دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
برندگان عکاسی با آی‌فون
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
عکس عکاسی- همشهری آنلاین:ظهور آی‌فون و گوشی‌های هوشمند به هر فردی این فرصت و امکان را می‌دهد تا با عکاسی با این دستگاه به یک عکاس حرفه‌ای تبدیل شود.

عکس عکاسی- همشهری آنلاین:ظهور آی‌فون و گوشی‌های هوشمند به هر فردی این فرصت و امکان را می‌دهد تا با عکاسی با این دستگاه به یک عکاس حرفه‌ای تبدیل شود.

عکس عکاسی- همشهری آنلاین:
ظهور آی‌فون و گوشی‌های هوشمند به هر فردی این فرصت و امکان را می‌دهد تا با عکاسی با این دستگاه به یک عکاس حرفه‌ای تبدیل شود.

  1. عکاسی با آیفون

    رتبه اول،عکاسی از مردم: کیم هانس‌کمپ -بارسلونا، اسپانیا، تصویر فریبنده از یک زن چشم آبی را شات کرده است

    برندگان عکاسی با آی‌فون
  2. عکاسی با آی‌فون

    رتبه دوم : برولین رونی- اسپانیایی و دانشجو - عکس جشنواره مقدس رنگ هند را به تصاویر کشیده است

    برندگان عکاسی با آی‌فون
  3. عکاسی با آی‌فون

    رتبه سوم: باب ویل نیوپورت بیچ از کالیفرنیا، عکس دختری در کولاک سنت پترزبورگ، روسیه را شات کرده است.

    برندگان عکاسی با آی‌فون
  4. عکاسی با آی‌فون

    رتبه اول، عکاسی از مواد غذایی: ماسیمو ایتالیایی، شاتی از یک وعده غذایی در صبح

    برندگان عکاسی با آی‌فون
  5. عکاسی از آیفون

    رتبه اول عکاسی از فصل‌ها: تصویری کامل موفق، توسط دیوید روندویو از ماساچوست که تداعی زمستان کاملا سرد است

    برندگان عکاسی با آی‌فون
  6. عکاسی از آیفون

    رتبه اول عکاسی از مسافرت: جنی فریدمن از شهر نیویور، نام این تصویر را که در مراکش گرفته شده را رفتگر گذاشته است.

    برندگان عکاسی با آی‌فون
  7. عکاسی با آی‌فون

    رتبه اول عکاسی از گل: تصویر دسته گل جذاب در یک چشم انداز توسط بریتا هرشامن از ویرجینیا گرفته شده است.

    برندگان عکاسی با آی‌فون
  8. عکاسی با آی‌فون

    رتبه اول پرتره حیوانات؛ هالی وسلی از صورت یک اسب سفید گرفته است

    برندگان عکاسی با آی‌فون
  9. عکاسی با آی‌فون

    رتبه اول در عکاسی از تصاویر بی‌جان: دانیل فیلیپ از پرتغال، بخشی از زندگی را به تصویرکشیده است.

    برندگان عکاسی با آی‌فون

هفتمین سال رقابت‌های عکاسی با آی‌فون سال 2013 هزاران نفر را در سراسر جهان به سوی خود کشاند. این مسابقه دارای برندگانی در موضوعات مختلف داشت.

قوانین این مسابقه بسیار ساده است. اول اینکه عکس‌ها باید با دستگاه آی‌فون عکاسی شود. دوم اینکه تصاویر گرفته شده تنها با برنامه‌های این گوشی مانند؛ Hipstamatic یا Camerabag ، ویرایش و ادیت شوند. استفاده از برنامه‌های کامپیوتری مانند؛ فتوشاپ و غیره برای ویرایش این عکس‌ها ممنوع است.

موضوعات مختلف این مسابقه نیز دسته‌بندی شده‌اند و شرکت‌کنندگان باید موضوع عکاسی خود را انتخاب و تحت همان عنوان آن را ارسال کنند. به عبارتی، ارزیابی و رقابت عکاسان به صورت موضوعی است. موضوعاتی چون؛ سفر، تصاویر بی‌جان، فصل، خواب، گل، پرتره، حیوانات، مردم پرندگان و....

ظهور آی‌فون و گوشی‌های هوشمند به همه افراد این اجازه و فرصت را داد که به راحتی عکاسی کرده و با برنامه‌ها موجود آن را ویرایش و ادیت کنند. با نگاهی به رقابت‌های هفت ساله این مسابقه می‌توان گفت،تعداد افراد آماتوری که با گوشی‌ای‌فون خود عکاسی کرده و می‌کنند روز به روز بیشتر می‌شود و تصاویر آنها بسیار زیبا و هنری شات شده‌اند.

عکاسی و نقاشی توسط آی‌فون،نشان دهنده این است که دیگر هنر تنها در دست هنرمندان و عکاسی نیز تنها در انحصار عکاسان نخواهد ماند و هر فرد عادی و غیر حرفه‌ای در هر سن و سالی که باشد، می‌تواند اثر هنری خاص خود را خلق کند البته به کمک فن‌اوری‌های عصر حاضر...

هنگامی که آی‌فون برای اولین بار به بازار معرفی شد، گفته می‌شود انقلابی بزرگ در زمینه‌های ثبت تصاویر و مستند‌سازی زندگی ما به وقوع پیوست. چرا که هر فردی می‌تواند با یک گوشی کوچک که به دوربین و برنامه‌های خاص و با کیفیت بالا مجهز است، وقایع، رویداد‌ها و... را به راحتی ثبت و ویرایش، دسترسی به اینترنت، اشتراک گذاری و آپلود و فوروارد کند. دستگاهی با این قابلیت به راحتی در جیب فرد قابل حمل است.

در حال حاضر از این دستگاه بیش از 250 میلیون در سراسر جهان فروخته شده است. این دستگاه جرقه‌ای کوچک برای روشن کردن نو‌‌اوری و هنر درونی افراد عادی، پر مشغله و غیر حرفه‌ای در عرصه هنر است.

این مسابقه هفت سال پیش برای ترغیب افراد در استفاده از امکانات آی‌فون راه‌اندازی شد و تا کنون یعنی تا سال 2013 هر سال به تعداد عکاسان، عکاسی با آی‌فون افزوده شده است. تصاویر گرفته شده توسط این دستگاه بسیار شگفت‌اور هستند و این نشان دهنده امکانات و قدرت آی‌فون است.

امسال این مسابقه از 38 کشور شرکت کننده داشت. هزاران نفری که زیباترین تصاویر خود را برای مسابقه ارسال کرده بودند. تصاویری که واقعا زیبا، الهام بخش و خیره کننده هستند.

منبع: dailymail



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

احسان | ۱۰ سال پیش
عالی بود
0
0

hits