دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کودکان مادران شاغل کمتر می خوابند
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کودکان مادران شاغل کمتر می خوابند-کودکان- مادران -مادران شاغل -خواب کودک- اضافه وزن کودک-شغل مادر

مقاله‌ای در ارتباط با مطالعه‌ای جدید در مجله پزشکی خواب منتشر شده است که نشان می‌دهد اضافه وزن و بیخوابی کودکان با شغل مادران در ارتباط است.

مطالعه‌ای جدید که در مجله پزشکی خواب منتشر شده است نشان می‌دهد، کودکان مادران شاغل کمتر می‌خوابند و دارای اضافه وزن هستند.

کودکان مادران شاغل


«جانت لیچتی» یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: در مطالعات قبلی، متوجه شدیم میزان خواب شبانه و کمبود خواب باعث چاقی می‌شود؛ در آمریکا 23 درصد کودکان بین 2 تا 5 سال چاق هستند، در این سن اضافه وزن و چاقی واقعاً نگران کننده است زیرا آنها در معرض خطر چاقی هستند که در آینده بر روی سلامت آنها تأثیرگذار است.


در این مطالعه سه محقق رابطه بین تعداد ساعات کار مادران (تمام وقت، پاره وقت و مادرانی که اصلاً کار نمی‌کنند) و اضافه وزن کودک در این دوره را تجزیه و تحلیل کردند و به مدت یک سال، عوامل خاص مانند خواب کودکان، عادات غذا خوردن، زمانی که صرف تماشای تلویزیون و خانواده می‌شود را مورد بررسی قرار دادند.

کودکان مادران شاغل کمتر می خوابند


تحقیقات و مطالعه دانشمندان در این مدت بر روی 247 مادر شاغل بود که بعد از یک سال نیز تحقیقات ادامه داشت؛ نتایج نشان دادند یک سال بعد از اولین مطالعه، 17 درصد کودکان اضافه وزن پیدا کردند و 12 درصد آنها چاق شده بودند؛ در میان 247 مادرشاغل، 66 درصد به صورت تمام وقت یعنی 35 ساعت یا بیشتر و 18 درصد آنها 20 تا 34 ساعت در هفته کار می‌کردند.

کودکان مادران شاغل


کودکان مادران شاغل که تمام وقت کار می‌کردند نسبت به مادران شاغل با 20 ساعت کار در هفته، کمتر می‌خوابیدند؛ این مطالعه نشان داد تنها 18 درصد کودکان 11 تا 12 ساعت می‌خوابیدند. محققان دریافتند کمبود هر یک ساعت خواب باعث 6.8 درصد شاخص توده بدن می‌شود.


«کاترین ای اسپیرز» یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: در این مطالعه تنها ارتباط بین وضعیت اشتغال مادر با چاقی و کمبود خواب کودک مورد بررسی قرار گرفت؛ می‌دانیم مادران شاغل فرزندان خود را دیر می‌خوابانند و صبح کودکان را خیلی زود بیدار می‌کنند و این خود تأثیر زیادی بر روی اضافه وزن و چاقی فرزندان دارد.

کودکان مادران شاغل

در صورتی که یک ساعت خواب بیشتر می‌تواند اثرات مفید در تنظیم وزن کودک داشته باشد.


محققان مطالعه‌ای جدید در ارتباط با اشتغال پاره وقت مادران و خواب کودکان به طور منظم را نیز آغاز کرده‌اند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.5 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits