دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ایده‌پردازی برای کودکان نو‌پا‌
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ایده‌پردازی برای کودکان نو‌پا‌ - با بازی و کار دستی‌، مهارت‌های حرکتی و خلاقیت کود-ایده-پردازی-کودکان
ایده‌پردازی برای نو‌پا

با بازی و کار دستی‌، مهارت‌های حرکتی و خلاقیت کودک‌تان را تقویت کنید.

کریستین میلر (Kristine Miller) مادر ۳فرزند در شهر سواتمور وقتی تصمیم گرفت که به کودک دو ساله‌اش، متیو، اجازه بدهد که با استفاده از اسفنج و رنگ کارت تبریک درست کند، نگران بود که این کار برایش سنگین باشد. متیو بعد از درست کردن چند کارت اسفنج‌ها را چلاند و رنگ آن را چکه چکه همه جا ریخت. میلر می‌گوید: «اوضاع درهمی شده بود، اما وقتی که کارت‌های بانمک او مورد تحسین قرار گرفت، ارزش آن را داشت.»

علی رغم کثیف کردن خانه، کودکان نوپا در بهترین سن برای آغاز تجربه هنر و کاردستی قرار دارند. کثی ریولت (Kathy Rywolt) مدیر مدرسه رد بریک (Red Brick School) در برینگتون می‌گوید: «فراهم کردن موادی برای کودکتان که بتواند آن‌ها را خرد کند یا کاردستی درست کند، علاوه بر لذتی که این کار به همراه دارد، می‌تواند به ساخت مهارت‌های حرکتی ظریف و قوه خلاقیت او کمک کند،.

کودکان در این سن اغلب اصرار می‌کنند که خودشان می‌توانند کاری را انجام دهند، بنابراین کارهایی را به آن‌ها بدهید که بتوانند به تنهایی و بدون قیچی (که می‌تواند برای انگشتان کوچک او کار سختی باشد) انجام دهند. استفاده از خاک رس بازی و کشیدن نقاشی با رنگ انگشتی بهترین چیز‌ها هستند. وقتی که کارش تمام شد، از او بپرسید که "چگونه آن را درست کردی؟" یا "خوب راجع به آن برایم تعریف کن." با تحسین کردن آن و به نمایش گذاشتن هنرش به او کمک می‌کنید تا عشق دائم العمری در او برای ابراز خودش از طریق هنر ایجاد شود.

توصیه متخصص

برای اینکار می توان از وسایل دور ریز استفاده نمود و کاردستی های بسیار زیبا و خلاقانه را بوجود اورد. وسایلی مانند پوست گردو، قوطی خالی شامپو، سنگ، پوسته تخم مرغ و غیره می تواند به شما کمک کند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits