دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۷ درمان جادویی بثورات (جوش یا حساسیت پوستی) ناشی از پوشک
10
زمان مطالعه: 6 دقیقه
حساسیت کودک به پوشک: برخی از والدین با دیدن بثورات (جوش یا حساسیت پوستی) پوست کودک به وحشت بیفتند، در اغلب موارد پس از چند روز با استفاده از داروهای موثر خانگی جوش. حسایت و بثورات از بین می روند.

درمان بثورات (جوش یا حساسیت پوستی) ناشی از پوشک کودک

پوشک ها می توانند باعث جوش و تحریکات پوستی در ناحیه ران و باسن نوزادان شوند.

در حالی که ممکن است برخی از والدین با دیدن بثورات (جوش یا حساسیت پوستی) پوست کودک به وحشت بیفتند، در اغلب موارد پس از چند روز با استفاده از داروهای موثر خانگی راش ها و بثورات از بین می روند. برای آشنایی با این روش های خانگی موثر با مجله دلگرم همراه شوید.

حساسیت و بثورات پوشک بچه چیست؟

اختلالات پوستی مختلف (خارش پوست) و یا عوامل تحریک کننده در زمان استفاده از پوشک باعث ایجاد راش های پوستی در ناحیه ران و باسن کودکان می شود که به عنوان "بثورات پوشک" نامیده می شود.

زمانی که وضعیت بثورات (جوش یا حساسیت پوستی) پوست کودک بدتر شود، کودک با درماتیت پوشک روبرو می شود که در این صورت باکتری یا قارچ شروع به حمله به پوست کودک می کند. پدر و مادر زمانی از بثورات پوشک آگاه می شوند که قرمزی و تورم در ران، باسن و اندام تناسلی کودک دیده می شود. گاهی اوقات پوست کمی گرمتر از بقیه نقاط بدن است. به طور کلی، این جوش هاو بثورات برای کودک ناراحت کننده است و اغلب با گریه و نق نق نوزاد همراه است که تا زمان بهبودی بثورات و راش ها ادامه دارد.

اکثر نوزادان به بثورات و یا حساسیت پوشک مبتلا می شوند. همچنین ممکن است زمانی که نوزادان از بیمارستان بیرون آورده می شوند بثورات و راش هایی در ران و باسن شان دیده شود . به طور معمول کودکان در طی 15 ماه اول زندگی شان گرفتار بثورات پوشک می شوند، به ویژه هنگامی که آنها بین 8 تا 10 ماهه هستند. در حالی که این وضعیت ممکن است برای والدین هشدار دهنده باشد و برای کودکان آزار دهنده است، اغلب موارد بثورات پوشک در عرض چند روز درمان می شوند.

divider

علل حساسیت پوشک

پیشنهاد می شود که در مورد پیشگیری و درمان بثورات و یا حساسیت پوشک، بدانید که چرا این وضعیت در وهله اول اتفاق می افتد. در رابطه با قرمزی، خارش و درد که کودک با آن مواجه شود، برخی علل عبارتند از:

1- محصولات جدید

هنگامی که یک کودک در معرض محصولات جدیدی قرار می گیرد که پوست را تحریک می کنند، ممکن است بثورات پوشک به وجود آید. اغلب محصولات جدیدی از جمله دستمال مرطوب یکبار مصرف، پوشک یکبار مصرف، نرم کننده های پارچه و سایر مواد شوینده ممکن است باعث واکنش و حساسیت پوستی شود. لوسیون های بچه، روغن ها و پودر ها همچنین ممکن است سبب ایجاد حساسیت پوستی و باعث تحریک شدن پوست شوند.

2- عفونت های باکتری یا قارچی می شود

در هنگام تب، تاول، چرک، دمل، التهاب و جوش، راش و بثوراتی که به درمان واکنش مطلوبی نشان نداده اند، به علاوه زمانی که بثورات به سایر قسمت های بدن گسترش یافته اند، معاینه و درمان مورد نیاز است.

divider

درمان های خانگی بثورات یا حساسیت پوشک

یقینا والدین برای درمان بثورات پوشک به ارزش درمان های خانگی حساسیت یا جوش پوست کودک پی برده اند، و این شامل چیزهایی است که اغلب در خانه هر کسی یافت می شود،

برای آشنایی با دنیای جدیدی از داروهای خانگی برای درمان حساسیت پوشک، روش های زیر را امتحان کنید:

1- نشاسته ذرت

یک درمان مؤثر برای حساسیت پوشک پاشیدن و مالیدن نشاسته ذرت به ناحیه آسیب دیده پای کودک می باشد که باعث بهبودی و تسکین پوست خشک می شود.

2- جوش شیرین

با اضافه کردن یک فنجان جوش شیرین به وان حمام نوزاد، شما می توانید درد و ناراحتی جوش یا حساسیت ناشی از پوشک کودک را تسکین دهید.

3- چای کیسه ای

برخی از والدین از درمان های خانگی مشابه طب باستانی چینی استفاده می کنند، یعنی از چای کیسه ای برای درمان جوش پوشک کودک استفاده می کنند. با قرار دادن چای کیسه ای ساده روی بثورات یا جوش پای کودک، ادرار خواص درمانی چای را آزاد می کند، این روش در عرض 24 ساعت به کاهش علائم بثورات و راش های پوستی نوزاد کمک می کند. هنگام استفاده از این درمان خانگی، اگر پای کودک اندکی لکه دار شد، نگران نباشید.

4- کاهو آب پز شده

چند برگ کاهو سبز تیره را بشویید و آنها را در یک قابلمه بریزید تا آب کافی روی برگ ها را کاملا بپوشاند. اجازه دهید که برگ ها به مدت پنج دقیقه در آب بجوشند و پس از آن آب کاهو را باید جدا کرد. سپس آب را در یک ظرف استریل شده بریزید. قبل از استفاده از این عصاره شفابخش بر روی بثورات کودک، صبر کنید محلول خنك شود. روز بعد متوجه علائم بهبودی خواهید شد.

5- سفیده تخم مرغ

سه یا چهار تخم مرغ را بشکنید و سفیده را جدا کنید. بثورات یا جوش های تمیز شده را با سفیده تخم مرغ آغشته کنید و سپس یک پوشک تمیز روی آن قرار دهید. دفعه بعد که پوشک را عوض می کنید، راش ها و بثورات پای کودک باید خیلی بهتر شده باشند.

6- بلغور جو دوسر

قبل از استحمام کودک، سعی کنید مقدار زیادی از بلغور جو دوسر را در آب وان حمام بریزید. هنگامی که کودک از حمام لذت می برد، به مدت 15 دقیقه کودک را در وان حمام شستشو دهید تا وضعیت پوست نوزاد بهبود یابد.

7- اقلام رایج خانگی

اغلب راش و بثورات پوشک در عرض دو روز ناپدید می شوند، زمانی که نوزادان در آب گرم با صابون شستشوی پالمولیو، شسته می شوند درمان می شوند، زیرا در پاکسازی بثورات موثرند. اسپری کردن روی بثورات با کمک اسپری مخصوص پخت و پز (مانند پم) نیز تاثیر گذار است، زیرا حاوی مقدار مناسبی روغن برای سرعت بخشیدن به روند بهبود است و پوست را مرطوب می کند. اگر شیر منیزیوم فیلیپس در خانه داشته باشید، یک پنبه توپی را در آن فرو کرده و خیس کنید یا با کمک اسفنج به طور مستقیم بر روی بثورات پوشک قرار دهید. آنتی اسیدهای موجود در این محصول در واقع باعث خنثی شدن اسید هایی می شود که باعث تحریک پوست می شوند.


ترجمه شده مجله اینترنتی دلگرم

سهیلا مقصودی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (10 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits