دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیوگرافی داریوش فرضیایی : زندگینامه عمو پورنگ از رادیو تا بازیگری
80
زمان مطالعه: 11 دقیقه
داریوش فرضیایی یا عمو پورنگ یکی از مجری های معروف و توانمند برنامه های کودک و نوجوان است. در ادامه شما را با زندگی شخصی او آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بیوگرافی داریوش فرضیایی

داریوش فرضیایی (متولد اول مرداد ماه ۱۳۵۲ محله جوادیه تهران) مجری و برنامه ساز بخش کودک و نوجوان تلویزیون است که بیشتر به خاطر برنامه عمو پورنگ شناخته می‌شود. به دلیل ایفای نقش اصلی در همین برنامه، در رسانه‌ها با نام عمو پورنگ نیز شناخته می‌شود.

مادرش گیلانی و پدرش ترک است. تسلط او به زبان های گیلکی و ترکی و استفاده او از این دو زبان در برنامه‌ هایش به همین دلیل است.

بیوگرافی داریوش فرضیایی

تحصیلات داریوش فرضیایی

در بیوگرافی عمو پورنگ لازم به ذکر است که او تحصیلات خود را در رشته گرافیک ادامه داد و با مدرک کارشناسی از دانشگاه فارغ‌ التحصیل شد.

بیوگرافی دایوش فرضیایی و خانواده

خانواده عمو پورنگ

عمو پورنگ ششمین فرزند خانواده است. مادرش سیده فاطمه گیلانپور متولد ۱۳۱۵ در گیلان و پدرش آذری است و اهل خلخال می‌ باشد. وی در ۲۹ خرداد ماه ۱۳۹۳ پدرش را از دست داد.

او دو خواهر و چهار برادر دارد که یکی از آن ها فوت کرده است، داریوش فرزند یکی مانده به آخری است.

بیوگرافی خانواده داریوش فرضیایی

زندگی شخصی عمو پورنگ

شروع فعالیت هنری عمو پورنگ

داریوش فرضیایی از سال ۱۳۷۳ و در ۲۱ سالگی وارد صدا و سیما شد و فعالیت خود را با گزارشگری رادیو آغاز کرد. پس از آن در برنامه عصر جمعه با رادیو در تیپ‌های مختلفی ظاهر شد که شاخص‌ترین آن ها «گل پسر» و «ننه بلقیس» بود.

با برنامه «ما و شما» که به کارتون‌ های درخواستی بچه‌ها اختصاص داشت وارد دنیای تصویر و تلویزیون شد. سال ۷۸ با مجموعه «تورنگ و پورنگ» بین بچه‌ها چهره شد و پس از آن در ماه رمضان سال ۱۳۸۱ با اجرای برنامه کودک و نوجوان و اسم مستعار هنری «عمو پورنگ» بین مخاطبان کودک و بزرگسال محبوبیت یافت.

بیوگرافی و عکس داریوش فرضیایی

سایر فعالیت های داریوش فرضیایی

از دیگر کارهای فرضیایی می‌ توان به «شبکه بی‌ طرف»، «یکی و تکی»، «باز باران با طراوت» و… اشاره کرد. وی به همراه امیرمحمد در برنامه‌ای که صداوسیما با همکاری اداره راهنمایی و رانندگی تدارک دیده بود (همیار پلیس) به عنوان مجری و بازیگر ایفای نقش کرده‌ است.

این دو باز با هم در برنامه‌های دیگری چون «بوستان دوستان پورنگ» و «هزار و شصت و شونزده» و «کتابخانه عمو پورنگ» همکاری خود را ادامه دادند.

در این چند برنامه اخیر او با افرادی چون امیرمحمد متقیان (نقش‌های امیرمحمد، گلدون خان، آقا نگهدار و آقا ممنون)، محمدرضا خوارزمی (نقش‌های جوجه و دوددو)، امیر سهیلی (نقش سلطان و بلبل خان و لب و دهن) و ابراهیم شفیعی (نقش پهلوان پنبه و نفس بابا و ایاز) و همکار بوده‌ است.

بیوگرافی عمو پورنگ

ازدواج و همسر عمو پورنگ

با وجود شایعات فراوان، داریوش فرضیایی مجرد است و هنوز ازواج نکرده است. قبلا در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده بود که عاشق یک دختر هندی شده است و قراره بعد از آشنایی کامل باهم ازدواج کنند ولی تا حالا از ازدواج ایشان هیچ خبری نیست.

بیوگرافی و عکس عمو پورنگ

عمو پورنگ و عشق به مادر

در بیوگرافی داریوش فرضیایی این نکته قابل ذکر است که عشق و علاقه وصف ناپذیر او به مادر مهربانش ستودنی است و اجراهای دلنشین و صمیمی او سبب شد بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته 98% بیننده را به خود اختصاص دهد.

زندگینامه عمو پورنگ

بیوگرافی داریوش فرضیایی (عمو پورنگ)

همکاری عمو پورنگ و امیر محمد

عمو پورنگ درمورد همکاری با امیر محمد می گوید: من سه سال به تنهایی برنامه را اجرا کردم و همواره بحث یکنواخت نشدن و ایجاد فضاهای شاد را داشته ایم. همیشه مرسوم بوده است که در چنین برنامه هایی از عروسک استفاده کردند و خود من هم از این شیوه استفاده کرده ام اما هیچ وقت هیچ عروسکی را ثابت در برنامه هایم نگه نداشته ام.

اما امیر محمد یک کودک و یک عروسک واقعی است و بچه ها می توانند با او ارتباط برقرار کنند و اگر قرار است به کسی آموزش غیر مستقیم داده شود. من به همراه دوستانم معتقدیم که بچه ای که بتواند این توانایی را داشته باشد، به مراتب بهتر از عروسک است. چون کودکان بسیاری با امیر محمد ارتباط برقرار کرده اند.

عکس های عمو پورنگ

ماجرای عکس عمو پورنگ با جنازه پدرش

عکس داریوش فرضیایی در کنار پدرش واکنش‌ هایی را در فضای مجازی برانگیخت. در ابتدا او عکس را با زیرنویس «پدر عزیزم تولدت مبارک؛ خوش بحالت که زنده شدی» و با چهره گریان منتشر کرد.

رسانه‌ها عکس را با عنوان «عکس یادگاری عمو پورنگ با جنازه پدرش» منتشر کردند که باعث واکنش تند کاربران شد. پس از آن، فرضیایی در مطلبی توضیح داد که این عکس «پیش از فوت پدرش» برداشته شده بود.

زندگینامه داریوش فرضیایی

داریوش فرضیایی کیست ؟

انتقادات وارده بر عمو پورنگ

در زمستان سال ۱۳۹۲ داریوش فرضیایی کلیدی را با نام کلید دروغ در برنامه خود نشان داد که رسانه‌ها و سایت‌های اصلاح طلب با توجه به شباهت آن کلید به کلید نشان داده شده در برنامه‌های تبلیغاتی حسن روحانی، عملاً آن را توهین به حسن روحانی دانستند.

استفاده از رپرتاژ آگهی در برنامه تلویزیونی برای کودکان و عکس او با پدرش در بستر مرگ هم باعث انتقاداتی از او شد.

زندگینامه عمو پورنگ

عیادت عمو پورنگ و امیر محمد از رهبر ایران

در شهریور ۱۳۹۳ داریوش فرضیایی به همراه برخی عوامل برنامه‌اش از جمله امیرمحمد متقیان به عیادت رهبر ایران سید علی خامنه‌ ای رفت.

بیوگرافی داریوش فرضیایی

دیدار داریوش فرضیایی با آیت الله خامنه ای

داریوش فرضیایی سومین مجری برتر سال ۹۴

گفتنی است که عمو پورنگ در سال ۹۴ سابقه اجرای ۲ برنامه را دارد. همچنین وی در برنامه سه ستاره که به معرفی برترین‌های سال ۹۴ در ویژه برنامه نوروز ۹۵ پرداخت به عنوان سومین مجری برتر سال ۹۴ در کنار عادل فردوسی پور و رامبد جوان انتخاب شد.

علی فروتن یکی از عموهای محبوب فیتیله ای در مصاحبه خود با برنامه رضا رشید پور گفت: ما با هم رقیب نیستیم. خود پسر من (آرتین) زمانی برنامه‌های داریوش فرضیایی را می‌دید.

زندگینامه عمو پورنگ

مصاحبه با داریوش فرضیایی

عمو پورنگ چند سالشه؟

هجده سال (باخنده)


داریوش فرضیایی چند سالشه؟

اون که پانزده سالشه (باخنده)


عمو پورنگ کی قراره که بزرگ بشه و از عالم کودکی دربیاد؟

شما هم که حرف مادرم رو میزنید! اونم که الهی قربونش برم دائم میگه کی قراره دست از این دنیای کودکی ات برداری!


سخت ترین سوال و زیباترین جمله ای که بچه ها تاکنون خطاب به عمو پورنگ مطرح کرده اند، چیست؟

این بوده که آیا اتفاق افتاده که بچه ها را فراموش کنم؟ در پاسخ باید بگویم هیچ گاه این طور نبوده و من همیشه به یاد آنها هستم و زیباترین جمله ای که به من گفته اند «عمو پورنگ دوستت دارم» بوده است.


در دوران مدرسه و زمانی که دانش آموز بودید، بچه درس خوانی بودید یا نه؟

بله. علاوه بر درس، انشا و داستان نویسی ام نیز خوب بود و به درس علوم هم علاقه زیادی داشتم، کمی هم شیطان بودم اما همه مرا دوست داشتند.


کارتون مورد علاقه شما در دوران بچگی؟

گوریل انگوری، سندباد و یوگی و دوستان.


مجری مورد علاقه شما؟

من اجرای خانم رضایی رو خیلی دوست داشتم. هنوز هم اجراشون رو دوست دارم و اگه برنامه داشته باشن تماشا میکنم.


با پورنگ بیشتر احساس راحتی می کنید یا با داریوش فرضیایی ؟

هر دو یکی هستند. من زمانی که با بچه ها هستم بیشتر احساس راحتی و جوانی می کنم حتی در تنهایی هم فکر می کنم کودکان مرا نگاه می کنند و در واقع همین خود سازی است که مرا به سوی یک الگوی رفتاری مناسب سوق می دهد.


عمو پورنگ چگونه خود را به دنیای پاک و بی آلایش کودکان نزدیک می کند؟

سعی می کنم همیشه پاکی، نشاط و طراوت دوران کودکی در وجودم باشد. البته در این راه صمیمیت و صداقت گفتار را از یاد نخواهم برد. بچه ها را عاشقانه دوست دارم و از بودن با آنها لذت می برم.


فکر می کنید نزد بچه ها محبوب هستید یا مشهور؟

قطعا قبل از مشهور بودن، محبوب هستم. محبوب بودن لطف دو چندان دارد چرا که محبوب بین دل های بی گناه و پاک ماندگاری را تثبیت می کند و این لطف پروردگار است که شامل حال من شده است.


در زندگی بیشتر به نام کدام یک از ائمه توسل می جویید؟

حضرت علی (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع).

عمو پورنگ کیست

بیوگرافی عمو پورنگ از زبان خودش

چه چیزی در زندگی به عمو پورنگ آرامش می دهد؟

این که بدانی دیگران دوستت دارند، برایت دعا می کنند و تو را باور دارند، بیش از هر چیز دیگری برایم آرامش بخش است.


خاطره انگیز ترین لحظه های اجرا برای شما کدامند؟

لحظه هایی که با بچه ها صحبت می کنم و مثلا می گویم: الان یک گرمکن پوشیده ای و او می گوید: آره، آره عمو و من می گویم موهایت هم کم است و او نیز فورا تایید می کند و فکر می کند که من واقعا او را می بینم و این حس که بچه ها فکر می کنند ارتباط ما کاملا طبیعی و دو طرفه است و من واقعا آنها را می بینم برایم خیلی لذت بخش و خاطره انگیز است.


از بین سرودهایی که اجرا کرده اید کدام یک را بیشتر دوست دارید؟ چرا؟

همه سرودهایی را که برای بچه ها خوانده ام دوست دارم اما سرود «اردک تک تک» را بیشتر می پسندم. چون بچه ها هم آن را بیشتر دوست دارند و معمولا آن را زمزمه می کنند.


تاکنون دل بچه ای را شکسته اید؟

فکر نمی کنم این طور بوده باشد. سعی کرده ام چنین اتفاقی نیفتد.


کار با بچه ها و اجرا برای کودکان سخت است یا آسان؟

کار با بچه ها بسیار مشکل است و شما باید از کوچکترین فرصت نهایت استفاده را بکنید تا بتوانید آموزش های مثبت و مناسبی را از طرق رسانه پر طرفدار تلویزیون به کودک منتقل کنید.


آیا همه بچه ها و مخاطبانتان شما را دوست دارند؟

به طور قطع نمی توانم بگویم. اما قریب به اتفاق آنها مرا دوست دارند ولی لازم است این را بگویم که عمو پورنگ همه بچه ها را دوست دارد حتی آنهایی را که دوستش نداشته باشند! بچه ها تا زمانی که بچه اند، پاک ترین حس را دارند و بهترین موجودات روی زمین هستند. باید با آنها صادقانه برخورد کنیم.


تا به حال خودتان را برای اجراهایی که داشته اید تحسین کرده اید؟

این که از کاری که انجام داده ام خرسند باشم، زیاد پیش آمده اما تعریف و تمجید را دیگران باید بکنند نه خود فرد.


موفقیت تان را بیشتر مدیون چه کسانی هستید؟

اول خدا و یاری جد مادرم و دوم خود مادرم (خانم سیده فاطمه گیلانپور) و تمامی عوامل برنامه خصوصا دوست خوبم مسلم آقاجانزاده که همین جا از همه آنها تشکر میکنم.


دوست دارید بچه ها برای شما چه دعایی کنند؟

این که سالم بمانم و بتوانم خدمت گزار آنها باشم، دچار لغزش نشوم، فریب شیطان را نخورم و صادقانه چون گذشته برایشان برنامه اجرا کنم.


و در پایان؟

از همه عزیزانی که مصاحبه را می خوانند درخواست می کنم که خوبی و صداقت را فراموش نکنید و همیشه به یاد خدا باشید. مهربان و دوست داشتنی است، از جنس خود بچه ها.

این روزها کمتر کسی را می توان یافت که به سراغ جعبه جادو برود و عمو پورنگ را با دنیای از شادی های کودکانه اش به مهمانی خانه دلش فرا نخواند. او به بچه ها عشق می ورزد و می کوشد شکوفه های رنگارنگ لبخند را به آنان هدیه دهد!


بیوگرافی داریوش فرضیایی

برنامه های تلویزیونی داریوش فرضیایی

آثار داریوش فرضیایی

  • ما و شما (۱۳۷۴)
  • تورنگ و پورنگ (۱۳۷۸)
  • کودک و نوجوان (۱۳۸۱)
  • ویژه ماه رمضان (۱۳۸۱)
  • شبکه بی‌طرف (۱۳۸۳)
  • یکی و تکی (۱۳۸۴)
  • باز باران با طراوت (۱۳۸۵)
  • شبکه کودک شبکه کوچک (۱۳۸۷)
  • فوق برنامه عمو پورنگ (۱۳۸۸)
  • بوستان دوستان پورنگ (۱۳۸۹)
  • عبور موقت (۱۳۹۰)
  • هزار و شصت و شونزده (۱۳۹۱)
  • کتابخانه عمو پورنگ (۱۳۹۳–۱۳۹۲)
  • عیدانه ۹۴ عمو پورنگ (۱۳۹۴)
  • محله گل و بلبل (۱۳۹۴)
  • عیدانه ۹۵ عمو پورنگ (۱۳۹۵)
  • محله گل و بلبل۲ (۱۳۹۵)
  • محله گل و بلبل۳ (۱۳۹۷)
  • سفر بی خطر (۱۳۸۶)
  • شبکه کودک عمو پورنگ (۱۳۹۲)
  • بالش ها (۱۳۹۶)

بیوگرافی عمو پورنگ

پیج اینستاگرام داریوش فرضیایی

https://www.instagram.com/dariushfarziaee/?hl=en

زندگینامه داریوش فرضیایی

گالری تصاویر داریوش فرضیایی

بیوگرافی داریوش فرضیایی

بیوگرافی عمو پورنگ

زندگینامه داریوش فرضیایی

زندگینامه عمو پورنگ

عمو پورنگ کیست

داریوش فرضیایی کیست

بیوگرافی داریوش فرضیایی و خانواده اش

بیوگرافی عمو پورنگ و خانواده اش

زندگی شخصی داریوش فرضیایی

زندگی شخصی عمو پورنگ

عمو پورنگ

داریوش فرضیایی

زندگی عمو پورنگ

عکس های داریوش فرضیایی

عکس های عمو پورنگ

تصاویر داریوش فرضیایی

تصاویر عمو پورنگ

عکس اینستاگرام داریوش فرضیایی

عکس اینستاگرام عمو پورنگ

بیوگرافی داریوش فرضیایی

بیوگرافی عمو پورنگ



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (80 رای)  

۱۵ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

شهریار | ۱ ماه پیش
سلام عموپورنگ من۴۰سالمه ولی برنامه های شماروبه هربرنامه دیگه ای ترجیح میدم..ونگاه میکنم..ارادامند
شماامیر
0
0
فاطماگل | ۶ ماه پیش
سلام....نازنین.
جانان.مهربان.قه
رمان.اسطوره.داد
اش گلم💙
0
0
هستی | ۲ سال پیش
سلام عموپورنگ من ۱۱ سالمه اما بازم برنامه شما رو نگاه میکنم
ابجیمم برنامه شما رو دوست داره
ممنون از برنامه قشنگت عمو پورنگ 😘😘🥰🥰❤️❤️
1
10
فاطمه | ۲ سال پیش
سلام عموپورنگ من و داداشم خیلی شما رو دوست داریم خیلی هم از برنامتون خونمون میاد عالیه واقعا حرف نداره امیدوارم هر جایی که هستید سالم و تندرست و سلامت و موفق باشید من به فامیل خودمون هم گفتم که برنامتون حرف نداره و من و اونها هم دنبال کننده برنامه شما هستیم دوستتون دارم عموپورنگ من زهرا باقری هستم😍💝🌺💐😘😘😘
1
5
هاجر عباسی | ۳ سال پیش
عمو پورنگ خیلی دوست دارم من هاجر عباسی هستم منم طرفدار شما هستم خیلی دوستون دارم آرزوی خوشبختی برای شما دارم
0
7
سعیده | ۹ سال پیش
سلام اقای فرضیای.خیلی دوستتون دارم.براتون ارزوی خوشبختی میکنم.فقط زود زود برگردین.دوستتون دارم هوارتاااااااا
0
6
رضوان | ۹ سال پیش
سلام عمودعاميكنم زودتربرگرديدفقط همين
1
6
فرشته | ۹ سال پیش
باسلام خدمت آقای فرضیایی به خاطر مهربانیاتون و خوبیاتون هر کجاکه باشید آرزوی بهترینهارو دارم
0
6
فرشته | ۹ سال پیش
باسلام خدمت آقای فرضیایی خیلی برنامه شما جذابه حیف که دیگه از اواسط بهمن93 به دلیل برخی سوءتفاهمات اجرا ندارید امیدوارم هرکجا هستید سیر سایه حق سلامت باشیدو به آرزوهای قشنگتون برسیدو هیچوقت دل شکسته نشید
0
6
دریا | ۹ سال پیش
سلام.به عموی عزیزم من 15سالمه ولی عاشق برنامه شماهستم.امیدوار
م باردیگه برنامه شماروببینم
1
8
زهره | ۹ سال پیش
سلام عمو من 23سالمه ولی شمارو خیلی خیلی دوسدارم و برنامه هاتونو دنبال میکنم
0
8
hanieh | ۱۰ سال پیش
سلام عموی عزیزم مثل همیشه همه ی عکساتون فوق العاده بود دوووووووووووووو
وووووووووووستون دارم یه عالمه
1
7
saba | ۱۰ سال پیش
سلام عموی عزیزم.....
من شما امیر محمد و برنامتون رو خییییلی خیییییلی دوستدارم.روزهای چهارشنبه ای که برام کلاس اضافه زبان میزارن و نمیتونم برنامتو رو ببینم واقعا دیووووونه میشم.
خییییییییلی دوستتون دارم.
امیدوارم که همیشه لبخند رو لبتون باشه..
1
7
مهشید | ۱۰ سال پیش
سلام عمو برنامت خیلی قشنگه عکس هاتم همین طور فقط بعضی از عکسات تارن خیییییییییییییی
یییلی دوست دارم عمو
1
6
یلدا | ۱۰ سال پیش
دوستدارم عموییییییییییی
1
8

hits