دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
رویایی ترین گاو خشمگین لامبورگینی Veneno
25
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رویایی ترین گاو خشمگین لامبورگینی Veneno

لامبورگینی Veneno

لامبورگینی Veneno شاهکار جدید ابرشرکت لامبورگینی است. این خودرو سوپر اسپورت بر پایه مدل نامی اونتادور و به مناسبت پنجاهمین سالگرد فعالیت پرافتخار شرکت طراحی شده است. مدل نمونه آن Car Zero نام دارد. کارزیرو در رنگ آمیز خاکستری با خطوط جانبی قرمز رنگ ظاهر شده و پرچم ایتالیا در هر دو طرف آن خودنمایی می کند.

لامبورگینی Veneno

موتور ارتقا یافته اونتادور با ۶.۵ لیتر حجم و ساختار ۱۲ سیلندر V شکل بر آن قرار گرفته که ۷۴۰ اسب بخار نیرو تولید می کند. در روند طراحی کارزیرو آیرودینامیک اهمیت ویژه ای داشته؛ بنابراین داینامیک خودرو تا میزان قابل توجهی بالا رفته و می توان آن را با یک خودرو مسابقه مقایسه کرد که با قوانین جاده ای سازگار شده است. شتاب گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن ۲.۸ ثانیه طول می کشد و بیشینه سرعت آن به ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

لامبورگینی Veneno

رویایی ترین گاو خشمگین لامبورگینی Veneno

نیروی تولیدی موتور به واسطه یک جعبه دنده هفت سرعته – با ۵ حالت رانندگی – به هر چهار چرخ انتقال می یابد. بدین ترتیب کارزیرو و بالطبع ونتو از ساختار چهار جرخ محرک سود می جویند. شالوده کار را یک شاسی مونوکوک یک تکه تشکیل می دهد که تماما از مصنوعات استحکام یافته فیبر کربن ساخته شده است. یک روکش فیبرکربنی نیز بر بدنه کشیده شده است.

لامبورگینی Veneno

لامبورگینی که در ساخت مواد بدیع بسیار پرآوازه است در بخش داخلی کابین هم از موادی نظیر Forged Composite و Carbon Skin استفاده کرده است. از این نمونه تنها سه مدل تولیدی ساخته خواهد شد. هر یک از سه خودرو تولیدی به رنگ یکی از رنگ های پرچم ایتالیا یعنی سبز، سفید یا قرمز است. کارزیرو هم به موزه فرستاده می شود.

بهای هر مدل تولیدی وننو ۳.۱۲ میلیون یورو رقم خورده و هر سه مدل پیش فروش شده اند. نام ونتو بر طبق سنت شرکت از یکی از گاومیش های مسابقه ای گرفته شده که یکی از قوی ترین و جسورترین گاومیش های مسابقه ای بوده است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.8 از 5 (25 رای)  

۵ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

mahmoud armaghani | ۱۰ سال پیش
ok
0
0
mahmoud armaghani | ۱۰ سال پیش
fogholadast in mashin az tamami lahaz bi eybo naghse
0
0
x | ۱۰ سال پیش
it is veryyyyyyyyyyy
0
0
یاسین قاسمی | ۱۰ سال پیش
کاش مال مال من بود ازخوی
0
0
یاسین قاسمی | ۱۰ سال پیش
کاش مال من بود
0
0

hits