دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
موفقیت در فرزندان دوم بیشتر است؟
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دانشمندان در دانشگاه کمبریج متوجه شدند اختلافات و بحث‌های بین برادرها و خواهرها در اصل مهارت‌های اجتماعی، دایره لغت و رشد آن‌ها را افزایش می‌دهد.

دانشمندان در دانشگاه کمبریج متوجه شدند اختلافات و بحث‌های بین برادرها و خواهرها در اصل مهارت‌های اجتماعی، دایره لغت و رشد آن‌ها را افزایش می‌دهد. موفقیت در فرزندان دوم بیشتر است؟
همیشه اختلاف بین فرزندان یکی از مهم‌ترین مشکلات والدین در سال‌های اولیه زندگی است. اما اکنون محققان اعلام کردند فرزندانی که در دوران کودکی با خواهر و برادرهای بزرگ‌تر خود به مشکل می‌خورند در زندگی آینده خود موفق‌ترند.
دانشمندان در دانشگاه کمبریج متوجه شدند اختلافات و بحث‌های بین برادرها و خواهرها در اصل مهارت‌های اجتماعی، دایره لغت و رشد آن‌ها را افزایش می‌دهد.

با این کار توانایی کودکان برای رقابت افزایش پیدا می‌کند و آن‌ها بهتر می‌توانند در مدرسه به موفقیت برسند. این کودکان هم‌چنین شخصیت محبوب‌تری در بین دیگران پیدا می‌کنند و بیش‌تر از دیگران توانایی‌های مدیریتی خود را تقویت می‌کنند که تمام این فاکتورها به موفقیت در زندگی آینده آن‌ها کمک زیادی می‌کند.

دکتر کلر هاگز از کالج نیوهام در کمبریج در این باره گفت: تحقیقات من نشان می‌دهد دعواها و اختلاف بین کودکان نه تنها مضر نیست، بلکه آن‌ها با این کار بسیاری از مهارت‌های زندگی را می‌آموزند.

به این ترتیب والدین باید بدانند که این مرحله در زندگی نفش مهمی در بهبود ارتباطات اجتماعی کودکان در سال‌های آینده بازی می‌کند.در این مطالعات، محققان رفتار 250 کودک را در طول یک دوره مورد بررسی قرار دادند.

دکتر هاگز اضافه کرد: کودکان حتی می‌توانند بعضی از مهارت‌ها را به والدین و بزرگسالان بیاموزند. برای مثال آن‌ها بلافاصله بعد از آن‌که با یکدیگر به مشکل برمی‌خورند سعی می‌کنند اختلافات بین خود را حل و فصل کنند. این موضوع می‌تواند درسی برای بسیاری از بزرگسالان باشد.

کودکان به راحتی تشخصی می‌دهند که آیا والدینشان بین آن‌ها و دیگر خواهر و برادرها با عدالت برخورد می‌کنند یا خیر. در حقیقت برخی از رفتارهایی که کودکان از خود نشان می‌دهند بستگی مستقیم به این موضوع دارد.

دانشمندان با انجام تحقیقاتی در کشورهای انگلستان، آمریکا و چین متوجه شدند کودکان چینی عملکرد ضعیف‌تری در امتحانات مدرسه دارند. دلیل اصلی این موضوع اتخاذ سیاست تک فرزندی در این کشور است که باعث شده کودکان نتوانند بسیاری از ارتباطات اجتماعی مهم را در محیط خانواده بیاموزند.

تحقیقات دکتر هاگز در کتاب جدیدش با نام فهم اجتماعی و زندگی‌ اجتماعی به چاپ رسیده است.

منبع : خبرآنلاین



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits