دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کفش نوزاد
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کفش نوزاد - اگر نوزادتان به تازگی دوست دارد به کمک شما بایستد-نوزاد
کفش نوزاد

اگر نوزادتان به تازگی دوست دارد به کمک شما بایستد، آیا زمان مناسبی برای پوشاندن کفش به او است؟

با وجود اینکه مشاهده پاهای کوچولوی نوزادتان در کفش‌های کودکانه بسیار هیجان انگیز است، اما بهتر است تا زمانی که شروع به راه رفتن نکرده، به پای او کفش نپوشانید.

کفش‌ها در اصل برای حفاظت از پاهای نوزاد هستند، خصوصاً هنگامی که در بیرون از خانه راه می‌روند. پوشاندن کفش به نوزاد، در صورتی که زود‌تر از این موعود صورت بگیرد، هیچ کمکی به یادگیری سریع‌تر و بهتر راه رفتن، نخواهد کرد.
در واقع کفش‌هایی که زیره سخت و انعطاف ناپذیری دارند، یادگیری راه رفتن را برای او مشکل‌تر نیز می‌سازند، چون جلوی حرکات آزادانه و طبیعی پا را می‌گیرند.
اکنون (که هنوز نوزاد راه نمی‌رود)، پای برهنه برای رشد پای نوزادتان بهتر است. یک جفت جوراب یا پاپوش که کف آن لغزنده نباشد (دارای نقاط پلاستیکی کوچکی برای جلوگیری از سر خوردن باشد)، برای پاهای کوچولوی او بسیار مناسب است.

هنگامی که نوزادتان راه رفتن را آغاز کرد، کفش‌هایی را انتخاب کنید که:

  • کم وزن و انعطاف پذیر باشند؛ از خرید کفش‌های محکم و خشک که از حرکات آزادانه پا جلوگیری می‌کنند، خودداری کنید.
  • درست به اندازه پای نوزادتان باشند (تنگ‌تر یا گشاد‌تر نباشند).
  • کف آن لغزنده نباشد.

همانطور که کودکتان رشد می‌کند و به یک نوپای پر جنب و جوش تبدیل می‌شود، ممکن است نیاز داشته باشید کفشی برای او تهیه کنید که تا بالای قوزک پا‌هایش را بپوشاند تا از پیچ خوردن و آسیب دیدن پاهای او جلوگیری کند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits