دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
رفع نفخ شیر مادر،راهنمای کامل برای رفع نفخ شیر مادر
105
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رفع نفخ شیر مادر-روش رفع نفخ شیر مادر-چگونگی رفع نفخ شیر مادر-راههای رفع نفخ شیر مادر-نحوه ی رفع نفخ شیر مادر-راهنمای رفع نفخ شیر مادر-نکات رفع نفخ شیر مادر-نفخ نوزاد-دل درد نوزاد-رفع نفخ نوزاد-درمان نفخ نوزاد-غذای رفع نفخ شیر مادر

رفع نفخ شیر مادر:بسیاری از مادرها به خصوص مادرانی که برای بار اول تجربه مادر شدن را دارند با مشکل نفخ و دل درد نوزاد خود روبه رو هستند که این موضوع آن ها نگران و کلافه میکند.اما با رعایت چند نکته ساده در تغذیه و نوع شیر دهی این مشکلات بر طرف خواهد شد.برای آگاهی از چگونگی رفع نفخ شیر مادر با دلگرم همراه شوید:

رفع نفخ شیر مادر

رفع نفخ شیر مادر

رفع نفخ شیر مادر:باید توجه داشت که مادر از هر نوع تنوعی برای تغذیه خود بهرمند باشد نوزاد حدود 2 ساعت بعد شیر را با همان طعم مواد غذایی توسط مادر می نوشد که گاهی موادی مانند : شیر ، حبوبات ، غذاهایی مانند : قرمه سبزی ، کله پاچه ، جگر شیر را نفاخ کرده و نوزاد را در هضم شیر با این تنوع طعم و مزه دچار اشکال می کند

رفع نفخ شیر مادر

رفع نفخ شیر مادر:رعایت بهداشت فردی مادر و شستشو سینه در هرنویت شیردهی که باید با آب گرم انجام شود

رفع نفخ شیر مادر

رفع نفخ شیر مادر:نوشیدن عرق نعناء توسط مادر به طور مداوم و به صورت شربت شده با عسل بعد از هر وعده غذا برای از بین بردن نفخ شیر مادر مفید بوده و همچنین نوزاد را با طعم عرق نعناء از طریق شیر مادر آشنا می کند.

رفع نفخ شیر مادر

رفع نفخ شیر مادر:دمکرده ی یک قاشق چایخوری رازیانه و یک قاشق زیره که با عسل شیرین شده باشد و به صورت روزانه دو مرتبه بعد از نهار و شام تنها باعث افزایش شیر می شود بلکه باعث درمان نفخ و دل پیچه نوزاد خواهد شد

رفع نفخ شیر مادر

رفع نفخ شیر مادر:مادر ترنجبین و گرامیداب شفا و عرق گاو زبان کوهی + عرق نعنا وعرق تقويت معده و سقز خام(عِلْك) مي‌تواند استفاده نمايد.

رفع نفخ شیر مادر


رفع نفخ شیر مادر:پرهيز از سرما و دو هوا شدن، و حذر از سرخ‌كرده.

رفع نفخ شیر مادر

رفع نفخ شیر مادر:در حد امكان موقع شير دادن سر بچه را بالاتر از تنه در بغل قرار دهيد.

رفع نفخ شیر مادر


رفع نفخ شیر مادر:عد از شيردهي سينه و شكم بچه را روي شانه چپ خود قرار دهيد. و به آرامي بين دو شانه نوزاد ضربات بسيار آرام وارد كنيد تا هواي خورده شده به اين وسيله از دهان خارج شود.

رفع نفخ شیر مادر


رفع نفخ شیر مادر:مادر از مصرف غذاهاي نفاخ مثل حبوبات، سير و پياز در وعده غذايي به مقدار كم استفاده كند و بخصوص قبل از مصرف حبوبات آن را به مدت 12 ساعت در آب بخيسايد، سپس آب آن را دور بريزيد و بپزيد.

رفع نفخ شیر مادر


رفع نفخ شیر مادر:چون سير در شير مادر شيرده نفوذ مي كند مادر شيرده به آن توجه نمايد و بهنگام شيردهي نوزاد از مصرف سير و پياز جداً خودداري فرمائيد.

رفع نفخ شیر مادر


رفع نفخ شیر مادر:از مصرف ادويه جات تند در غذاها مثل فلفل به مقدار خيلي كم استفاده نمايد.

رفع نفخ شیر مادر


رفع نفخ شیر مادر:در هرنوبت شيردهي مادر سعي نمايد. به مقدار نياز به بچه شيردهد واز پرخوري بچه بپرهيزد.

رفع نفخ شیر مادر


رفع نفخ شیر مادر:بچه را گرسنه نگه نداريد تا هنگام شير خوردن پرخوري نكند.

گردآوری:مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (105 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    ۱ دیدگاه

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

    راضیه | ۵ سال پیش
    خیلی ممنون واقعا راه کار ها به درد خورد.
    0
    0
    
    hits