دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مواد غذایی مفید برای تقویت ناخن
2
زمان مطالعه: 7 دقیقه
هم مو‌ و هم ناخن‌ها هر دو طی فرآیند مشابهی از کراتین ساخته شده‌اند،می‌دانید آن مواد غذایی کدامند؟با دلگرم همراه باشید تا با مواد غذایی مفید برای تقویت ناخن آشنا شوید.

10 ماده غذایی که به رشد ناخن کمک می‌کند

هم مو‌ و هم ناخن‌ها هر دو طی فرآیند مشابهی از کراتین ساخته شده‌اند، در واقع می‌توان گفت که مواد غذایی که باعث تقویت ناخن می‌شود، به تقویت مو نیز کمک می‌کند. می‌دانید آن مواد غذایی کدامند؟

با دلگرم همراه باشید تا با مواد غذایی مفید برای تقویت ناخن آشنا شوید.

مواد غذایی مفید برای تقویت ناخن

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چه غذا‌هایی بخورید که رشد ناخن‌هایتان بهتر شود؟

مواد غذایی مناسب برای رفع مشکلات ناخن‌ها

اگر بدن شما به اندازه کافی مواد مغذی دریافت نکند، یکی از مشکلاتی که پیش می‌آید این است که رشد ناخن‌های‌تان با مشکل مواجه خواهد شد. این مواد غذایی به رشد ناخن کمک می‌کنند و همچنین سلامتی کل بدن تضمین می‌شود. این مواد غذایی سرشار از ویتامین‌های مختلف هستند که به رشد طولی ناخن و استحکام آن کمک می‌کنند.

1-ماهی‌ آزاد (قزل‌آلا)

ماهی آزاد غنی از ویتامین D وپروتئین است و جزء مواد مغذی است که به رشد ناخن کمک می‌کند. ویتامین D یک ماده مغذی قدرتمند است و کمک می‌کند سیستم ایمنی بدن همراه با استخوان، پوست و ناخن سالم بمانند. پروتئینی که در این نوع ماهی وجود دارد، با کمک به تولید کلاژن در بدن باعث تقویت رشد پوست و مو و ناخن می‌شود.

2-تخم‌مرغ

تخم‌مرغ سرشار از ویتامین B است که یک ماده غذایی مقوی برای ناخن می‌باشد. همچنین برای پوست ومو. تخم‌مرغ همچنین غنی از ویتامین D و پروتئین است که در کنار مواد غذایی دیگر، کمک به رشد ناخن می‌کند. اگر برای شما مهم است که ناخن‌های محکم و سالم داشته باشید، مطمئن باشد این ماده غذاییی، خواسته شما را برآورده خواهد کرد.

3- اسپیرولینا(نوعی جلبک سبز-آبی)

اسپیرولینا جلبک دریاهای عمیق است که اغلب به صورت پودر فروخته می‌شود. هرچند بویی شبیه بوی اقیانوس را دارد ولی یکی از قدرتمند‌ترین و مقوی‌ترین غذا‌هاست. اسپیرولینا سرشار از کلروفیل است. کلروفیل رنگدانه سبزی است که گیاهان سبز آن را می‌سازند. کلروفیل از طریق نور خورشید کمک می‌کند تا گیاه رشد کند و چون اسپیرولینا هم غنی از کلروفیل است بنابراین این ماده غذایی می‌تواند تأثیر بسزایی در رشد ناخن، پوست و مو داشته باشد. همچنین سرشار از ویتامین A، آهن وB12 میباشد که فوق‌العاده است. من اسپیرولینا را همراه با یک ماده شیرین مثل انواع میوه‌ها و گیاه استویا استفاده می‌کنم. شما هم امتحان کنید. این مخلوط به شما یک تن انرژی خواهد داد.

مواد غذایی مناسب برای رفع مشکلات ناخن‌ها

4- روغن نارگیل

نارگیل حاوی چربی غنی می‌باشد که برای بدن مفید است. مقدار چربی تری‌گلیسیرید که در روغن نارگیل وجود دارد در یک مسیر خیلی خاص در بدن فعالیت می‌کند. به کبد کمک می‌کند تا سموم را فیلتر کند. چربی موجود در نارگیل خیلی سریع انرژی زایی می‌کند، به بدن قوت می‌دهد و همچنین به فعالیت‌های متابولیسمی و ایمنی بدن کمک می‌کند. ویتامین‌های زیادی از قبیل: A, D, E وk هستند که همه محلول در چربیند. با خوردن روغن نارگیل و خود نارگیل بدن می‌تواند مواد مغذی مفیدی که در آن هست را جذب کند و این برای رشد پوست، مو و ناخن بهترین است. یک درمان عالی برای مو‌های شماست. همچنین پوست را پاک‌سازی و روشن می‌کند.

5- مرغ

سرشار از ویتامین B ، پروتئین و روی می‌باشد. این ترکیب قدرتمند، آرایشی از مواد مغذی می‌سازد که همگی کمک به تقویت رشد ناخن، مو و پوست می‌کند. مرغ یک پروتئین بدون چربی است. دارای یک ترکیب خیلی خوب برای بدن است و به شما اطمینان می‌دهد که بدن‌تان از مواد مغذی سیراب شده است. کمبود پروتئین در رژیم غذایی باعث ضعیف وشکننده شدن مو‌ها وناخن می‌شود. بنابراین حتما در رژیم غذایی خود از یک پروتئین با کیفیت مثل مرغ - که سرشار از اسیدآمینه است - استفاده کنید. اگر گیاه‌خوار هستید وگوشت نمی‌خورید، می‌توانید اسید آمینه مورد نیاز را ازمواد غذایی غیر گوشتی دریافت کنید.

6- شاه‌دانه

سرشار از تمام اسید‌های آمینه است و به راحتی جذب بدن می‌شود. از آنجا که اسید‌های آمینه واحد سازنده پروتئین‌ها هستند و پروتئین هم برای رشد ناخن لازم است، پس حتماً آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید. شاه‌دانه دارای چربی‌های سالم است که بدن به آن‌ها نیاز دارد.همچنین دارای آهن، ویتامینD و ویتامین E می‌باشد. من شاه‌دانه را در سالاد خیلی دوست دارم و کلا آن را در ترکیب غذایی روزانه‌ام قرار داده ‌ام. شاه‌دانه را همیشه خام و ارگانیک خریداری کنید وبرای جلوگیری از فاسد شدن و بوی نا‌مطبوع، آن را در یخچال و یا فریزر نگه‌داری کنید. چربی‌های سالم با ارزش هستند، بنابراین از آن‌ها حفاظت کنید تا سالم بمانند.

7- اسفناج

اسفناج یک سبزی بسیار مغذی است و برای رشد ناخن‌هایتان فوق‌العاده است. سرشار از پروتئین می‌باشد. مقدار 5 گرم در هر فنجان آن دارای ویتامین E، ویتامینB مانند فولات، ویتامین A وآهن است. ویتامینA وفولات هر دو جزء مواد غذایی پر بار هستند. به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند. رادیکال‌های آزاد باعث پیر شدن پوست و در هم شکسته شدن کلاژن می‌شوند. این باعث می‌شود خوب به نظر نرسید. این آنتی اکسیدان‌ها که در غذا‌های غنی از ویتامین A و فولات به وفور یافت می‌شوند با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند. اسفناج همچنین غنی از کلروفیل است و غذایی خوب برای رشد ناخن و مو و پوست به حساب می‌آید.

8- دانه کدو تنبل

دانه کدو تنبل غذایی بسیار مفید برای ناخن‌های شماست. همچنین برای قلب، وزن و پوست و مو نیز مفید است. دانه کدو تنبل غنی از ویتامین E، روی و فیبر است و قلیایی می‌باشد، این بدان معناست که در بدن با التهاب مبارزه می‌کند. ترکیبی از همه این ویتامین‌ها در دانه کدوتنبل وجود دارد برای مو بسیار مفید می‌باشد. روی و ویتامین E به طور مستقیم با پوست، مو و ناخن مرتبط است و در اکثر دانه‌ها و آجیل یافت می‌شود.

9- آووکادو

آووکادو هم یکی دیگر از منابع غنی از ویتامین E، فولات و سایر ویتامین‌های گروه B، پروتئین گیاهی و ویتامین A می‌باشد. آووکادو غذای فوق‌العاده‌ای است که در اکثر سالاد‌ها و سس‌ها و چاشنی‌های دیگر استفاده می‌شود.

10- درخت آجیل برزیل

سرشار از سلنیوم است. در واقع تمام نیاز‌های بدن خود به سلنیوم را می‌توانید با خوردن آن برطرف کنید.

مواد غذایی مناسب برای رفع مشکلات ناخن‌ها

سلنیوم چیست؟

یک ماده معدنی قدرتمند است و فعالیت‌های مهمی را به عهده دارد. به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند وآنزیم‌های پروتئینی را تقویت می‌کند. این کمک می‌کند تا بدن کلاژن مؤثر بیشتری را از منابع پروتئینی که خورده‌اید، بسازد. سلنیوم همچنین از آسیب سلولی جلوگیری می‌کند. به بیان دیگر سلول‌های بدن شما را سالم نگه می‌دارد و به نوبه خود کمک می‌کند پوست، مو و ناخن‎هایتان رشد سریع داشته باشد. هنگامی که آسیب سلولی اتفاق می‌افتد، بدن نمی‌تواند سلول‌های آسیب دیده را ترمیم کند. ناخن‌ها ترک برمیدارند و می‌شکنند و پوست هم ممکن است آسیب ببیند. با جلوگیری از آسیب سلولی، سلول‌ها تغذیه کرده و از ما حفاظت می‌کنند.

مواد غذایی مناسب برای رفع مشکلات ناخن‌ها

درخت آجیل برزیل همچنین غنی از ویتامین E، B و روی می‌باشد که این‌ها برای سلامت سلولی و رشد ناخن مهم هستند. ناخن‌های من برای اولین بار رشد خوبی دارند. دلیل آن این است که در رژیم غذایی خود مجموعه ای از پروتئین‌های گیاهی، دانه‌ها وآجیل، چربی‌های سالم و سبزیجات را گسترده‌ام و این را به شما نیز پیشنهاد می‌کنم. وقتی شما به دنبال این هستید که برای زیبایی و سلامت خود چه کار‌هایی بکنید و چه چیز‌هایی بخورید، در واقع این نتیجه مثبتی به همراه خواهد داشت.

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب مواد غذایی مفید برای رشد ناخن

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

------------------------------------------------------------------------------------

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


مطالب مرتبط
hits