دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
در مورد شورولت بولت EV چه می دانید؟

شورولت بولت EV ماشین الکتریکی ۲۰۱۸

در مورد شورولت بولت EV چه می دانید؟
4
زمان مطالعه: 5 دقیقه
شورلت از خودروی تمام الکتریکی خود با نام شورلت بولت Bolt EV در جدیدترین دوره از نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیکی CES 2016 لاس وگاس پرده برداری کرد. ولی بدون جزییاتی دقیق فنی که حالا در نمایشگاه بین المللی اتومبیل دیترویت 2016 به ارائه آن‌ها پرداخته...

مشخصات فنی شورولت بولت:

مشخصات فنی خودروی شورلت بولت به ترتیبی است که این خودرو از یک موتور جلو و محور جلو است. شورلت بولت دارای ظرفیت عالی ۵ سرنشین است .البته مدل ۴ درب هاچ بک این خودرو نیز در لیست فروش است.

شورلت بولت موتور مغناطیس دائم سنکرون AC را در زیر کاپوت خود دارد.این موتور برقی ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۶ پوند فوت گشتاور ایجاد می کند.لازم است بدانید شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو ۶٫۹ ثانیه و بیشترین سرعتش ۱۵۰ کیلوتر بر ساعت است و که برای یک خودروی برقی کاملا طبیعی است.

شورلت برای تامین نیروی حرکتی این خودرو از یک موتور الکتریکی 200 اسب بخاری با گشتاوری 271 نیوتن متری استفاده کرده که باز نیروی همین موتور از باتری‌های لیتیوم یونی 60 کیلووات ساعتی تامین می‌شود. در عمل هم این هاچ بک الکتریکی توانسته شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعتی را در کمتر از 7 ثانیه طی کند و سرعت خود را به مرز 146 کیلومتر بر ساعت نزدیک کند و تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها هم قادر به پیمایش حداکثر مسافتی 321 کیلومتری در شرایط استاندارد باشد.

شورولت بولت ماشین الکتریکی 2018


شورولت بولت ماشین الکتریکی 2018

مقایسه شورلت کانسبت با شورلت بولت EV:

کانسپتی که تحت همین نام در سال گذشته معرفی شد را در کنار محصول نهایی قرار دهیم و مقایسه‌ای کوتاه از لحاظ ظاهری میان این دو داشته باشیم، تنها سگمنت هاچ بک آن‌ها باقی می‌ماند که شباهتی به یکدیگر دارند، در غیر این صورت از لحاظ شباهت ظاهری زمین تا آسمان با یکدیگر فرق دارند.

در نسخه کانسپت عموما شورلت جلو پنجره را حذف کرده بود و تنها یک باریکه‌ای را برای نمونه در میان دو چراغ پیشانی کوچک ترسیم کرده بود، ولی حالا هم جلو پنجره‌ای میان دو چراغ پیشانی نصب شده و هم جلو پنجره‌ای بزرگ بر روی سپر، البته این جلو پنجره‌ها صرفا برای قشنگی هستند و هوایی از خود عبور نمی‌دهند. چراغ‌های پیشانی هم در نمونه کانسپت باریک و کشیده بود، ولی حالا پهن و جمع و جور طراحی شده که زیبایی بیشتری نسبت به نسخه کانسپت دارد.

در عقب کابین هم به همین منوال، شورلت از یک طرح جسورانه استفاده کرده و طراحی این بخش را هم از نو پایه ریزی کرده است. تنها یک بخش از طراحی مدل کانسپت در طرح نهایی هم دیده می‌شود و آن هم خط برجسته شانه این هاچ بک است که باز هم با تغییراتی کوچک، از گلگیرهای جلویی شروع شده و تا انتهای بدنه کشیده شده است.

شورولت بولت از زاویه عقب

ویژگی های شورلت بولت EV:

شورولت بولت که پیش از این به شکل یک خودروی کانسپت معرفی شده بود، اکنون در قامت نسخه نهایی با تغییرات بسیاری همراه شده است. برای بهبود فضای داخل کابین، ابعاد خودرو بیشتر شده و چراغ‌ها و جلو پنجره آن با طرحی مرسوم‌تر و کمتر تهاجمی جایگزین شده‌اند.

به گفته جنرال‌موتورز، این خودرو قادر است با هر بار شارژ باتری‌ها تا مسافت 320 کیلومتر را طی کند که آن را برای مسافرت‌های درون‌شهری مناسب می‌سازد. این میزان بُرد مسافت تقریباً دو برابر یک نیسان لیف است و البته قابل‌مقایسه با خودروهای پرچم‌داری چون تسلا هم نیست.

شورولت بولت EV ماشین الکتریکی ۲۰۱۸

از دیگر ویژگی‌های بولت، نمایشگر لمسی بزرگ 10.2 اینچی با سیستم رابط کاربری مشابه فلیپ بورد و قابل شخصی‌سازی، دوربین دید عقب HD با زاویه دید وسیع، سیستم چشم‌انداز محیطی 360 درجه برای اسکن اطراف خودرو و پارک خودکار و رانندگی ایمن در سرعت‌های پایین، سازگاری با سیستم‌های کارپلی اپل و آندروید اتوی گوگل، سیستم ناوبری با تشخیص و نمایش نزدیک‌ترین شارژرهای مسیر، شارژر بی‌سیم تلفن همراه و تجهیزات و امکانات وسیع دیگر را می‌توان نام برد. یک ویژگی جالب دیگر، نوعی سرگرمی و بازی است که شما می‌توانید با مدیریت صحیح عملکرد و رانندگی خود در برابر انرژی مصرفی به کسب امتیاز پرداخته و با سایر دارندگان این خودرو رقابت نمایید.

شورولت بولت EV ماشین الکتریکی ۲۰۱۸

در خصوص باتری‌ها هم گفته شده که از نوع لیتیوم یونی نیکل ساخته شده و وزنی حدودا 435 کیلوگرمی دارند که برای اطمینان خاطر مشتریان، شرکت سازنده تنها باتری‌ها را تا 8 سال یا معادل مسافتی 100 هزار کیلومتری گارانتی کرده است.

زمانی هم که باتری‌ها تخلیه می‌شود، با یک مبدل شارژ 7.2 کیلوواتی و استفاده از برق 240 ولتی می‌توان با کمتر از دو ساعت شارژ، بر روی محدوده حرکتی 80 کیلومتری حساب باز کرد و تنها با شارژ نیم ساعت باتری‌ها توسط شارژر DC سفارشی هم می‌‌توان محدوده حرکت 145 کیلومتری را تضمین کرد.

از لحاظ تکنولوژی و فن آوری هم شورلت اعلام کرده که از سیستم هوشمند شارژ بی سیم برای موبایل‌های هوشمند و یا دیگر وسایل الکترونیکی پیشرفته با قابلیت شارژ بی سیم، سیستم سرگرمی جدید MyLink و در آخر هم سیستم ناوبری یا همان GPS قوی و بهبود یافته استفاده کرده که حتی جایگاه‌های مخصوص شارژ و کوتاه‌ترین مسیر برای رسیدن به آن‌ها را هم نشان می‌دهد.

شورولت بولت EV ماشین الکتریکی ۲۰۱۸

divider

بیشتر بخوانید:

تصاویر جدیدترین مدل خودرو

قیمت و مشخصات "لیفان 820" خودرو جدید لیفان + عکس

چگونه رینگ و لاستیک ماشین را براق کنیم؟!



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits