دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در فصل زمستان و با سرد شدن هوا پوست حساس‌تر می‌شود و استفاده از آب داغ، حمام‌های طولانی و استفاده نكردن از مرطوب‌کننده این مسئله را تشدید می‌کند، اما

در فصل زمستان و با سرد شدن هوا پوست حساس‌تر می‌شود و استفاده از آب داغ، حمام‌های طولانی و استفاده نكردن از مرطوب‌کننده این مسئله را تشدید می‌کند، اما

در فصل زمستان و با سرد شدن هوا پوست حساس‌تر می‌شود و استفاده از آب داغ، حمام‌های طولانی و استفاده نكردن از مرطوب‌کننده این مسئله را تشدید می‌کند، اما در مورد کودکان این مسئله تنها مربوط به زمستان نيست.

در فصل زمستان و با سرد شدن هوا پوست حساس‌تر می‌شود و استفاده از آب داغ، حمام‌های طولانی و استفاده نكردن از مرطوب‌کننده این مسئله را تشدید می‌کند، اما در مورد کودکان این مسئله تنها مربوط به زمستان نيست. بنابراین استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده قبل از خشک شدن کامل پوست براي كودك ضروری است. توصیه می‌شود کودکان از حمام‌های آب گرم و نه داغ استفاده کنند و به محض خروج از حمام، پوست را با حوله خشک کرده و برای مناطق حساس پوست مانند دست و صورت از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنند. شست‌وشوی پوست با آب داغ موجب کاهش بیشتر رطوبت طبیعی پوست، خشک و چروک شدن پوست می‌شود. کودکانی که پوست خشکی دارند، نباید از صابون‌های قلیایی و مایع استفاده کنند، زيرا صابون‌های ملایم و با PH خنثی و اسیدی، سازگاری بیشتری با پوست‌های خشک دارند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits