دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه ناخن کودکان را کوتاه کنیم؟
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی یکی از مشکلات والدین در روزها و هفته های آغازین، نحوه کوتاه کردن ناخن های نوزادان است. البته این موضوع طبیعی هم هست. دست ها و پاهای ظریف نوزادان را تصور کنید و اینکه احیانا به صورت ناخودآگاه...

یکی یکی از مشکلات والدین در روزها و هفته های آغازین، نحوه کوتاه کردن ناخن های نوزادان است. البته این موضوع طبیعی هم هست. دست ها و پاهای ظریف نوزادان را تصور کنید و اینکه احیانا به صورت ناخودآگاه گوشه ای از گوشت دست یا پای دلبندتان را بگیرید بسیار ناراحت کننده است.

چگونه ناخن کودکان را کوتاه کنیم؟

در مطلب زیر سعی شده برخی نکته های کلیدی برای این کار به شما یادآوری شود. شاید درجه اطمینان بیشتری در این زمینه به دست آورید و با خیال راحت تر این کار را انجام دهید:

اولین نکته ای که باید به آن دقت کنید، زمان مناسب است. مثلا بهترین زمان برای گرفتن ناخن بچه ها بعد از حمام کردن است که ناخن نرم تر است به علاوه زمانی که فرزندتان به اندازه کافی خوابیده و سرحال است. نوزادتان را روی زانوهایتان بنشانید به گونه ای که پشتش کامل پشت به شما باشد. یکی از دست ها را به آرامی زیر یکی از بازوهایتان قرار دهید. حالا کاملا به دست هایش مسلط هستید. الان وقتش رسیده که با ملاطفت زیاد، یکی یکی ناخن هایش را بگیرید. حواس تان باشد آنها را از ته نگیرید. به گوشه های ناخن توجه زیادی بکنید چرا که ناخن فرزند شما به محکمی و سفتی ناخن شما نیست پس امکان اینکه به راحتی به گوشت دستش آسیب برسد، وجود دارد.

در مورد پاها امکان اینکه او بیشتر تکان بخورد وجود دارد. باز هم باید او را کاملا در جهت مخالف خودتان قرار دهید. اول انگشت شست را بگیرید. سعی کنید کمی سریع این کار را انجام دهید خصوصا که در مورد انگشت های پا امکان اینکه قلقلک اش بیاید، زیاد است!

▪ نکات کلیدی

۱) هرگز ناخن های نوزاد خود را تا قبل از ۱ ماهگی نگیرید. اگر فکر می کنید خودش را چنگ می?زند، می توانید از دستکش های مخصوص نوزادان استفاده کنید.

۲) فراموش نکنید حتما قبل از استفاده از ناخن گیر آن را ضدعفونی کرده باشید.

۳) حدود ۵۰ روز بین هر کوتاه کردن فاصله بیندازید.

۴) اگر نوزادتان زیاد جنب وجوش دارد، یا اگر دستش را مشت می?کند اصرار نکنید که همان موقع ناخن هایش را بگیرید. آن را به یک وقت مناسب تر موکول کنید.

۵) سعی کنید ناخن ها را از ته نگیرید و گوشه ناخن را گرد نکنید این کار باعث می شود ناخن بعد از رشد در گوشت فرو رود. بهترین موقع برای ناخن گرفتن وقتی است که بچه ها آرام اند. بسیاری از والدین هنگام خواب کودک ناخن های او را کوتاه می کنند.

منبع:روزنامه سلامت



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits