دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شاهرخ خان، کارت ویزیت سینمای بالیوود
8
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شاهرخ خان و همسرش شاهرخ خان-شاهرخ خان-بازیگران بالیوود-بازیگران هندی

شاهرخ خان

شاهرخ خان چهره‌ای است که در هند او را خداگونه می‌پرستند. کارشناسان و منتقدان او را سفیر و نماینده سینمای بالیوود در جهان می‌دانند. به نوشته مجله تایم شاهرخ خان سه میلیارد طرفدار دارد، یعنی نصف جمعیت کره زمین.

شاهرخ خان

از دید رسانه‌های هند شاهرخ خان سلطان بالیوود است. او چهره‌ای است که به عنوان بازیگر، تهیه‌کننده، ستاره تبلیغات و همچنین مجری شوهای تلویزیونی فعالیت دارد، تا کنون جوایز بیشماری را به خود اختصاص داده و چندی است که به جمع میلیاردهای جهان پیوسته است.

البته این موفقیت چشمگیر گاهی تعجب این بازیگر ۴۷ ساله را نیز برمی‌انگیزد. در فوریه سال ۲۰۰۸ بود که شاهرخ خان به مناسبت نمایش فیلمش در جشنواره‌ی برلیناله راهی پایتخت آلمان شد.

انتظار چندین ساعته صدها تن از طرفدارانش که در سرمای زیر صفر برلین به استقبال او آمده بودند، شاهرخ خان را سخت شگفت‌زده کرد. وی در آن زمان در گفت‌وگویی با دویچه وله اظهار داشت: «در پی استقبال بسیار گرمی که از من در آلمان شد، یک لحظه از خودم پرسیدم که آیا من آلمانی هستم یا آلمانی هندی؟»



شاهرخ خان

شاهرخ خان در برلیناله شاهرخ خان در برلیناله

طبیعی است که میزان تقاضا برای خرید بلیت فیلم او بیش از میزان عرضه بود. او در ضمن ابراز تعجب از این استقبال همچنین گفته بود: «وقتى به من گفتند که ظرف بیست دقیقه تمام بلیت‌های فیلم من به فروش رفته، فکر کردم نکند اسم فیلم را اشتباهى گرفته‌اند! اما وقتی می‌بینم که آلمانى‌ها تا این اندازه به فیلم‌هاى من علاقه دارند، واقعا تحت تاثیر قرار می‌گیرم.»

بازیگری پرکار

خانم شوبرا گوپتا، از منتقدان سینمایی هند، شاهرخ خان را جذاب‌ترین و فرهیخته‌ترین بازیگر سینمای این کشور می‌داند که قادر است انسان‌ها را در سراسر جهان مجذوب کند و در عین حال در دسترس آنان باشد.

او می‌افزاید: «شاهرخ خان امروزه وجهه‌ای مثبت دارد و او را به عنوان انسانی ‌خانواده‌دوست می‌شناسند. او پدر است و شوهر. شاهرخ خان بارها تاکید کرده که می‌خواهد فقط در فیلم‌هایی حضور ‌یابد که فرزندانش نیز از آن‌ها خوششان می‌آید.»

ظهور در نقش قهرمانی شکست‌خورده، مردی عاشق یا پدر خانواده؛ این نقش‌ها با زندگی واقعی شاهرخ خان پیونده خورده‌اند و به همین خاطر است که مورد باور طرفدارانش قرار دارد. او تا کنون در نزدیک به یکصد فیلم نقش‌آفرینی کرده است.

شاهرخ خان نخست به تحصیل در رشته علوم اقتصادی پرداخت، اما پس از مدتی به صحنه تئاتر و بازیگری در فیلم‌های تلویزیونی روی آورد. او حول و حوش ۲۷ سالگی در نخستین فیلم رمانتیکش ایفای نقش کرد؛ فیلم به نامه "دیوانه".



او سپس نقش‌هایی متفاوت و گاه منفی در فیلم‌هایی مانند "دار"، "بازیگر" و "انجام" تجربه کرد تا اینکه دوباره به فلیم‌های عشقی و رمانتیک روی آورد. فیلم‌های "چه در خوشی چه در غم"، "شاید فردایی نباشد" و "ام شانتی ام" از جمله فیلم‌های بسیار محبوب شاهرخ خان در آلمان هستند.

در سال‌های گذشته کتاب‌های متعددی درباره بالیوود و به ویژه شاهرخ خان زینت‌بخش پیشخوان کتابفروشی‌ها در آلمان شده، از جمله کتابی با نام "شاهرخ خان، سلطان بالیوود" که در واقع بیوگرافى این هنرپیشه هندى است.

البته این تنها فیلم‌ها و زندگى شاهرخ خان نیست که مورد توجه است، بلکه دانستن اینکه او به چه غذاهایى بیشتر علاقه دارد هم باعث شده که کتاب آشپزى، حاوى دستور غذاهاى مورد علاقه شاهرخ خان، براى فروش در بازار عرضه شود.

بنا بر آمار مجله تایم شاهرخ خان در آسیا سه میلیارد طرفدار دارد که برابر نصف جمعیت کره زمین است! بنابراین چنانچه زمانى گذارتان به بمبئی افتاد، متعجب نشوید اگر یک آلمانى را دیدید که براى دیدن سلطان بالیوود جور سفر به هندوستان را کشیده است.

شاهرخ خان

شاهرخ خان و همسرش

گردآوری : مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.4 از 5 (8 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits