دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چه ورزش هایی به رشد قدی کودکان کمک میکند
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رشد قدی کودک:قد یک کودک به وسیله ژنتیک و سهم تغذیه روزانه تعیین میشود.طبق گفته سازمان سلامت کودکان، رشد کودک بعد از اولین سال زندگی او کند میشود و به جهش های کوچک رشدی تقسیم میشود

ورزش های مناسب رشد قدی کودکان

رشد قدی کودک:

قد یک کودک به وسیله ژنتیک و سهم تغذیه روزانه تعیین میشود.طبق گفته سازمان سلامت کودکان، رشد کودک بعد از اولین سال زندگی او کند میشود و به جهش های کوچک رشدی تقسیم میشود. یک رژیم غذایی سالم و فعالیتها و ورزش میتواند به افزایش قد کودکان کمک نماید. با ما در مجله دلگرم همراه باشید

ورزش های مناسب را بشناسید:

بارفیکس:

این فعالیت به راست و کشیده شدن ستون فقرات کمک میکند. کودکان باید هر روزه یک تا ۱۰ دقیقه از این میله آویزان شوند و به تعداد زیاد خود را از میله بالا بکشند.

بارفیکس

بسکتبال:

بازی بسکتبال یک راه عالی برای افزایش قد کودک میباشد.این ورزش به ستون فقرات کمک میکند تا کشیده شوند.زیاد بازی کردن بسکتبال در دوره نوجوانی بهترین راه برای رسیدن به حداکثر رشد قد میباشد.

بسکتبال

ورزش های کششی:

تمرین های ساده ی کششی میتواند باعث رشد حداقل ۷,۶ سانتی متری کودک شما شود. کشش برای گردش خون نیز مناسب می باشداز کودک خود بخواهید پشت به دیوار بایستد و روی انگشتان پای خود بلند شود، سپس از او بخواهید تا حد امکان دست هایش را بالا ببرد

کششی

یوگا:

یوگا نیز شامل اعمال کششی بسیار میباشد؛ بنابراین ایده خوبی است که کودک خود را در کلاس یوگا ثبت نام کنید.از کودک خود بخواهید که روی زمین بنشیند و پاهایش را دراز نماید. سپس از او بخواهیدکمر خود را خم کند و تلاش به گرفتن انگشتان پای خود نماید. این تمرین، انعطاف پذیری مهره های کمر را افزایش و حالت ایستادن را ارتقا میدهد.

یوگا

شنا:

شنا یک تمرین کششی عالی برای ستون فقرات می باشد که به کودک شما کمک میکند قد بلند تر شود.شناکردن به کشیدگی ماهیچه ها در تمامی بدن کمک میکند که هورمون رشد را آزاد میکنند و باعث افزایش قد میشوند.

شنا

و اما ژیمناستیک:

ورزش ژیمناستیک مانند سایر ورزش‌های پرشی بعد از سن 9 سالگی برای کودکان مناسب است زیرا پرش‌های موجود در این ورزش و ورزش‌هایی از این دست در سن پایین‌تر می‌تواند به محل‌های رشد استخوانی فشار وارد سازد و باعث زود بسته شدن محل‌های رشد استخوانی شود و سبب شود کودکان کوتاه‌ قد و عضلانی شوند.

ژیمناستیک

قد نهايي کودک براساس ميانگين قد پدر و مادر در نظر گرفته مي شود. براي پسرها 5/6 سانتي متر به عدد ميانگين بدست آمده اضافه و براي دخترها 5/6 سانتي متر از عدد ميانگين بدست آمده مي کنند.

سپس براي تعيين قد نهايي، عدد بدست آمده را براي پسرها، در محدوده منفي 7 تا مثبت 7 و براي دخترها در محدوده منفي 5 تا مثبت 5 تعيين مي کنند. اين محدوده اطمينان، به علت ژنتيک در نظر گرفته شده است که تغذيه، محيط زندگي و زمان بلوغ در آن تاثيرگذار مي باشد.

در این رابطه بیشتر بخوانید:

چگونه کودک قد بلند داشته باشیم ؟

چگونه قد بلند شویم؟

divider

تهیه شده و گردآوری مجله دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits