام بود که با یکی دیگر از بازیگران سینما توبی مگوایر توبی ماکیور آشنا شد و دوستیشان تا کنون در جایش باقی‌است. در ۱۹۹۳ در نقش توبی در فیلم خوش درخشید و نامش در فهرست عنوان بهترین هنرپیشه نقش دوم قرار گرفت. در همان سال با ایفای زیبای نقش یک معلول ذهنی در فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را می‌خورد در کنار جانی دپ قرار گرفت که نمره‌اش کاندید شدن برای جایزهٔ اسکار در سن نوزده سالگی بود. در سال ۱۹۹۶ دی‌کاپریو در نقش رومئو در فیلم جدید رومئو و ژولیت (اثر شکسپیر) حاضر گشت؛ و موفق به برنده شدن خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین شود. اما با این همه فعالیت و کارنامهٔ خوب هنری فیلم پر سرو صدای تایتانیک (۱۹۹۷) بود که او را تبدیل به فوق‌ستاره‌ای در دنیای هالیوود کرد.

گردآوری: مجله ی اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits