دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درگیری بین بچه ها را هنگام بازی چگونه رفع کنیم
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
درگیری بین بچه ها را هنگام بازی چگونه رفع کنیم

درگیری بین بچه ها را هنگام بازی چگونه رفع کنیم

درگیری بین بچه ها قسمتی از بازی و نیز قسمتی از یادگیری و پرورش هر کودکی است. همان طور که بچه ها رشد می کنند می توانند یاد بگیرند چگونه با هم بازی کنند و اسباب بازی های خود را با هم استفاده کنند؛ اما این راه می تواند بسیار سخت باشد. بسیاری از بچه ها تا زمانی که حل مشکلاتشان را یاد بگیرند به یک بزرگتر که همراه آن ها به رفع درگیری کمک کند نیاز دارند.


درگیری بین بچه ها را هنگام بازی چگونه رفع کنیم

دعوا را با پرت کردن حواس بچه ها تمام کنید. یک کار جدید به بچه ها پیشنهاد کنید. ساخت کاردستی یا هر فعالیت دیگری که می تواند توجه بچه ها را به خود جلب کند پیشنهاد دهید.

بچه ها را برای یادگیری هنر حل اختلاف تشویق کنید. بچه ها را در مورد سازش و بازی با هم درگیر بحث کنید. اجازه دهید بچه ها کم کم به راه حل های بهتری برسند.

بچه هایی که نمی توانند درگیری های بین خود را حل کنند به طور موقت از هم جدا کنید. بازی های طولانی برای هر کدام تعریف کنید تا دیگر موضوع و محل مشترکی برای درگیری نداشته باشند.

مشکل را درک کنید. شفاف سازی چیزهای ساده ممکن است به استدلال و حل مشکل بیانجامد. در درگیری ها به هر کودک برای درک احساسات بچه های دیگر کمک کنید. اجازه دهید هر کودک نارضایتی خود را به طور کامل بیان کند.

در درگیری های جزئی به بچه ها اجازه دهید برای حل مشکل تلاش کنند. ابزار درک مشکل و سازش و مصالحه را در اختیار بچه ها قرار دهید.

طرف های دعوا را آرام نگه دارید. به کودکان کمک کنید خود را آرام کنند و احساسات خود را کمتر وارد مشکل نمایند. تکنیک های آرام بخش مانند شمارش یا تنفس عمیق را به بچه ها آموزش دهید. از شوخ طبعی برای کمک به از بین بردن عصبانیت استفاده کنید.

ریشه درگیری قبلا شکل می گیرد. بچه ها را تشویق کنید در مورد چگونگی رفع مشکل فکر کنند به نحوی که دوباره رخ ندهد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits