دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تنظیم یک برنامه زمانی برای نوزاد تان
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
تنظیم یک برنامه زمانی برای نوزاد تان - داشتن برنامه ای مناسب برای شما و کودکتان ضروری اس-تنظیم-برنامه-زمانی-نوزاد
مراقبت از نوزاد

داشتن برنامه ای مناسب برای شما و کودکتان ضروری است و در این زمینه باید مسائلی را در نظر بگیرید.

کودکان اغلب مانع انجام کارهای روزمره‌تان می‌شوند. نکات زیر به شما کمک می‌کند برنامهٔ زمانی‌ای را تنظیم کنید که هم مناسب شما و هم مناسب کودکتان باشد.

باید و نباید‌ها

امروزه کار‌شناسان انعطاف پذیر‌تر شده‌اند و بر این امر توافق دارند که کودکتان باید بداند که شما و پرستار اصلی او هر دقیقه بر او نظارت دارید تا مطمئن شود که او را دوست دارید و به او توجه می‌کنید.

اینکه سعی کنید او را در حال گریه به حال خودش‌‌ رها کنید تا شب را بخوابد و یا اینکه به یک برنامه زمانی مرتب اصرار داشته باشید، در واقع سبب می‌شود که کودک در این مرحله از زندگی‌اش احساس کند که او را‌‌ رها کرده‌اید.

اما در برنامهٔ روزانه قابل پبش بینی شما ممکن است نکات مبهمی به خودی خود پدیدار شود. نکات ساده‌ای وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها در به حداقل رساندن مشکلات، کمک کنید.

  • موقع شیر دهی شبانه، پوشک او را عوض نکنید، مگر اینکه مدفوع کرده باشد؛ زیرا باعث ناراحتی او می‌شود. همچنین باید نور اتاق را کم کنید با او بازی یا صحبت نکنید. اگر هوای اتاق سرد است، او را در پتو بپیچید زیرا سرما باعث بیدار شدن او می‌شود. هرچه هنگام شیردهی عوامل مختل کنندهٔ آرامش او کمتر باشد، کودک راحت‌تر بخواب می‌رود.
  • در طول روز نوبت‌های بیشتری به او غذا بدهید. اگر کودک در طول روز غذای کافی دریافت نکند، ممکن است برای جبران این کمبود، شب نیاز به غذای بیشتری پیدا کند و در نتیجه خودش و شما را بیدار نگه دارد.
  • قبل از رفتن به رختخواب برای بار آخر به او غذا بدهید. بیدار کردن کودک برای مدت کوتاهی می‌تواند باعث شود که همگی شب را بدون دردسر و برای مدتی طولانی بخوابید.
  • مواظب خود و کودکتان باشید. اگر قصد دارید این ماه سر کار بروید، خواب شبانه اهمیت بیشتری برایتان پیدا می‌کند. علاوه بر استراحت کافی که برای کنترل این دوره چالش انگیز نیاز دارید، باید با مسائل مهم دیگری از قبیل احساسات متناقض، پیدا کردن یک پرستار و تطبیق دادن خودتان با او، از شیر گرفتن کودک و یا نحوه شیر دادن به او، دست و پنجه نرم کنید.


اگر به زودی باید سر کار بروید، باید تا به حال دوست، قوم و خویش یا پرستاری را برای نگه داری از او پیدا کرده باشید. اگر هنوز در جستجوی کسی برای نگهداری از او نبوده‌اید، حالا دیگر باید دست به کارشوید. مهد کودک‌ها معمولاً ارزان‌تر از سایر گزینه‌ها هستند و سریع‌تر هم می‌توانید آن را رزرو کنید. قبل از اینکه کودکتان را به مهد کودک یا سایر مراکز نگهداری از کودک بسپارید، حتماً از اینکه دارای مجوز و نیروهای با تجربه‌ای که دارای ارزیابی پزشکی هستند، اطمینان حاصل کنید. این مراکز حداقل به ازای هر سه نوزاد زیر ۶ ماه باید یک نیرو داشته باشند و به ایمنی، تمیزی و غذایی که به نوزاد می‌دهند، به دقت توجه کنید. مساله‌ای دیگری که به همین میزان اهمیت دارد این است که ببیند آیا آن مرکز جو دوستانه‌ای دارد و به اندازه کافی برای صحبت کردن، آواز خواندن و بازی کردن، کودک را سر ذوق می‌آورند یا نه؟

بسیاری از خانواده‌هایی که از پس مخارج آن بر می‌آیند، در این سن پرستار خانگی را ترجیح می‌دهند. هرچند پرستار خانگی خیلی گران‌تر است، اما مواظبت یک نفر از کودکان زیر یک سال که نیاز به توجه فردی دارند، بهتر است (بر خلاف آن برای کودکان بالای یک سال، بازی‌های گروهی که در مهد کودک‌ها ارائه می‌شود، بهتر است). به علاوه اگر پرستار به خانه شما بیاید مجبور نمی‌شوید که به بچه غذا بدهید، لباسش را بپوشانید و اول از همه او را به مهد کودک برسانید و همچنین کودکتان نیز در معرض بیماری کودکان دیگر نخواهد بود. اضافه بر این‌ها وقتی شما سر کار هستید، پرستار کودک کار‌های تمیز کردن خانه، آشپزی و خرید منزل را انجام می‌دهد. با فردی که استخدام می‌کنید، در خصوص کارهایی که از او انتظار دارید، به توافق برسید. وظایف او را در یک نوشته توضیح دهید.

برای اینکه دنبال پرستار بگردید، از پزشک اطفال و سایر پدرو مادر‌ها بخواهید که فردی را به شما معرفی کنند. یا در روزنامه به بخش استخدام مراجع کنید.

قبل از استخدام پرستار خانگی، کاملاً با او مصاحبه کنید راجع به شغل قبلی او بپرسید، اینکه چرا کارش را ترک کرده، چرا به دنبال این کار است و آیا تجربه‌ای در این زمینه دارد، روز‌ها را چگونه با او سپری خواهد کرد، از چه وسیله نقلیه‌ای استفاده می‌کند، آیا گواهی نامه رانندگی دارد، راجع به شرایط جسمانی او سوال کنید و اینکه آیا سیگار می‌کشد یا نه؟ به ظاهر، سروقت آمدن و اخلاق او توجه کنید.

اگر تصمیم گرفته‌اید که او را استخدام کنید از او چند معرف بخواهید و حتماً هم کسانی را که معرفی کرده است، چک کنید. همچنین خوب است که یک روز در خانه بمانید و نحوهٔ کار او را زیر نظر قرار دهید و حتماً بر یک دوره آزمایشی تاکید داشته باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits