دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جدیدترین مدلهای آینه و شمعدان عروس 2017
42
زمان مطالعه: 6 دقیقه
راهنمای انتخاب زیباترین آینه و شمعدان:برای مشاهده انواع مدل های "آینه و شمعدان"با این بخش از دلگرم همراه باشید.

راهنمای انتخاب زیباترین آینه و شمعدان

برای مشاهده انواع مدل های "آینه و شمعدان"با این بخش از دلگرم همراه باشید.

آینه و شمعدان عروس

نمونه هایی زیبا از جدیدترین مدل آینه و شمدان


آینه و شمعدان عروس

جدیدترین و شکیل ترین مدل های آینه و شمعدان


آینه و شمعدان عروس


آینه و شمعدان عروس


چرا باید آینه و شمعدان بخریم ؟


بایدی در کار نیست، این یک رسم قدیمی است که سر سفره عقد آینه و شمعدان می‌گذارند و بعد همین آینه به خانه عروس منتقل می شود. درواقع این رسم به زمانی باز می گردد که دختر و پسر قبل از عروسی و تا پای سفره عقد اصلا همدیگر را نمی دیدند. عقیده بزرگترها این بود که داماد باید برای اولین بار، ورود عروس را از درون آینه ببیند تا نخستین تصویری که داماد در آینه می‌بیند چهره همسر آینده‌اش باشد.

شمعدان‌هایی هم که در دو طرف آینه قرار می‌گیرند، نماد فرزندانی هستند که در آینده در زندگی عروس و داماد متولد می شوند و قرار است در ایام پیری از آنها مراقبت کنند. شمعدان نماد پایداری و نور و گرما در کانون خانواده هم است. هر چند رسم و فلسفه وجود آینه و شمعدان بر سر سفره عقد بسیار زیبا و معنادار است اما اگر می خواهید صرفه جویی کنید، خانه تان کوچک است و جای کافی ندارد، اصلا از آینه و شمعدان خوشتان نمی آید و... با خیال راحت از کنار این خرید که کم هزینه هم نیست، بگذرید.


آینه و شمعدان عروس

از نقره تا سفال

در بازار آینه و شمعدان های فراوانی با جنس های مختلف وجود دارد؛ از نقره بگیرید تا چوب و سفال. البته آینه و شمعدان‌های برنج، سیاه قلم ، پیوتر، آلومینیوم ، پی‌ وی سی، روکش نقره، پولی استر، زینگ (آلیاژی از آلومینیوم و روی) و ... هم هست که به اندازه کافی محبوبیت دارند. این آینه و شمعدان ها معمولا ساخت آلمان، اسلوونی و چک هستند. آینه و شمعدان های سفالی هم به تازگی مد شده اند و مورد پسند عروس خانم های مدرن قرار گرفته اند. البته آینه و شمعدان نقره هم طرفداران زیادی دارد چون هم زیباست و هم نوعی سرمایه گذاری هوشمندانه.

البته اینه و شمعدان های ایرانی هم در بازار کم نیست و شما به راحتی می توانید مدل مورد علاقه خود را با طرح های برنز، شمش، مفتول، لوله ای، کریستال، ورقی و... پیدا کنید.
آینه و شمعدان های طرح چوب معمولا در رنگ فندقی موجود هستند و اگر با دکوراسیون منزل تان جور باشند بسیار زیبا و ساده خواهند بود. آینه و شمعدان های کریستالی عموما ماندگاری طولانی ای ندارند و امکان شکست و لب پر شدن آن ها زیاد است. آینه و شمعدان کریستال برش دار هم بسیار سنگین و شکننده بوده و زیادی گران است.
آینه و شمعدان های چینی هم به ویژه انواع پر نقش و نگار آن بسیار چشم نوازند اما در عین حال خیلی شکننده و گران.

آینه و شمعدان های برنز نیز معمولا رنگ تیره، وزن زیاد و ماندگاری طولانی دارند و به خاطر تیره بودنشان دیگر نیازی به آبکاری و ... ندارند.آینه و شمعدان های نقره به علت آن که مانند طلا از روی وزن شان به قیمت روز محاسبه می شوند و هنگام فروش دارای ارزش و قیمت هستند ، پرطرفدار هستند. این آینده و شمعدان ها معمولا نسل به نسل در خانواده حفظ می شوند چون ماندگاری شان هم بالاتر است.

نقره اصل و غیراصل

اگر قصدتان خرید آینه و شمعدان نقره است، مدلی را انتخاب کنید که کمی تیره است و بارنگ تیره آبکاری شده زیرا نقره های سفید در اثر مرور زمان تیره شده و نیاز به آبکاری دارند.
نقره دارای عیار بین‌المللی بوده و یکی از نشانه‌های نقره بودن جنس مورد پسند شما، حک بودن عدد ۹۲۵ بر روی آن است. یادتان باشد که حتما از فروشگاه‌های دارای پروانه‌ اتحادیه طلا و نقره خرید کرده و از ثبت عدد ۹۲۵ و اسم کارخانه‌ سازنده بر روی جنس نقره اطمینان حاصل کنید و فاکتور فراموشتان نشود.


آینه و شمعدان عروس

ایرانی بخریم یا خارجی؟

بستگی به اوضاع و احوال جیبتان دارد. البته فکر نکنید که مدل های ایرانی ارزانترند چون الزاما این طور نیست، ممکن است در بازار اصفهان آینه نقره ای پیدا شود که قیمتش 2-3 برابر مدل آلمانی است. اما به طور کلی آینه و شمعدان های نقره و چک گران ترین مدل ها هستند و شما باید برای خریدشان حداقل 5-6 میلیون تومان کنار گذاشته باشید.


کنسول یا آینه و شمعدان؟

بستگی به متراژ منزل و فضایی دارد که در اختیار دارید. اگر خانه‌تان به اندازه کافی جا دارد، کنسول انتخاب مناسبی است چون می توانید روی آن را مجسمه ها و لوازم تزئینی و دکوری بچینید و نمای متفاوتی به منزلتان ببخشید. اما اگر فضایتان کوچک است اصلا طرف کنسول نروید چون منظره جالبی در خانه های کوچک ندارد.
هنگام خرید آینه و شمعدان به فکر مکانی که بتوانید آن ها را روی آن قرار دهید نیز باشید. بسیاری از عروس و دامادها با خرید یک کنسول برای جلو درب ورودی یا راهرو منزل شان از آینه و شمعدان بهترین استفاده را می کنند .

برخی نیز آینه و شمعدان شان را روی میز توالت اتاق خواب قرار می دهند یا آن را داخل ویترین بوفه می گذارند . برخی نیز فقط از شمعدان هایشان روی میز ناهار خوری استفاده می کنند و آینه را داخل کمد قرار می دهند که البته این بستگی به سلیقه هر فرد دارد. فقط یادتان باشد اگر قرار است آینه تان را روی دیوار نصب کنید باید از فروشنده بخواهید با اهرمی که پشت آینه تعبیه شده و به آن حالت ایستایی میدهد را جدا کند وگرنه آینه روی دیوار کج می شود و سقوط می کند.


آینه و شمعدان عروس

شمعدان ها چند نوعند؟

شمعدان ها طرح های مختلفی دارند . برخی از آن ها برقی هستند و با لامپ روشن می شوند و برخی با شمع روشن می شوند . برخی یک شعله هستند و برخی چند شعله. شمعدان‌هایی که از اروپا وارد می‌شوند به طور معمول تک شاخه هستند.اما به طور کلی شمعدان‌ها به شاخه‌های یک، دو، سه، پنج، شش و هفت تقسیم‌بندی می‌شوند. ضمنا شمعدان هایی که شعله های زیادی دارند فقط برای خانه های بزرگ مناسب هستند . در ضمن قدیمی تر ها توصیه میکردند که عدد شعله های شمعدان کم یا به نیت عروس و داماد 2 عدد باشد. یادتان باید شمعدان هایی به شکل گل لاله هم وجود دارند که جزو مدل های بسیار پرطرفدار هستند و می توانند بسیار کاربردی باشند.

سفارش بدهیم یا آماده بخریم؟

برای سفارش آینه و شمعدان شما معمولا قسمت اعظم هزینه کار را در ابتدای سفارش می پردازید بنابراین اگر آنچه که از آب در می آید مورد علاقه تان نباشد ضرر کرده اید. مدل های موجود در بازار آنقدر متنوعند که حتما می توانید طرحی مورد پسندتان را پیدا کنید. در غیر این صورت به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید که از قبل نمونه کارشان را دیده اید. مدل مورد نظرتان را به دقت ترسیم کنید یا عکس آن را در اختیار سازنده قرار دهید. در ضمن این روزها سایت های مختلفی هم هستند که آینه و شمعدان را به شکل اینترنتی عرضه می کنند و مدل های جورواجور و همه پسندی هم دارند که زحمت شما را کم می کند.


آینه و شمعدان عروس
آینه و شمعدان عروس
آینه و شمعدان عروس
آینه و شمعدان عروس
آینه و شمعدان عروس
آینه و شمعدان عروس
آینه و شمعدان عروس
آینه و شمعدان عروس
آینه و شمعدان عروس
آینه و شمعدان عروس
آینه و شمعدان عروس
آینه و شمعدان عروس
آینه و شمعدان عروس
آینه و شمعدان عروس
آینه و شمعدان عروس
آینه و شمعدان عروس
آینه و شمعدان عروس
آینه و شمعدان عروس

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (42 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits