دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کیدی لاکت چیست ؟ خواص باورنکردنی کیدی لاکت در سلامت کودکان
455
زمان مطالعه: 7 دقیقه
کیدی لاکت دارای باکتری‌های مفید مخصوص کودکان و نوزادان است که در شرایط اسهال، نفخ، کولیک، آلرژی و وجود بیماری‌های فصلی برای نوزادان تجویز می‌شود .

کیدی لاکت چیست ؟

با مجله دلگرم همراه باشید تا با خواص کیدی لاکت بیشتر آشنا شوید. کیدی لاکت یک ترکیب ویژه پروبیوتیک و پری بیوتیک برای کودکان بالای دو سال است که حاوی مقادیر بالایی از هفت سویه باکتری سودمند از جمله سویه خاص کودکان (بیفیدوباکتریوم) اینفنتیس به همراه پری بیوتیک فروکتو الیگوساکارید کمک کننده به رشد و فعالیت پروبیوتیک ها میباشد و فرمول آن ویژه کودکان تهیه شده تا آن را به آسانی مصرف کنند.

برتری کیدی لاکت نسبت به محصولات مشابه

کیدی لاکت حاوی مقادیر بالاتری از انواع پروبیوتیک ها است به علاوه سویه های پروبیوتیک به کار رفته در محصول از مهمترین و مفیدترین پروبیوتیک ها برای کودکان هستند وجود پروبیوتیک سویه خاص کودکان بیفیدوباکتریوم اینفنتیس مطالعات گسترده ای در سال های اخیر به خود اختصاص داده است که ویژگی ممتاز برای این محصول به شمار می رود.

در چه شرایطی میتوان کیدی لاکت را مصرف کرد ؟

  • اسهال ناشی از ویروس یا باکتری در کودکان
  • اسهال ناشی از مصرف آنتی بیوتیک
  • نفخ کولیک و یبوست در کودکان
  • انواع آلرژی کودکان (تنفسی ، پوستی و غذایی)
  • بهبود و افزایش قدرت سیستم ایمنی و دفاعی بدن در زمان شیوع بیماری های عفونی فصلی مانند سرماخوردگی

روش و مقدار مصرف کیدی لاکت

طبق دستور پزشک و یا روزانه یک الی ۲ ساشه با آب، آبمیوه، شیر یا غذای کودک مخلوط کرده و بلافاصله مصرف شود. (آب یا غذا نباید خیلی گرم باشد).

طریقه مصرف پودر کیدی لاکت برای اسهال پودر کیدی

موارد مصرف کیدی لاکت

عوارض جانبی کیدی لاکت

تاکنون هیچ عارضه خاص و مورد سمیت برای پروبیوتیک ها گزارش نشده است همه پروبیوتیک ها به طور طبیعی در بدن وجود دارند و همگی به عنوان عوامل "GRAS "Generally Recognized as Safe یعنی ایمن، توسط سازمان غذا و داروی آمریکا ثبت شده‌اند.به همین جهت عموماً بی خطر هستند و به خوبی تحمل می شوند در بعضی از بیماران می‌توانند ایجاد نفخ کنند که معمولاً با ادامه مصرف بهبود می یابد. در صورت مشاهده واکنش های حساسیتی مانند راش، خارش، سرگیجه، سرفه و سایر مشکلات تنفسی پزشک یا داروساز را مطلع نمایید.

موارد احتیاط و منع مصرف کیدی لاکت

هیچ مورد منع مصرف مطلقی برای این فرآورده وجود ندارد، در مواردی مانند نقص سیستم ایمنی، سندروم روده کوتاه، ریسک ایسکمی مزانتر و مصرف داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی با داروهای شیمی درمانی، تجویز پروبیوتیک ها باید با احتیاط بیشتر صورت گیرد.

تداخل دارویی کیدی لاکت

به طور کلی مصرف این فرآورده با هیچ دارویی تداخل ندارد. توصیه می‌شود حداقل با ۲ الی ۴ ساعت فاصله از آنتی بیوتیک های خوراکی مصرف شود.

حتماً بخوانید:
درمان سریع اسهال شدید در اطفال

درمان سریع اسهال شدید در اطفال

علت اصلی اسهال در کودک و راه حلی برای درمان آن با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای درمان اسهال شدید در کودکان آشنا شوید. مدفوع…

اثرات پروبیوتیک ها

  • برطرف کردن انواع اسهال
  • تقویت سیستم ایمنی در برابر باکتری ها بیماری زا و تک یاخته ها
  • کاهش احتمال عود عفونت و کاهش دوره نقاهت بیماری های عفونی
  • بهبود علائم آلرژی های تنفسی پوستی و غذایی مخصوصاً در کودکان
  • بهبود علائم سندروم روده تحریک پذیر (آی بی اس )
  • کاهش علائم بیماری‌های التهابی روده ( کولیت و کرون )
  • کاهش میزان کلونیزاسیون و هلیکوباکتر پیلوری و کاهش زخم های گوارشی
  • کمک به هضم جذب مواد غذایی و املاح ضروری مانند آهن، کلسیم، منیزیم و ...
  • کاهش جذب کلسترول و کاهش فشار خون
  • تولید ویتامین های گروه b
  • کاهش مقاومت به انسولین
  • کاهش میزان ابتلا به دیابت نوع ۲ و دیابت بارداری
  • پیشگیری و کمک به درمان های عفونت واژینال در بانوان

کیدی لاکت ؛ درمان اسهال - نفخ و یبوست کودکان

آیا کیدی لاکت خواب آور است ؟

شرایط نگهداری کیدی لاکت

با توجه به نتایج تست های پایداری، مکمل‌های پروبیوتیکی شرکت زیست تخمیر را میتوان به مدت ۲ الی ۳ هفته در دمای اتاق نگهداری کرد اما بهترین شرایط نگهداری دمای ۲ تا ۸ درجه سانتیگراد میباشد که باعث ماندگاری طولانی مدت باکتری های پروبیوتیک می گردند پس از حل کردن پودر در آب، شیر، یا غذای کودک بلافاصله مصرف گردد .

مکانیسم اثر پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها در سطوح مختلف روی سیستم ایمنی اثر می گذارند، مثلا با افزایش سطح سایتوکاین ها و این منو گلوبولین ها افزایش فعالیت سلولهای کشنده طبیعی و تعدیل سیستم ایمنی اثرات مثبتی را روی سیستم ایمنی بدن، بدون ایجاد پاسخ التهابی مضر اعمال می‌کنند.عموما این اثرات را زمانی که تلفیقی از لاکتوباسیلوس ها و بیفیدوباکترها مصرف می‌شوند دیده می شود از طرفی باعث کاهش پاسخ های التهابی با مهار تولید بیش از حد سایتوکاین های التهابی در سلول های دستگاه گوارش در بیماری های التهابی دستگاه گوارش می‌شود.همچنین سبب بهبود تعادل بین th ۱ و th۲ و کاهش تولید(lgE)در نتیجه کاهش بروز آلرژی‌های غذایی و پوستی می‌شود .

باکتری ها اسید لاکتیک که لاکتوباسیلوس، بیفیدوباکتریوم و استرپتوکوکوس در این دسته قرار دارند با تبدیل گلوکز به اسید لاکتیک و ایجاد محیط اسیدی شرایط را برای زندگی بسیاری از میکرو ارگانیسم های پاتوژن نامطلوب می‌کنند و آنها را از بین می‌برند. پروبیوتیک ها با تبدیل ترکیبات مهارکننده شامل پراکسید هیدروژن و انواع باکتریوسین ها اثرات مستقیم ضد میکروبی به خصوص در برابر پاتوژن های روده ای و دستگاه ادراری تناسلی دارا می باشد. پروبیوتیک ها با تولید بیو سورفاکتانت ها باعث شکسته شدن بیوفیلم پاتوژن ها می شوند.

برخی پروبیوتیک ها به علت توانایی بالای اتصال به سلول های اپی تلیال روده از اتصال و استقرار پاتوژن ها جلوگیری می کنند. پروبیوتیک ها از منابع غذایی استفاده می کنند و باکتریهای پاتوژن را با کمبود مواد مغذی روبرو می کنند. پروبیوتیک ها می توانند با کاهش میزان بیان ژن گیرنده های سموم در سلولهای اپیتلیال روده اثرات محافظتی مناسبی را اعمال کنند. کمک به حفظ عملکرد طبیعی سلولهای اپیتلیال روده، افزایش حرکات پریستالتیک و ترشح موکوسی و کمک به هضم غذا و افزایش تولید برخی ویتامین ها از جمله فولات و افزایش جذب ویتامین ها و برخی املاح از جمله کلسیم و منیزیم و کاهش جذب کلسترول با دکو پژو قاسیون اسیدهای صفراوی.

نتایج مطالعات بالینی مصرف پروبیوتیک ها در کودکان

اسهال حاد عفونی: بر اساس نتایج یک مطالعه مروری مشخص شد که پروبیوتیک ها در پیشگیری اولیه و ثانویه از اسهال های حاد عفونی به ویژه اسهال های ویروسی اثربخشی مطلوبی دارند.

اسهال ناشی از مصرف آنتی بیوتیک: در یک آنالیز که شامل شش کارآزمایی بالینی بود مشخص شد پروبیوتیک ها در پیشگیری از اسهال ناشی از مصرف آنتی بیوتیک تاثیر بسزائی داشته است همچنین در یک متا آنالیز دیگر که شامل ۱۶ کارآزمایی بالینی بود پروبیوتیک‌ها در پیشگیری از اسهال ناشی از مصرف آنتی بیوتیک ها در کودکان ۰ تا ۱۸ سال موثر بوده.

یبوست: بر اساس چندین مطالعه که بر روی کودکان بالای دوسال انجام گردیده پروبیوتیک های حاوی لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم، باعث افزایش تعداد دفعات اجابت مزاج و بهبود قوام مدفوع و همچنین کاهش دردهای شکمی شده است.

آلرژی: بر اساس یک کارآزمایی بالینی مصرف ۸ هفته‌ای پروبیوتیک در کودکان یک تا سه سال به طور مشخص باعث بهبود علائم درماتیت آتوپیک گردید

عفونت های تنفسی: پروبیوتیک های حاوی لاکتوباسیلوس در کاهش عفونت های تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی مدیای حاد فارنژیت و سینوزیت حاد و مزمن پروبیوتیک‌ها موثر بوده.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (455 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

حمید | ۴ سال پیش
میخام مطالب پزشکی خوب یاد بگیرم
0
8

hits